X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מצביעי גנץ, לפיד והעבודה הם קול שמאלי צף אשר היום יכול היה להצביע כך ומחר יצביע אחרת אני מבקש להעלות שיקול משמעותי שראוי שמצביעי השמאל ייקחו בחשבון
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

לו הייתי בשמאל, ודאי הייתי מהסס לאיזו מפלגה להצביע. לבני גנץ? ליאיר לפיד? או שמא למפלגת העבודה. ההיסוס הזה היה מלווה אותי עד רגע הטלת הפתק לקלפי, בייחוד החל משבוע לפני הבחירות כאשר כל משב רוח טיפשי היה בפועל מחליט בשבילי. עצוב לאן יכול ציבור ענק, בוגר ונורמטיבי להגיע, באחת מההכרעות החשובות בחייו, בבחירות. המצב המדאיג הזה פותח גם פתח להשפעות שליליות ובלתי חוקיות של גורמים ישראלים וזרים על מבנה השלטון במדינה, באמצעות כלים אינטרנטיים, בייחוד החל משבוע טרם הבחירות.
גנץ, לפיד, ועבודה הן מפלגות שפוטות של שלטון בית המשפט בחיינו בכלל ובחקיקה בפרט, מגמגמות בנוגע לחוק הלאום, נוטות שלא להבין לגמרי את מצבנו מול העולם המוסלמי הקרוב והרחוק, מפלגות של לא שחור ולא לבן, לא גבוה ולא נמוך, הכל בינוני ואפור – ולכן הקושי של השמאל להחליט ביניהן הוא כה רב.
ובכל זאת מדובר בקהל מצביעים עצום, ברובו במכריע משכיל ונורמטיבי, רבע עד שליש מקהל הבוחרים במדינה, ולכן חשוב לדעתי לפתוח לאותו קהל ענק ותמים צוהר קטן לשיקול משמעותי ומכריע.
שימו לב איך הגדרתי את הבעיה, החלטה בין גנץ, לפיד, ומפלגת העבודה, גנץ, לפיד, ומפלגת העבודה. גנץ – אדם, לפיד – אדם, ומפלגת העבודה – מפלגה.
לשמאל הנבוך והמבולבל יש בפועל שתי חלופות, חלופה אחת היא לבחור באדם שהמציא מפלגה (גנץ, לפיד), והחלופה השנייה לבחור במפלגה שבחרה באדם (העבודה). האדם שהקים מסביבו מפלגה הוא חץ שסימנו סביבו את המטרה, ואילו מפלגה שבחרה מנהיג הוא חץ שנורה למרכז המטרה.
מפלגות גזע
אדם שמקים מסביבו מפלגה עשוי להיות מוצלח ועלול להיות כישלון, אבל אם הלך החץ הלכה המטרה. הלך האייקון, נעלמה מפלגה. ולעומת זאת אם מפלגה בוחרת מנהיג כושל, היא תבחר לה מחר מנהיג אחר, המטרה שרירה וקיימת, מחליפים רק את החץ הכושל.
מפלגת העבודה ומפלגת הליכוד עלו וירדו עם השנים, אך כמפלגות גזע הן תמיד מצאו את הנוסחה איך להתאושש ממצבים קשים ואפילו קשים מאד. אלה מפלגות אשר בוחרות להן מנהיגים.
מישהו זוכר את מפלגת המרכז? מפלגת שינוי? ד"ש? קדימה? ועוד מפלגות רבות של איש אחד, אשר עברו לאחר כבוד אל פח האשפה של ההיסטוריה? האם גם הפעם הקול של השמאל ילך לפח האשפה של ההיסטוריה כי הוא יבוזבז על חיצים שהמטרה צוירה סביבם?
בואו נזכור שבהצבעה של השמאל הצף למפלגת העבודה הוא לא מצביע לשלמה ארצי או חנוך דאום, אלא למפלגה מפוארת עם עבר ענקי, הווה מביך אך עם עתיד מזהיר, נכון המנהיג הנוכחי של המפלגה הוא כישלון, ולכן, הוא ימצא עצמו לטעמי אחרי הבחירות בפח האשפה הפוליטי של ההיסטוריה, אבל המפלגה לעולם תישאר.
בחירות אינן התחרות כוכב הבא, בבחירות בוחרים מפלגות והמפלגות בוחרות מנהיגים, בחירות אינן עניין לחתיכים עתירי בלורית אשר אוספים מאחוריהם המוני בני אדם שכלום לא מחבר ביניהם, מלבד אותם חתיכים. הלך החתיך התורן, הלכה המפלגה.

תאריך:  12/02/2019   |   עודכן:  12/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעד מי יצביע הקול השמאלי הצף
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יופי של שטיפת מוח
ארי כספי  |  12/02/19 16:49
2
הקלברי פין ,המלך והדוכס
מרק_טווין  |  12/02/19 16:53
3
קולו של ההיגיון. יפה מאוד!
אהוד פרלסמן  |  20/02/19 16:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - בלי משוב, אין מיישמים, יצלחו את המשבר? מונופול באיום, יתוסף והחזירו    משנכנס אדר מרבין בשמחה
דן מרגלית
עשה טובה לעצמך, ולשרה ולילדים, שגדלו כנסיכים בוואקום, הצהר שאתה צדיק, ועשה עסקה עם ד"ר אביחי מנדלבליט
מירב ארד
את עמדתו המדינית: ההינתקות - צעד נכון; היפרדות מהפלשתינים ופתרון שתי מדינות    על המפלגות הימין הדתיות העביר ביקורת שהן מתעלמות מנושאים חברתיים
מירב ארד
הוסיף: "אני חושב שנחזור למספרים שלנו מהעבר. כרגע יש רעש מסביב"    ציין כי הוא רוצה לההמשיך בתפקידו כשר האוצר גם בממשלה הבאה
מירב ארד
יולי אדלשטיין קרא למפלגות הימין הקטנות להתאחד ולמצוא פשרה במטרה לשמור על המחנה הלאומי    הוסיף: "המדינה הפלשתינית לא על הפרק, הריבונות ביו״ש דווקא כן"
רשימות נוספות
"אין בי שום חרטה"  /  מירב ארד
התקדמות במו"מ מפלגות הימין הדתי  /  איציק וולף
שמולי במקום הראשון; כבל - במקום לא ריאלי  /  איציק וולף
ארץ חמדת אבות  /  איתן אראל
קסם הפריימריז ושומר הסף  /  משה נסטלבאום
מתח לקראת הפריימריז במרץ  /  ראובן לייב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il