X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
שטייף. לא הפעם הראשונה [צילום: פלאש 90]
אלקבץ. האם גם הוא קיבל חסינות? [צילום: יח"צ]
למרות שלא הורשעה ולא תועמד לדין בגלל החסינות שקיבלה מפרקליטות המדינה, הדס שטייף לא יכולה להמשיך לשמש עיתונאית ב"גלי צה"ל", תחנת שידור צבאית אסור לה להחיל תרבות עבריינית המשטרה חייבת לחקור את שמעון אלקבץ, מפקד גלי צה"ל, שלא זכה להגנת הפרקליטות ולבדוק האם נחשף לחומרים בניגוד לחוק אלקבץ חייב לפנות את מקומו לעיתונאי בעל שיקול דעת
▪  ▪  ▪

הדס שטייף ושמעון אלקבץ חייבים ללכת הביתה ומיד, זה בהחלט לא הליך פשוט על-רקע הסכמי העבודה החתומים עם ארגון עובדי צה"ל, אבל יש למצוא את הדרך המידית להפסיק את עבודתם בתחנה הצבאית.
ההסכם עם ארגון עובדי צה"ל, קובע שאם לא מוגש כתב אישום נגד אזרח עובד צה"ל, קיים קושי לפטר אותו. כאשר ההסכם הזה נחתם לפני שנים רבות, איש לא העלה על דעתו שאזרח עובד צה"ל, יהיה שותף לעבירה פלילית חמורה על חוק האזנות הסתר, ויזכה בהגנה על מעשה פלילי מהפרקליטות.
חשוב לזכור, מדובר בתחנת שידור צבאית, שאינה מתנהלת על בסיס קריטריונים של תחנה אזרחית, ועל החיילים המשרתים בה חל חוק השיפוט הצבאי. לא יעלה על הדעת, שבתחנה תועסק עובדת שניתנה לה הגנה דוגמת הגנת עד מדינה, גם אם כותרת ההסכם שהושג אתה אינו מדבר במפורש על הסכם כזה.
באף לא אחד מאמצעי התקשורת בישראל, אין עיתונאי שחוסה תחת הסכם הגנה, של פרקליטות המדינה, או הסכם הדומה להסכם עד מדינה. הגב' שטייף אומנם לא הורשעה, וזאת רק בגלל ההסכם שאליו היא הגיעה עם הפרקליטות, אבל המעשה החמור שאותו היא עשתה הוא מעשה פלילי שאין עליו מחלוקת, וברור לכל שהיא לא יכולה להמשיך בתפקידה כאילו לא ארע דבר.
לא מקרה ראשון של שטייף
חשוב לזכור שאין זה המקרה הראשון ששמה של הגב' שטייף נקשר בהאזנות סתר, ואין חולק שבמעשה שבו היא מעורבת יש סממנים ברורים של עיתונות עבריינית. אם לא די בכך בשנת 2000 נגזרו על הדס שטייף, 100 שעות של עבודות שירות, לאחר שנמצאה אשמה בסיוע להאזנת סתר. שטייף אומנם לא הורשעה בביצוע ההאזנות אלא בסיוע לאחר, בעת שנתנה לכתב של גלי צה"ל, ששירת באותה עת כחייל בתחנה, קוד שבאמצעותו ניתן היה להאזין בהאזנת סתר, לשיחות עידכון שקיים מפקד מרחב דן במשטרה עם פקודיו למרחב.
על הדברים האלה כתבה השופטת יהודית אמשטרדם, שדנה בתיק בהחלטתה:" משלא הורשע מי שביצע במישרין את האזנת הסתר שלא כדין, על-אף שאני מוצאת אותה אשמה איני מרשיעה אותה".
אבל הדס שטייף לא למדה את הלקח, ובהתנהגות עבריינית שאינה מאפשרת לה להמשיך בעבודתה כעיתונאית, הייתה מעורבת שוב במעשה חמור שראוי שהרמטכ"ל החדש אביב כוכבי, וקצין חינוך ראשי לא יתעלמו ממנו. לולא ניתנה להדס שטייף הגנה של הפרקליטות טובים הסיכויים שהיא הייתה מבלה בכלא קרוב לחמש שנים.
צה"ל ומשרד הביטחון חייבים לפעול
צה"ל ומשרד הביטחון, חייבים למצוא את הדרך שתביא להפסקת עבודתה המידית של שטייף בתחנת שידור שבה מתחנך דור העתיד של העיתונאים. לא יעלה על הדעת שתרבות עיתונאית עבריינית, תהיה נחלת תחנת השידור של צה"ל, ששידוריה מיועדים בראש ובראשונה לחיילי צה"ל ואנשי זרועות הביטחון.
עניינה של שטייף עדיין לא הגיעה לסיומו. עו"ד בועז בן צור, פרקליטו של אפי נוה, פנה בתלונה רשמית נגד הדס שטייף, לסנ"צ אסף וולפיש, ראש מפלג ביחידה לחקירת להב, 433 ובו כתב בין השאר שהחקירה נגד עו"ד אפי נוה נפתחה לאחר ששטייף, קיבלה לידיה בניגוד לחוק את מכשיר הטלפון הנייד של מר נווה. עו"ד בן צור, מבקש להבהיר כבר בפתח מכתבו למשטרה כי לאחר שמכשיר הנייד של נווה נפרץ, על-פי בקשתה של שטייף, היא נחשפה לשיחותיו האישיות של נווה, ולתוכן השיחות, ולחומרים שבמכשיר נחשפו עובדים נוספים בגלי צה"ל.
לא שמעתי שמר שמעון אלקבץ זכה להגנת הפרקליטות. ומשכך עניינו חייב להיבדק ביסודיות. האם מר אלקבץ נחשף לחומרים מהטלפון הסלולרי? לאילו חומרים הוא נחשף? האם הוא העביר את המידע לאחרים? ובאילו צעדים מתכוונות המשטרה והפרקליטות לנקוט בעניינו.
ברור לכל, אם עניינו של אלקבץ לא ייבדק בדיקה יסודית מידית על-ידי משטרת ישראל, ושלטונות צה"ל, תאלץ המשטרה לבצע את הבדיקה לאחר שהיא תידרש לעשות זאת על-ידי בית המשפט.
שמעון אלקבץ, חייב לפנות את כסאו לעיתונאי שהוא בעל שיקול דעת, מי שאינו עסקן, לא פוליטיקאי, ולא חנפן מקצועי, שיוכל לשמש דוגמה אישית לעשרות העיתונאים הצעירים שמשרתים בגלי צה"ל.

