X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
יו"ר הרש"פ מתכנן מהלך חדש של בחירות לפרלמנט של "מדינת פלשתין" בניגוד להסכמי אוסלו. המהלך נועד להעמיד את ישראל, ארה"ב וחמאס בפני עובדה מוגמרת וישראל חייבת להזהיר את הרש"פ כי היא מתנגדת למהלך ותמנע אותו
▪  ▪  ▪
עבאס. תרגיל פוליטי חדש [צילום: פלאש 90]

לפני כשבועיים עשה יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס תרגיל פוליטי לתנועת חמאס והודיע על פירוק המועצה המחוקקת הפלשתינית (פרלמנט) הנשלט ברוב של שני שלישים ע"י ארגון חמאס מאז הבחירות לפרלמנט ב-2006. את ההחלטה על הפירוק קיבל בית הדין החוקתי הפלשתיני שהוקם ע"י מחמוד עבאס ב-2016 ושחבריו מונו ע"י יו"ר הרש"פ ומשמשים כ"חותמת גומי" להחלטותיו.
עכשיו, מתכוון מחמוד עבאס לעשות תרגיל פוליטי חדש וללכת לבחירות חדשות לפרלמנט בלבד בתוך תקופה של 6 חודשים, על-פי החלטת בית הדין החוקתי, ללא בחירות לנשיאות או למועצה הלאומית הפלשתינית (מל"פ).
בכך מבטיח מחמוד עבאס כי הוא נשאר בתפקידו כיו"ר הרש"פ ללא בחירות, הוא נבחר לתפקיד בשנת 2005 ומאז פגה תקופת כהונתו, בגלל הפיצול בין הגדה לרצועה לא התקיימו בחירות והוא נותר על כסאו.
ד"ר מוחמד א-שתיה, חבר הוועדה המרכזית של פתח, חשף ב-2 בדצמבר את מה שמסתתר מאחורי המהלך החדש של מחמוד עבאס. בכינוס פוליטי בעיירה סלפית שבשומרום אמר ד"ר א-שתיה: "אנו הולכים לבחירות לפרלמנט של "מדינת פלשתין" ולא לבחירות של מועצה מחוקקת של הרש"פ, 138 מדינות הכירו במדינת פלשתין ואי-אפשר לדבר עוד על רשות מעבר".
המהלך החדש של מחמוד עבאס מנוגד להסכמי אוסלו, אין הסכמה ישראלית על הקמת מדינה פלשתינית בשטחים וההסכם מדבר רק על הקמת מועצה מחוקקת במקביל לרשות המבצעת שהיא הרש"פ.
יו"ר הרש"פ הודיע שלשום בנאום שנשא במוקאטעה ברמאללה לרגל יום השנה ה-54 להקמת תנועת פתח, כי הינחה כבר את ועדת הבחירות המרכזית להיערך לביצוע הבחירות לפרלמנט החדש.
במקביל למהלך הזה, מקדם יו"ר הרש"פ מהלך של הגדרה מחדש של היחסים בין הרש"פ לישראל בתחום המדיני, הביטחוני, הכלכלי והמשפטי בהתאם להחלטות המועצה המרכזית של אש"פ.
לפני כחודש וחצי שיגר מחמוד עבאס את חוסיין א-שיח', חבר המועצה המרכזית של פתח, ואת הגנרל מאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי לפגישה עם שר הביטחון דאז אביגדור ליברמן בדרישה כי ישראת תפתח מחדש את הסכם פריז (הנספח הכלכלי של הסכמי אוסלו) אחרת תיאלץ הרש"פ לסגת מההסכם באורח חד-צדדי מכיוון שמדובר בהסכם גרוע הפוגע בזכויות הכלכליות של הפלשתינים.
הנחת העבודה של מחמוד עבאס היא כי תנועת חמאס תדחה את מהלך הבחירות החדשות ל"פרלמנט המדינה הפלשתינית", חמאס כבר הודיעה בשבוע שעבר כי החלטת בית הדין החוקתי על פירוק המועצה המחוקקת איננה חוקית וכי היא מתכונת להמשיך ולקייים כרגיל את דיוני המועצה ברצועת עזה.
