X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
גדעון סער ואורן חזן רחוקים מלהיות לרוחו של מנהג הליכוד, בנימין נתניהו, שחזקה עליו שיעשה את כל שניתן כדי להרחיק את מיקומם אל שורות העשיריה השלישית במפלגת השלטון
▪  ▪  ▪
סער. ניסיונות בלימה [צילום: יהודה חיים/פלאש 90]

עם מתמודדי הפריימריז בליכוד, הנערכים היום, והאמורים לקבוע את פרצופה החדש של מפלגת השלטון, נמנים שניים המעוררים סקרנות יוצאת-דופן. הדברים אמורים בגדעון סער ובאורן חזן, הרחוקים מלהיות לרוחו של מנהיג המפלגה, בנימין נתניהו, שחזקה עליו שיעשה את כל שניתן כדי להרחיק את מיקומם אל שורות העשיריה השלישית בליכוד, חסרת כל השפעה בהנהגתו.
אין זה סוד שהן גדעון סער והן אורן חזן הם שנואי-נפשו של בנימין נתניהו. אחרי ככלות הכל נתפס סער כאיום הגדול עליו בליכוד להיבחר במקום גבוה במפלגה וכמי שינסה לקבל עליו, אחרי הבחירות, את הרכבת הממשלה במקומו. אורן חזן, מנגד, נתפס בעיני בנימין נתניהו כמי שמעכיר את דמות הליכוד בשל סגנון-דיבורו הדוחה, ומשום שהוא מצית אש בקרב רבים מאלה שעימם הוא מתעמת.
כך או אחרת, נראה בימים האחרונים בנימין נתניהו כמי שמוטרד מאוד מתמונת המפה הפוליטית שנרקמת לנגד עיניו. למרות שנתניהו נחשב, בצדק, לפוליטיקאי מספר 1 בישראל, הצועד בביטחה לעבר קדנציה נוספת, הוא יורה בימים האחרונים לכל עבר כדי לסכל אפשרות או מזימה שלאחר הבחירות הוא לא ירכיב ממשלה.
הסתייגות
כך או אחרת פועל בנימין נתניהו בגלוי לסיכול התברגותו של גדעון סער לצמרת הליכוד. אלא שלא עלה בידיו להביא ולו בדל-ראייה או הוכחה לטענת הפוטש שלו. עוד בסיבוב הראשון הסתייגו בליכוד מתיזת המזימה. אחרי ככלות הכל יש מספיק סיבות, טובות ורעות, מדוע כדאי, או לא כדאי, לתמוך בסער בפריימריז.
בכירים בליכוד טוענים שיש סיכוי גבוה שנתניהו יתערב לרעתו של גדעון סער גם בעצם היום הזה שבו נערכים הפריימריז. לטעתם הוא יפעיל, בין היתר, לצורך העניין, ראשי ערים שמקורבים לו, ויבקש מהם להסיר אותו מרשימת המומלצים.
"בלימת סער" נעשית גם במעגלים רחבים יותר, וחזית דומה מתנהלת גם בין תומכיו של שר התחבורה, ישראל כ"ץ, לבין תומכיו של סער. השניים לא תומכים איש ברעהו, ואנשי שטח בולטים מספרים כי פעילים משני המטות עובדים כדי לפגוע זה בסיכוייו של זה.

תאריך:  05/02/2019   |   עודכן:  05/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
מירב ארד
120 אלף חברי ליכוד יוצאים להצביע ב-113 קלפיות שמוצבות מצפון ועד דרום    142 מתמודדים מתחרים על המקומות הריאליים ברשימה הארצית של המפלגה
מירב ארד
גורם בעוצמה יהודית: "ניסינו בכל דרך להגיע לאיחוד וחיבור, ויתרנו על תפקידים והתפשרנו על מקומות והכל כדי להצליח ליצור מפלגה ימנית גדולה מימין לליכוד"
איציק וולף
הרב רפי פרץ תקף בנאומו הראשון כיו"ר הבית היהודי את השרים בנט ושקד שעזבו את המפלגה    "בית לא נוטשים"    תוצאות מסתמנות בפריימריז: ח"כ יוגב במקום הראשון ואחריו ח"כ בן דהן ודוידי בן ציון
איתמר לוין
נדחה ערעורה של קבוצה המונה 1,000 חברי ליכוד, ואשר לא הורשו להצטרף למפלגה מחשש שהם "סוס טרויאני"    ביקורת של בג"ץ על התנהלותה של המפלגה ועל פגיעתה ביסודות המשטר הדמוקרטי
איציק וולף
יו"ר האיחוד הלאומי קרא למנוע עריצות שלטונית, סיאוב ושחיתות במערכת המשפט    "הנשיאה חיות העבירה 3 תיקים לגישור אצל חברתה, השופטת בדימוס גרסטל, בשנה הראשונה שבה היא החלה לשמש כמגשרת. מדובר בהעברה של סכומי עתק - כ-3,000 שקל לשעה".
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il