X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משרד התחבורה חייב ללמוד שלפני שמשיקים רפורמות מקיפות חייבים לוודא שהכול עובד בצורה הטובה ביותר כך שיהיה ניתן לתת מענה לכל תקלה שעלולה לצוץ פתאום
▪  ▪  ▪
אין הערכות [צילום: סבי ברנס/פלאש 90]

ביום שישי (21.12.18) החלה רפורמה חדשה של משרד התחבורה לפיה לא יהיה ניתן עוד להטעין את כרטיסי הרב קו באוטובוסים של חברת "דן" במטרופולין תל אביב. חשוב לציין כי מהלך זה פועל החל מחודש מארס 2018 בירושלים ובבאר-שבע.
בשלב הראשון של הרפורמה היא מתרחשת רק בקווי האוטובוס של חברת "דן", והחל מה-18 בינואר היא תחול על שאר חברות האוטובוסים השונות הנוסעות במטרופולין תל אביב.
מטרת המהלך
בדומה למתרחש במדינות אירופה ובארצות-הברית, הרעיון של הרפורמה היא שהנהג צריך להתעסק בנהיגה, ולא לשמש במקביל כקופאי המתעסק עם כספי הנוסעים.
למרות זאת, הנהג ימשיך למכור כרטיסי רב-קו אלמוניים אשר מיועדים לנסיעה בודדת. מי שירצה בכך יוכל להטעין את הרב-קו במקומות שהוסמכו לכך, ויוכל להשתמש בו באופן קבוע.
לכאורה מדובר בדבר מבורך, אבל כדי שהוא יצליח חייב מהלך זה להכיל שיתוף פעולה בין מספר רב של גופים, כך שהאזרח הקטן יידע איפה הוא יכול להטעין את כרטיס הרב-קו, וכן לאפשר לו להטעין הן בעזרת שימוש בטלפון החכם, והן על-ידי אתר האינטרנט שמפעיל משרד התחבורה בנושא הנקרא "על הקו".
יתרונות המהלך
1. הנהג יפסיק לשמש כקופאי, ויוכל באמת להתרכז במהלך הנהיגה.
2. האוטובוסים יתעכבו פחות בתחנות, היות שהנוסעים יוכלו לעלות מכל הדלתות.
3: תושבים ותיקים יוכלו לקנות כרטיס רב-קו אלמוני אצל הנהג.
הבעיות במהלך זה
1. כמו בסיפור של קו הרכבת לירושלים, גם כאן נראה שמשרד התחבורה לא נערך למהלך מקיף זה. הוא לא הודיע לרוב תושבי גוש-דן איפה אפשר להטעין את הרב-קו, דבר המקשה במיוחד על אנשים מבוגרים שצריכים לחפש את הקיוסק הקרוב למקום מגוריהם.
2. השבב המצוי בכרטיס הרב-קו הרגיל מתאים להטענה במכשיר טלפון חכם מסוג "אנדרואיד" בעל תוכנת "News1", והוא לא יכול להיטען על-ידי טלפון חכם מסוג אחר.
3. נכון שנוסע מזדמן יכול לרכוש כרטיס באוטובוס, אולם הוא ישלם עליו מחיר כפול (מ-5.90 שקל מחיר הנסיעה) היות שהוא למעשה רוכש גם כרטיס הטענה מפלסטיק.
4. מרבית המקומות שאמורים להטעין את כרטיס הרב-קו טוענים שהם לא נערכו לכך בגלל שמשרד התחבורה לא יידע אותם בזמן המתאים.
5. במרבית האוטובוסים אין מכונת תקוף בדלת השנייה.
כך, למשל, בירושלים שם כבר חצי שנה לא ניתן לשלם עבור הנסיעה בתחבורה הציבורית בכסף מזומן, מתברר כי עדיין בשני שלישים מהמקרים הנוסעים עולים דווקא מהדלת הקדמית ומייצרים פקק בכניסה, דבר שניתן היה למנוע אילו היו שמים מכונות תקוף גם בדלת האחורית.
6. ניתן לטעון את כרטיס הרב-קו על-ידי שימוש בטלפון החכם רק בכרטיס אשראי ולא בכסף מזומן.
כך, למשל, בלונדון פרושים מעל 3,000 מכונות להטענת כרטיסי נסיעה במזומן, אך בישראל לחלק גדול מהאזרחים אין כרטיס אשראי.
7. גם שאנשים מבוגרים פונים למשרד התחבורה לרוב הם לא זוכים לקבל מענה.
משרד התחבורה חייב ללמוד שלפני שמשיקים רפורמות מקיפות בתחום התחבורה הציבורית, חייבים לוודא שהכול עובד בצורה הטובה ביותר, כך שיהיה ניתן לתת מענה לכל תקלה שעלולה לצוץ פתאום.

המחבר הנו בלוגר ופעיל חברתי בתחום התחבורה.
תאריך:  26/12/2018   |   עודכן:  26/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היתרונות והחסרונות של רפורמת הרב-קו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
הקשיח את הכללים ולא מאפשר להם לטעון בקווי דן ערך צבור וחופשי-יומי    בירושלים יתאפשר מינואר תשלום רק עבור נסיעה בודדת    משרד התחבורה: כך נהוג במדינות אירופה המתקדמות
עידן יוסף
תחילת העבודות של נת"ע - ברחוב ארלוזורוב בתל אביב    ישתלב עם הקו האדום המבוצע בימים אלה ועם הקו הירוק שיבוצע החל בחודש הבא, ליצירת רשת רכבות קלות שתשרת מעל חצי מיליון תושבים ביום
עידן יוסף
בקרוב: רכבות מרעננה תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בסבידור מרכז    רכבות מבאר שבע לבת ים בת ים תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת ההגנה    תחנת השלום תהיה סגורה
עידן יוסף
שרי האוצר והתחבורה החליטו להאריך את הסדר נסיעות החינם בקו הרכבת המהיר לירושלים בשלושה חודשים נוספים    עד לחתימת הצו הצפויה במהלך השבוע הקרוב, יזכו הנוסעים בקו להנחה של 50%
עידן יוסף
עשרות קווי תחבורה ציבורית בתל אביב וסביבתה צפויים לעבור שינוי מקיף של שיפור מסלולים, תדירות והארכת שעות הפעילות    עיר השינויים: קווים ייעודיים לתחנות הרכבת, לאזורי תעסוקה ולמוסדות להשכלה גבוהה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il