X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עבור אלוף (מיל') יום טוב סמיה זו חזרה למפלגה ממנה הוא פרש אבי גבאי יוצא נשכר פעמיים - הוא גם ירחיק את שנוא-נפשו איתן כבל ממקום ריאלי ברשימה לכנסת וגם יצליח להתקשט בדמות ביטחונית מרשימה
▪  ▪  ▪
סמיה נושא ספר תורה בפינוי עצמונה. קצין וג'נטלמן [צילום: מארק ניימן/לע"מ]

יום טוב סמיה יכול למצוא את ביתו הפוליטי החדש במפלגת העבודה. הכל תלוי באבי גבאי, אם יחליט להציע לאלוף במילואים יום טוב סמיה, את המקום השני המשוריין ברשימת העבודה לכנסת.
במקרה כזה ייצא אבי גבאי נשכר פעמיים. הוא גם יצליח להרחיק את שנוא נפשו חבר הכנסת איתן כבל ממקום ריאלי ברשימה לכנסת, וגם יצליח להביא למפלגת העבודה רכש איכותי ודמות ביטחונית שחסרה היום למפלגת העבודה.
כל מי שפוגש את סמיה אינו יכול שלא להתרשם שמדובר באדם רציני, איכותי ובעיקר ישר דרך. מהתרשמותי בשיחות עם סמיה, אין מתאים ממנו להעניק חיזוק לרשימת מפלגת העבודה לכנסת גם בתחום הביטחוני וגם בתחום החברתי.
פיו וליבו שווים
סמיה (64), שהקים בחודשים האחרונים את רשימת ביח"ד, הוא איש שפיו וליבו שווים. הוא השתחרר מצה"ל לפני מלחמת לבנון השנייה בתחילת 2006, התגייס למילואים ושימש סגן מפקד פיקוד הדרום עד לשנת 2015. הוא אזרח כבר 18 שנים ובמשך 15 שנים נמנע מלעסוק בפעילות פוליטית.
סמיה, שהיה בעברו איש מפלגת העבודה, הציע בוועידת המפלגה בסוף מרס 2017 לעשות במפלגת העבודה בחירות מקדימות פתוחות, ולאפשר גם למי שאינו חבר מפלגה להתמודד על מקום ברשימה בכנסת. משהבין שהצעה כזאת איננה מתאימה לעבודה, והוא לא יוכל להתמודד על תפקיד יושב-ראש המפלגה החליט לפרוש ממפלגת העבודה.
יום טוב סמיה, שמכיר היטב את אבי גבאי, הציע לגבאי תוכנית מעשית "לחרוש" את השטח באמצעות שלושה-ארבעה חוגי בית בשבוע, שיעשה כל אחד מחברי הכנסת של העבודה. אבל ההצעה שלו לא זכתה מעולם להתייחסות רצינית.
באפריל 2018 החליט סמיה לפרוש מהעבודה, לאחר שוועידת העבודה החליטה על פתרון של שתי מדינות לשני עמים והיפרדות מידית מהפלשתינים. סמיה הזהיר אז שהציבור אינו בשל להיפרדות מידית עם הפלשתינים, אך מעטים התייחסו לאזהרתו ברצינות. התוצאה הייתה אובדן של שלושה מנדטים לעבודה.
בית פוליטי טבעי
עבור סמיה מפלגת העבודה היא בית פוליטי טבעי. הוא יוכל להביא לעבודה גם ניסיון מדיני שצבר בשנות התשעים, כשהיה חבר בצוות המשא-ומתן עם הפלשתינים בשיחות טאבה קהיר. הוא יכול לזקוף גם לזכותו את הקמת מערך הקישור בין כוחות הביטחון לרשות הפלשתינית.
התבטאות של סמיה, שעוררה עימות פוליטי, נוגעת לתקופה שבה שימש אלוף פיקוד הדרום. סמיה איים אז להתפטר, כשהגיע לידיו מידע לפיו מתעכב פינויו של סמל-שני מדחת יוסוף ז"ל מקבר רחל. הוא הבהיר אז שאם החייל לא יפונה עד לשעה שש בערב באותו יום ממתחם הקבר, יגיש את התפטרותו.
למען הגילוי הנאות צריך לומר: משפחתו של מדחת יוסוף זועמת על השימוש שעשה הליכוד בשמו של הלוחם כחלק מתעמולת הבחירות. היא ביקשה מראש הממשלה להפסיק את מה שכינתה המשפחה "תעמולה זולה". בן דודו של מדחת יוסוף, נאהי יוסוף, הוא פעיל במפלגתו של גנץ, חוסן לישראל, שתומך ברמטכ"ל לשעבר וטוען כי גנץ אינו אשם במותו של מדחת יוסוף.
לא ברור לי איזה פוליטיקאי יהיה יום טוב סמיה, אני בטוח שבקרב הייתי הולך אחריו בעיניים עצומות.

הכותב הוא משפטן ששימש מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב-ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי "יושרה לישראל" וחבר הנהלת התנועה. האמור אינו משקף את עמדת "יושרה לישראל".
תאריך:  19/02/2019   |   עודכן:  19/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום טוב סמיה בדרכו לעבודה?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יעזור כמו כוסות רוח למת
ארי כספי  |  19/02/19 16:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
מירב ארד
שרת העלייה והקליטה לשעבר סופה לנדבר, פורשת מהחיים הפוליטיים    הערב צפוי אביגדור ליברמן להציג את רשימת ישראל ביתנו לכנסת
עמוס שנער
מטופש להנחית על מנהיגי המפלגות את הצוות שיעבוד איתם    מנהיג צריך לעבוד עם האנשים שהוא מאמין בהם ועם צוות העובד בהרמוניה
ראובן לייב
שום מנהיג אחר מלבדו לא הצליח לשלהב ולרתק את ציבור הבוחרים, הנכסף מכבר למשהו חדש ומרענן, שיגאל אותו משעמומון הבחירות הרגיל
אליהו קאופמן
כל ה"סחר מכר" על הח"כים העתידיים של מפלגות האוויר(ה) של בני גנץ, משה כחלון, אורלי לוי-אבקסיס ויאיר לפיד נראה יותר כמו קניית "ביקוש ועצה" של רוכלים מדרג שלישי ורביעי ב"שוק הפשפשים" האנושי בישראל
עידן יוסף
המדגם של ישראל: איחוד בימין הדתי יבריח מצביעים, אך יקוזז בשיעור המצטרפים החדשים - פי 8 מאשר הנוטשים ויגדיל את כוחו בכ-6.5%    ש"ס, כולנו, ישראל ביתנו ומרצ נמחקות מהמפה הפוליטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il