הכותב הוא משפטן ששימש מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב-ראש אגודת העיתונאים, הוא ממייסדי "יושרה לישראל", וחבר הנהלת התנועה. האמור אינו עמדת "יושרה לישראל".
תאריך:  20/01/2019   |   עודכן:  20/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפטר את שטייף ואלקבץ מגל"צ
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
מדליה להדס שטייף וגלי צה"ל
תיבת פנדורה  |  20/01/19 20:17
 
- {{{הדס שטייף עבודה עיתונאית=10
נסטלבאום=0מינוס  |  21/01/19 01:35
 
- תאר לעצמך שאתה לקוח של עו"ד
במציאות  |  21/01/19 03:59
2
לא
שמ   |  20/01/19 20:57
3
חבל על הזמן
אורי פ  |  20/01/19 20:59
4
הגיע הזמן לסגור !
ארי כספי  |  20/01/19 21:04
5
הדס
יונימ  |  20/01/19 22:24
6
יועמש זחוח שמפחד מהתשקורת
רוני מירושלים   |  21/01/19 00:33
7
תרבות עבריינית -רק רה"מ וחבריו ל"ת
לשאר אסור  |  21/01/19 02:05
8
להוציא להורג!!!
למה לפטר?  |  21/01/19 03:54
9
חדירה למחשב זו העבירה של שטייף
פוקס  |  21/01/19 06:19
10
לפטר את נסטלבאום ל"ת
חילקיהו  |  21/01/19 08:39
11
בהעדר מוסר -פריצה תחשב לגילוי
ארכימדס_  |  21/01/19 08:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת שופטים
איציק וולף
השופטת א', החשודה כי מונתה לכס השיפוט תמורת יחסי מין עם ראש לשכת עורכי הדין אפי נוה, שוחררה ממעצר בית והודיעה כי היא יוצאת לחופשה משיפוט    מכחישה מעורבות בביצוע עבירות כלשהן
איציק וולף
עו"ד בועז בן צור הגיש בשם אפי נוה תלונה למשטרה נגד הדס שטייף ונגד תחנת גלי צה"ל על גניבת הטלפון הסלולרי של נוה ועל הפריצה אליו    "מדובר בעבירות אשר חלקן מתבצעות כעת ממש"    "פגיעה בפרטיות של נוה ושל גורמים שלישיים - כולל פגיעה בחיסיון עו"ד-לקוח"    "תוצרי החקירה המתבססים על התכתובות שהוצאו בניגוד לחוק - לא קבילים"
מתן ברניר
אמש ביקשה יאח"ה לדחות את הדיון שהיה אמור להתקיים הבוקר בבקשת "גלובס" להסיר את צו איסור הפרסום על פרשת נוה, ובתוך כך הודיעה כי היא עתידה להתיר פרסומם של פרטים נוספים בקשר לפרשה בתוך 72 שעות
איילת שקד
המתקפות עלי מצד אלה שחשו בעלי הבית, אינן פוסקות. רק התירוצים משתנים. והפעם, ציוצים צדקניים המנסים לשרבב את שמי ללא כל בסיס לפרשה הנחקרת. הצדקנים בעיני עצמם, המצייצים לכל עבר, מאמינים שהדרך לעצור את המהפיכה היא באמצעות הטלת רפש בי. צר לי לאכזב אותם. זה לא יקרה
יואב יצחק
דרושה חקירה מיידית ומקיפה בחשד לעבירות על חוק הגנת הפרטיות והאזנות סתר    פרודתו של עו"ד אפי נוה מסרה לשטייף שלושה מכשירי סלולר ישנים שהותיר בביתם    שטייף פנתה והתייעצה עם ידידה יוכפז וזה הפנה אותה לגורם שפרץ את מכשירי הסלולר ויצר עותקים מתוכנם (מסרונים, הודעות קוליות ורישומי שיחות)    עותקים מוחזקים בחדשות 10 בידי כמה עיתונאים ועורכים    פרקליט המדינה העניק חסינות לשטייף בלבד    המידע המלא לא נמסר לבית המשפט שהתבקש לאשר שימוש בתוצרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il