X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל עוד בנימין נתניהו, ראש הממשלה ושר הביטחון, איננו מפעיל את סמכותו ומסלק את אנשי חאן אל-אחמר הוא פוגע פגיעה כפולה: הן בשלטון החוק והן בטענתו לתואר מנהיג הימין בישראל אסור לו לרקוד לצלילי חלילו-שופרו של הארץ חובתו להזכיר לבריטים שהכיבוש שלהם בארץ ישראל הסתיים לפני שבעים שנה
▪  ▪  ▪
לאנשים שחושבים שהם חושבים [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]

העיתון לאנשים שחושבים שהם חושבים דיווח לאחרונה על כך ש"המינהל האזרחי מציג עתיקות שדודות מהגדה בשטח ישראל". ביטאון השמאל הקיצוני שוב מטעה, כהרגלו. השימוש הפסול במושג "גדה" נועד לעוות את המציאות תוך הימנעות משימוש בשמות ההיסטוריים של חבלי הארץ שהם הלב הפועם של ארץ ישראל: יהודה ושומרון.
השמות יהודה ושומרון הם השמות ההיסטוריים והגאוגרפיים הקיימים מזה אלפי שנים. אין להם כל משמעות פוליטית. הם היו קיימים לפני שהיו מדינת ישראל, "הקו הירוק", "הכיבוש", "השטחים", "הגדה המערבית", "העם הפלשתיני" ומושגים נוספים, שבהם מנסה העיתון הנ"ל לשטוף את מוחנו ולעוות את תפישתנו לגבי לב ארצנו.
המושג "הגדה המערבית" נוצר על-ידי הפולש-הכובש שהגיע ב-1948 מעבר-הירדן המזרחי לארץ ישראל המערבית, השתלט על אזורי יהודה ושומרון ומזרח ירושלים, ובמשך 19 שנים הסתכל עליהם מערבה מבירתו, רבת עמון. רק מנקודת ראותו זו, בהסתכלות מערבה, ניתן לראות את הגדה המערבית ככזו, ומבחינה זאת גם תל אביב מצויה בגדה המערבית של הירדן, גם הגליל, וגם חבלי ארץ נוספים. המושג "הגדה המערבית" שימש את הפולש-הכובש מרבת עמון כדי להגדיר באופן מינהלי את האזורים שכבש בארץ ישראל המערבית. לא מיותר לציין שרק בריטניה - הכובש שסולק מהארץ - ופקיסטן הכירו בכיבוש הנ"ל.
כאשר הארץ קורא "גדה" או "שטחים" ללב הארץ הוא מסלף ביודעין את זהותו של הכובש ששלט ביהודה ובשומרון במשך 19 שנים (1948 עד 1967), כמחצית האחוז בלבד מתולדות עם ישראל.
ברבות השנים הכניסו האוסלואידים מבינינו, בגיבוי הארץ, כובש חדש לארץ ישראל, הכובש "הפלשתיני", והסגירו לידיו את אזורי יהודה ושומרון, בשעה שהוא הכובש את ארצנו והשודד את עתיקותיה-עתיקותינו, בהר-הבית ובמקומות אחרים. עתיקותינו אינן שדודות על-ידינו, גם אם המיעוט הקיצוני בינינו חושב כך.
היום מסביר הארץ מדוע אין דין עמונה כדין חאן אל-אחמר. העובדות אינן מעניינות את הארץ ואת ה"מעצמות" האירופיות הקולוניאליסטיות, שגם עשרות שנים אחרי שגורשו מן המזרח התיכון ממשיכות לנסות לבחוש במציאות באזורנו ולסבכה שלא לצורך.
לא שלטון החוק מעניין את הארץ ואת ה"מעצמות", אלא אכיפה בררנית של החוק, כלומר את היהודים יש לגרש מעמונה, אבל את הערבים אין לגרש מחאן אל-אחמר, בניגוד לקביעת בג"ץ. כלומר, המדברים גבוהה גבוהה על שלטון החוק דוגלים בדין שונה ליהודים ולערבים, בניגוד לפסיקה, ורק כדי להנציח את מצעד האיוולת של "פתרון" שתי המדינות.
כל עוד בנימין נתניהו, ראש הממשלה ושר הביטחון, איננו מפעיל את סמכותו ומסלק את אנשי חאן אל-אחמר הוא פוגע פגיעה כפולה: הן בשלטון החוק והן בטענתו לתואר מנהיג הימין בישראל. אסור לו לרקוד לצלילי חלילו-שופרו של הארץ. חובתו להזכיר לבריטים שהכיבוש שלהם בארץ ישראל הסתיים לפני שבעים שנה.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי.
תאריך:  08/01/2019   |   עודכן:  08/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אכיפה בררנית של החוק
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
האוניברסיטה הערבית ל"ת
סב  |  8/01/19 17:03
2
אמת נכון!!! ל"ת
וינטר הניה  |  8/01/19 22:37
 
- הניה, לא נמאס לך ללקק לרון
עמיקם שפריץ  |  9/01/19 07:55
 
- צודק
שמ  |  9/01/19 18:48
 
- יש בידיכם הברירה לא לעיין
ל-2 הכושלים  |  10/01/19 05:16
3
לא רק האוניברסיטה העברית
יהודי מפוכח  |  8/01/19 23:12
4
נתניהו חושש בעיקר מן האומות
גם בג"ץ התיר  |  9/01/19 06:00
5
זו כבר אינה מדינת הלאום שלנו
לצערנו הרב,  |  9/01/19 19:09
 
- זו מדינה שמעדיפה את אוייביה
שמואל פישר  |  10/01/19 08:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוסי אחימאיר
תארו לכם מצב הפוך, למשל, ביזוי הדגל הירדני המתנופף בראש התורן ליד שגרירות ירדן השוכנת ברמת-גן    האם ירדן הייתה מסתפקת בנזיפה לשגריר ישראל?
יוני בן-מנחם
פינוי מעבר רפיח מפקידי הרש"פ מאיים להביא לסגירת מעבר רפיח והקריסת הבנות הרגיעה היחסית בין ישראל לחמאס. ישראל עלולה לשלם את מחיר המתיחות בין הרש"פ לחמאס שמנסה לאלץ את ישראל להפעיל לחץ על מחמוד עבאס לחזור בו מהסנקציות על הרצועה
ראובן לייב
טרור השנאה אינו יודע גבולות    הדברים חמורים שבעתיים כשמדובר בטרור כפול, המופנה בו-זמנית הן נגד ערבים והן נגד יהודים
איציק וולף
עאסם ברגותי - שהשתתף בפיגוע בצומת עפרה וביצע את הפיגוע בגבעת אסף יומיים לאחר מכן - נעצר הלילה בבית אחד מסייעניו בכפר אבו שח׳ידם שבבנימין, הסמוך לכפר מגוריו, והועבר לחקירת שב"כ    היה עסוק בימים האחרונים בהכנות לביצוע פיגועים נוספים
יוני בן-מנחם
יישום התוכנית להקשחת תנאי מאסרם של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל הוא בעל השלכות ביטחוניות רבות ויש לבדוק היטב את נחיצותה כעת. ישראל נמצאת בתהליך בחירות עם אתגרים ביטחוניים גדולים בצפון ובדרום והיא איננה צריכה ליצור לעצמה מוקדי עימות חדשים עם הפלשתינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il