ההודעה של חמאס משרתת את כוונותיו של מחמוד עבאס, הוא יוכל להיתלות בה ולקיים את הבחירות החדשות לפרלמנט רק בשטחי הגדה ולהביא לבחירת פרלמנט חדש שיהווה "חותמת גומי" להחלטות הרש"פ וגם ליצור מצג שווא כי הרש"פ החלה לנקוט צעדים מעשיים לקראת הקמת מדינה פלשתינית.
יו"ר הרש"פ מנסה באמצעות המהלך הזה גם לקבוע עובדות חדשות בשטח לפני פרסום ההודעה על התוכנית החדשה של הנשיא טראמפ המכונה "עסקת המאה".
מחמוד עבאס חושש כי התוכנית מדברת על הקמת מדינה פלשתינית ברצועת עזה בלבד ואוטונומיה בשטחי הגדה, לכן בחירות לפרלמנט של "מדינה פלשתינית" יכולות לחשק את הנשיא טראמפ, במקביל מתכנננים הפלשתינים לפנות למועצת הביטחון של האו"ם כדי שתכיר ברש"פ כחברה מלאה בארגון במעמד של מדינה.
השאלה מה מתכוונת ישראל לעשות נגד המהלך הזה שהינו הפרה חמורה של הסכם אוסלו, המהלך נמצא רק בתחילתו ואמור לקחת כמה חודשים, ישראל יכולה למנוע בכוח את קיום הבחירות בגדה מכיוון שהיא שולטת בה מבחינה ביטחונית.
ישראל חייבת להזהיר את מחמוד עבאס כבר עתה כי הוא רשאי לקיים רק בחירות למועצה המחוקקת של הרש"פ בהתאם להסכמים בין שני הצדדים ולא מהלך של בחירות חד-צדדיות לפרלמנט של "מדינה פלשתינית" שאיננה קיימת על המפה.
סביר להניח כי אזהרה ישראלית תביא את מחמוד עבאס לשנות את תוכניתו מכיוון שהוא עלול לשלם מחיר כבד אם יחליט להתעמת עם ישראל.

תאריך:  03/01/2019   |   עודכן:  03/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
ההערכות בהנהגות הרש"פ וחמאס הן כי שנת 2019 עומדת להיות שנה קשה יותר עבור הפלשתינים בשטחים. לא צפויה פריצת דרך מדינית, המשבר בין פתח לחמאס יחריף,הטרור בשטחי הגדה ימשך וייתכן כי בקיץ יפרוץ עימות צבאי בגבול רצועת עזה
יוני בן-מנחם
גובר הנתק בין הגדה לרצועה על-רקע הפיגועים האחרונים ופירוק המועצה המחוקקת הפלשתינית. יו"ר הרש"פ פתח במתקפה מילולית חריפה על חמאס ועל יריבו מוחמד דחלאן ומתכנן צעדים חד-צדדים נוספים
יוני בן-מנחם
זיאד נח'אלה, שחף בראיון לערוץ טלוויזיה אירני את התוכנית של "ציר ההתנגדות" בראשות אירן לתקוף את ישראל מצפון ומדרום
ערן אייזנברג
הסכם מהיר עם הפלשתינים, בו הם יקבלו בשלב ראשון את מזרח ירושלים, כל בקעת הירדן, וכל יישובי היהודים בשטחים מהם יגורשו היהודים
גרשון אקשטיין
מתי לאחרונת נבדקה המוכנות למלחמה? והאם אי-פעם נכתב דוח כדוגמת הדוח האמיץ של יצחק בריק?
רשימות נוספות
פז תמשיך לספק נפט וגז לרשות הפלשתינית  /  איציק וולף
פיגוע דריסה בחטמ"ר שומרון; המחבל נוטרל  /  מירב ארד
מחבלים ישאו את מלוא עונשם  /  עידן יוסף
יום הולדת לחמאס  /  ד"ר שאול ברטל
צבועים בגלימת קדושים  /  רפי לאופרט
התפניות האסטרטגיות של 2018  /  אלוף (מיל') גרשון הכהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il