X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הרש"פ מאשימה את ישראל כי צעדיה נגד בכירי הרש"פ ואנשי הביטחון הפלשתינים במזרח ירושלים נועדו לנתק את מזרח העיר מהגדה ולייהד את כל ירושלים. הדרג המדיני חייב לנקוט במדיניות נוקשה וקבועה נגד פעילות הרש"פ במזרח ירושלים ולא לאפשר את הפרת הסכם אוסלו
▪  ▪  ▪
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

כעס רב שורר ברש"פ בעקבות גל המעצרים שעושים גורמי הביטחון של ישראל במזרח ירושלים. עדנאן ע'ית', מושל מחוז ירושלים מטעם הרש"פ נעצר כבר כמה פעמים ע"י משטרת ירושלים והשבוע נעצרו עוד 32 אנשי ביטחון פלשתינים הפועלים במזרח ירושלים לאחר פעילות סמויה של המשטרה.
מדובר באנשים המשתייכים למנגנוני הביטחון של הרש"פ, מנגנון המודיעין הכללי של הגנרל מאג'ד פרג' ומנגנון הביטחון המסכל בראשות הגנרל זיאד הב אל-ריח, הם נעצרו בגלל הפרה של הסכם אוסלו שעל פיו אסור לרש"פ לקיים פעילות שלטונית במזרח ירושלים.
גורמים בכירים ברש"פ מאשימים את ישראל כי במדיניות המעצרים החדשה הזו היא פועלת לנתק את מזרח ירושלים משטחי הגדה המערבית בדיוק כפי שניתקה את רצועת עזה ממנה באמצעות מדיניות המצור. לטענתם, אנשי הביטחון הפלשתינים פועלים כבר כמה שנים במזרח ירושלים, הם מוכרים היטב לכוחות הביטחון של ישראל ואין כל צורך לעוצרם מכיוון שאינם עוסקים בטרור,המטרה של ישראל, אומרים הגורמים היא למנוע מהפעילים הפלשתינים במזרח ירושלים כל קשר עם הרש"פ ברמאללה במסגרת ניסיונותיה להחיל תהליך של "ישראליזציה" על מזרח ירושלים או במילים אחרות, "ייהוד" העיר ומחיקה הדרגתית של כל הסמלים המוסלמים והנוצרים במזרח העיר.
ברש"פ מתעלמים מפרשת חטיפתו של האזרח האמריקני עיצאם עקל שנלקח לרמאללה לחקירה בגלל שמכר בית ליהודים באזור שער הפרחים בעיר העתיקה, שהייתה הקטליזטור לכל הפעילות המואצת של כוחות הביטחון של ישראל נגד פעילות הרש"פ במזרח ירושלים. ברש"פ טוענים כי המאבק בין ישראל לרש"פ על השליטה במזרח ירושלים הסלים מהיום שבו הודיע הנשיא טראמפ כי ירושלים היא בירת ישראל ואח"כ אף העביר את השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים.
פעילים של פתח הפגינו השבוע ברחוב צלאח א-דין, הרחוב המרכזי במזרח ירושלים, במחאה על מעצרו של עדנן עי'ת' מושל ירושלים מטעם הרש"פ והאיסור על עדנאן אלחוסייני, השר לענייני ירושלים ברש"פ, לצאת לחו"ל לתקופה של 3 חודשים, הייתה זו הפגנה קטנה שפוזרה בשקט ע"י המשטרה,דבר שמעיד על האדישות שרוב תושביה הערביים של ירושלים מגלים כלפי הנושא. קשה מאוד לרש"פ לגייס את תושבי מזרח העיר למאבק כל עוד הדבר איננו נוגע לסוגיה הדתית הרגישה ששמה מסגד אל-אקצה.
המצב בהר-הבית הוא נפיץ ביותר וכל התרחשות או חיכוך קטן בו בין יהודים למוסלמים יכולים להצית תבערה גדולה, אולם, הרש"פ ואנשיה שנואים על תושבי מזרח העיר שרואים בהם מושחתים, רוב התושבים אינם רוצים להיות תחת שלטונה של הרש"פ ואינם מוכנים לאבד את הזכויות שישראל העניקה להם בתחום הבריאות והביטוח הלאומי לאחר הסיפוח הרשמי לישראל אחרי 1967.
השאלה הנשאלת היא מדוע גורמי הביטחון של ישראל אינם נלחמים באופן עקבי נגד אנשי הביטחון הפלשתינים שפועלים במזרח ירושלים, מאיימים על תושבים ערבים ומזמנים אותם לחקירות במטה מחוז ירושלים של הרש"פ בדאחיית אלבריד או ברמאללה.
מדוע המתינו גורמי הביטחון עד להכרזת החרם הפלשתיני על מכירת בתים וקרקעות ליהודים במזרח ירושלים ומעצרו של עיצאם עקל ולא פעלו לפני כן? משבר המגנומטרים בשערי הר-הבית בחודש יולי 2017 חשף את העובדה כי הרש"פ איבדה שליטה על האירועים במזרח ירושלים, מי שהוביל את ההפגנות היו פעילי הפתח המקומיים ביחד עם הווקף המוסלמי.
