X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תחילה חשוב לדעת, כי במהלך השבועות הראשונים לחייו, התינוק אינו מווסת את חום גופו ביעילות, כך שהוא רגיש יותר מאיתנו לטמפרטורות נמוכות וחום גופו עלול לרדת בקלות רבה יותר, לפיכך, עלינו לדאוג להלבישו בצורה נכונה ולשמור על טמפרטורת חדר מתאימה
▪  ▪  ▪
חימום יתר מסוכן [צילום: חן לאופולד/פלאש 90]

במזג-האוויר הנוכחי שלעיתים קר מאוד או פתאום ישנם ימים חמימים, קשה לדעת מה להלביש לתינוק. הינה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם להתמודד עם מזג-האוויר.
תחילה חשוב לדעת, כי במהלך השבועות הראשונים לחייו, התינוק אינו מווסת את חום גופו ביעילות, כך שהוא רגיש יותר מאיתנו לטמפרטורות נמוכות וחום גופו עלול לרדת בקלות רבה יותר. לפיכך, עלינו לדאוג להלבישו בצורה נכונה ולשמור על טמפרטורת חדר מתאימה.
טמפרטורת החדר הרצויה עבורו הינה 23-21 מעלות וניתן להיעזר במד חום אותו רצוי להציב בחדר שבו שוהה התינוק. מדד טוב לחום הגוף הוא מגע בעורף התינוק, כפות הרגליים והידיים נוטות להיות קרירות יותר או חמימות יותר מחום גופו האמיתי ולכן, הם אינם אינדיקציה נכונה להסתמך עליה.
חשוב לזכור, שחימום יתר יכול להיות מסוכן, ובמקרים קיצוניים מאוד הוא אף עלול לגרום למוות בעריסה, בגלל עודף שכבות ושמיכות. בכל יום, כולל ימים קרים וגשומים, הקפידו להוציא את התינוק מחדרו לפחות פעם ביום ולאוורר את החדר על-מנת להכניס אוויר רענן אליו ולהקטין את הסיכון להדבקות במחלות.
אם אתם חשים שהתינוק מגלה אדישות או נמנום יתר, בכיו חלש ועור פניו אדמדם או חיוור, ייתכן שחום גופו נמוך מ-36 מעלות ואז חשוב לחממו ולהיוועץ ברופא.
כמו-כן, חשוב לקלח את התינוק מדי יום. פעילות זו מהווה, בדרך-כלל, מקור הנאה גם לתינוק וגם לכם. עם זאת, יש תינוקות שיותר רגישים למעברים והם מביעים התנגדות בבכי. עבור אלו חשוב לייצר מעבר הדרגתי משלב ההלבשה להפשטה ומהשלב בו הוא עירום ויבש ועד להכנסה למים.
לדוגמה, אפשר להשאיר על גופו גופייה או חיתול מבד בעת ההכנסה לאמבט אם הוא אינו אוהב כאשר מפשיטים אותו לגמרי. כמו-כן, כדאי גם להכניסו למים לאט כאשר אתם אוחזים אותו בשתי ידיים ולתת לו שהות להתרגל למים. בעת הרחצה רצוי שטמפרטורת החדר תהיה 25-24 מעלות. טמפרטורת המים באמבטיה צריכה להיות חמימה: 38-37 מעלות. ניתן לחוש את חום המים על-ידי הכנסת מרפק או בעזרת מד טמפרטורה מותאם למים.
איך להלביש את התינוק נכון?
כאמור, התינוק אינו מווסת היטב את חום גופו והביגוד הוא זה המקנה לו בידוד ועוזר לו לשמור על חום גופו. בחודשי החורף יש להלבישו בשתי שכבות עם שרוול ארוך ומכנס עם רגליות. השתמשו בשמיכה עם מילוי דק, סינתטי או שמיכת פליז לכסותו. עורם של התינוק רך ועדין ולכן, רצוי לבחור לו בגדים מכותנה ולא מבדים סינתטיים, העלולים לעורר רגישות או פריחה בעור.
כמו-כן, בחודשים הראשונים לתינוק, אין עדיין יכולת להחזיק באופן יציב את ראשו וצווארו אינו חזק מספיק בשביל לתמוך במשקל הראש. לפיכך, יש להלבישו בשכיבה, כאשר הכי נוח זה לפרוס תחילה על שידת ההחתלה את הבגד ולהניח עליו את התינוק, להזיז את ראשו כמה שפחות ולבחור בגופיות או חולצות מעטפת שלא דרך הראש. כדאי להסביר לתינוק שאתם מלבישים אותו וללמד אותו תוך כדי את שמות איברי הגוף.
אם אתם מבחינים שתינוקכם מזיע - סימן שחם לו והוא לבוש בשכבות רבות מדי. בגלל שהתינוק עוד לא יודע לווסת את חום גופו, גם שכבות רבות עלולות לחמם אותו יתר על המידה ויש להימנע מכך.
לסיכום, הקשיבו לאינטואיציה שלכם, אם אתם מרגישים שחם או קר לו מדי, עשו שינוי קטן בלבושו וראו איך הוא מגיב. יש לו את היכולת המדהימה להעביר מסר ברור לגבי מידת שביעות הרצון שלו מהסיטואציה.

תאריך:  28/01/2019   |   עודכן:  28/01/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד סיגל רונן-כץ
ניצולי שואה עשויים להיות זכאים להטבות רבות מתוקף מצבם    עו"ד סיגל רונן כץ מאתר כל זכות, ריכזה עבורכם את כל מה שניצולי שואה ובני משפחותיהם צריכים לדעת
אבי וייס
אנשים, שלא בדיוק אוהבים את ביבי, מספקים את הראיות הכי מוצקות - ל"קבירת תיק 4000". אנו חושפים כאן, עוד מסמר בארון הקבורה של "תיק 4000" - התאריך הקריטי בתיק המשנה את התמונה. נתניהו לא היה צריך אפילו לזרז את אישור המיזוג, כי כשהוא ביקש לדעת מה קורה עם אישור זה, זה היה כבר אחרי שאבי ברגר (המנכ"ל) הודיע, שאין בעיה לאשר וכמה ימים אחרי כן העביר הבקשה למועצת הכבלים
יהודית מליק-שירן
ביקורת על האלבום בפנוכו של עמרי נובל והאצילים    אלבום ששיריו כתובים בשפה יומיומית, מדברים על החיים המתהווים של זוגות צעירים    אלבום עם אמירה מאוד מדויקת הלחנים והעיבודים הם חגיגה צלילית מופלאה
חיים נוי
דרמה מרגשת על משולש רומנטי לאחר השואה - בית צבי    רועי חן תרגם בשפה ראויה ועכשווית וביחד עם יבגני אריה עבדו את המחזה
אלי אלון
האסון הגדול ביותר שגרם השלג שירד בכל רחבי הארץ בפברואר 1950 אירע במחנה העולים בעין שמר, שם נהרגו ארבעה עולים כאשר גג חדר האוכל של המחנה קרס תחת עומס השלג, נפל לתוך חדר אוכל ומחץ למוות 4 עולים ובניהם שני נערים    5 אנשים נוספים נפצעו באסון מהם שנים שהוגדרו במצב קשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il