מי שבלט באירועים האלה היה עדנאן ע'ית', לכן ראש המודיעין הכללי הגנרל מאג'ד פרג' שם עליו עין והוא זה ששכנע את מחמוד עבאס למנותו לתפקיד מושל מחוז ירושלים כדי שלרש"פ תהייה דריסת רגל בהשפעה על ההתפתחויות בירושלים.
גורמים בכירים בפתח טוענים כי גל המעצרים האחרון של פעילי הפתח במזרח העיר נועד להפעיל לחץ על הרש"פ לשחרר ממעצר את עיצאם עקל.
ישנן ידיעות שונות המגיעות מרמאללה על מצבו של עקל, אחת מהן אומרת כי מעצרו הוארך ע"י בית משפט פלשתיני לתקופה של 45 ימים וכי ישראל שללה את תעודת האח"מ (VIP) מאחמד בראכ התובע הכללי הפלשתיני כדי להפעיל עליו לחץ לשחרר את עיצאם עקל ממעצר.
על-פי גורמים בפתח, הרש"פ דחתה בקשה של ארה"ב לשחרר את עיצאם עקל בעל אזרחות אמריקנית בטענה כי מדובר בעניין פלילי ולא בעניין פוליטי. עקל טען בחקירתו כי רכש את הבית בשער הפרחים בעיר העתיקה בירושלים לשימושו הפרטי והכחיש כי התכוון למכור אותו ליהודים. הלחץ ברחוב המזרח ירושלמי גובר על הרש"פ, הוא רוצה לראות מדיניות ברורה כלפי מוכרי בתים וקרקעות ליהודים במיוחד לאור העובדה שכמה בכירים ברש"פ עשו כסף רב מעסקות כאלה.
לכן, מחמוד עבאס הורה למנגנוני הביטחון שלו לפעול נגד התופעה, לאחר ששמו נקשר בעסקה למכירת בית משפחת ג'ודה בשכונת סעדיה בעיר העתיקה ליהודים.
עיצאם עקל הוא רק "השעיר לעזאזל" בפרשה, שום צעד לא ננקט נגד בכירים מהרש"פ המעורבים במכירת נכסי הנדל"ן ואנשיו של מחמאד עבאס מגלגלים את ההאשמה למכירת בתים בעיר העתיקה לעבר מוחמד דחלאן ואיחוד האמירויות.
גורמי הביטחון של ישראל ומקבלי ההחלטות חייבים לגלות עירנות רבה למתרחש במזרח ירושלים ולסכל מראש כל ניסיון של הרש"פ להציג את עצמה כבעלת הבית.
הפעילות הביטחונית הישראלית נגד פעילות הרש"פ בעיר צריכה להיות נוקשה וקבועה באופן שלא יאפשר לה להשתלט על מזרח ירושלים עד שיימצא הפתרון המדיני המתאים.
מעתה ואילך, צריך הדרג המדיני להנחות בהתאם את גורמי הביטחון העוסקים במצב במזרח ירושלים שלא לאפשר שום פעילות שלטונית של הרש"פ במזרח העיר עד שהתושבים הפלשתינים יתרגלו למצב החדש שנוצר. רק מדיניות ביטחונית נחרצת ואוכפת את החוק מביאה לתוצאות והפלשתינים חייבים להבין שאין חצייה של "הקווים האדומים" מבחינתה של ישראל.

תאריך:  28/11/2018   |   עודכן:  28/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - הופעה נאותה, משבר, הריסת בתים והפקרות
יוני בן-מנחם
מנהיג חמאס אסמעיל הניה הודיע כי בכוונת ארגונו לטרפד את "עסקת המאה" של טראמפ באמצעות "התנגדות מזויינת". אירן תומכת בתוכניתו של הניה והממשל האמריקני צריך לשקול את דחיית פרסום התוכנית וישומה באופן מעשי ברצועת עזה
אלוף (מיל.) גרשון הכהן
מתווה הפעולה האסטרטגי לזירה הישראלית-פלשתינית שהפיץ לאחרונה המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) עומד בסתירה מהותית לעקרונות היסוד שביטא יצחק רבין בסוגיה זו
איתן קלינסקי
אני מביע את כאבי, שמושרר כה ערכי כמו אבות ישורון נדחק לקרן זווית, כי היה לו אומץ להתמודד עם נרטיב כוחני ואלים, נרטיב שעשה דה-מוניות לאחר, והאחר הוא בן העם הערבי שחי כאן
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס מנהל מלחמה פסיכולוגית נגד ישראל במטרה להביכה, לערער את הביטחון העצמי של לוחמי היחידות המיוחדות של צה"ל ולחשוף את זהותם כדי למנוע מהם לפעול בעתיד בשטחים ומחוצה להם.
יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועה, משתמש בפרשה כדי לחזק את מעמדו בצמרת חמאס על-רקע מאבק הכוחות בינו לבין אסמעיל הניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il