X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בנט ושקד לקחו הימור פוליטי מסוכן ולא צפו את כל ההתפתחויות הסקרים האחרונים מראים ירידה במספר המנדטים של הימין החדש, אך כאמור הכל עדיין פתוח
▪  ▪  ▪
מאבדים קולות [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

הסקרים האחרונים מצביעים על מגמת החלשות של מפלגת הימין החדש, מה שהביא את בנט ושקד לפנות למצביעי הציונות הדתית בניגוד להצהרות שהשמיעו בעבר.
שר החינוך ויו"ר מפלגת הימין החדש נפתלי בנט אמר לפני שבוע ברדיו גלי ישראל: "אם נקבל עשרה מנדטים, שקד תקבל את המשפטים ואני אקבל את הביטחון. מי זה מספר 6 בבית היהודי? אני אפילו לא יודע מי זה. אצלנו כל קול הוא דרמטי".
שרת המשפטים איילת שקד הגיעה בשבת שעברה לסיבוב בתי כנסת בפתח תקוה, ותקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ביבי שלף את הקשית כדי לשתות לנו מנדטים. הוא רוצה לחסל אותנו פוליטית".
כשהשרים נפתלי בנט ואיילת שקד הקימו את מפלגת הימין החדש, הם הצהירו כי כוונתם להביא מצביעים חדשים בכדי להגדיל את גוש הימין בבחירות הקרובות. בימים הראשונים מפלגתם החדשה התייצבה בסקרים על הישג של 9-8 מנדטים, אך בעקבות האיחוד בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית חלק מהמצביעים הסרוגים הלכו לחזק את הרשימה המאוחדת. מצביעים אחרים שוקלים להצביע למפלגת זהות של משה פייגלין שמתיימרת להיות הפתעת הבחירות. פייגלין, בדיוק כמו בנט ושקד, רואה את עצמו כמועמד לראשות הממשלה אחרי עידן נתניהו. לפני כמה ימים הודתה שרת המשפטים איילת שקד בפאנל בחירות כי חלק מקולות מפלגתה עברו למפלגת זהות.
העיתונאי יאיר שרקי כתב בעיתון "בשבע" כי "השניים לקחו הימור גדול, וכנראה לא צפו את כל ההתפתחויות. בנט משך, שקד היססה אבל בסוף הלכה אחריו. אם המהלך ייכשל, ייתכן שזה יהיה סופה של הזוגיות הפוליטית שלהם. שקד הייתה עד כה מספר 2 נאמנה. בעידן שאחרי נתניהו היא בהחלט עשויה לרצות להיות מספר 1".
הכל עדיין פתוח
בנט ושקד מבינים היטב שאם הם לא ישיגו לפחות 8-7 מנדטים הם לא יקבלו את התיקים הבכירים בממשלה הבאה. על כן החליטו במפלגה להשיק קמפיין בחירות שכותרתו "שקד תנצח על בג"ץ, בנט ינצח את החמאס". שרת המשפטים שקד הציגה תוכנית מהפכנית לבניית בית משפט העליון, ביטול הוועדה למינוי שופטים ושימוע בכנסת בנוסח ארה"ב. על-רקע ההסלמה בדרום, השר החינוך, נפתלי בנט הציג השבוע את התוכנית להכרעת חמאס ברצועת עזה, הטבות המס לתושבי דרום והקמת בית חולים חדש בבאר שבע. בנט תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לכתוש את החמאס עד שלא יוכל לשגר רקטות ולפגוע בישראל.
בנט ושקד לקחו הימור פוליטי מסוכן ולא צפו את כל ההתפתחויות. הסקרים האחרונים מראים ירידה במספר המנדטים של הימין החדש, אך כאמור הכל עדיין פתוח.

הכותב הוא עיתונאי עצמאי ופובליציסט.
תאריך:  28/03/2019   |   עודכן:  28/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הימור פוליטי גדול ומסוכן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
רצתה לשתות ושתו לה
עמוס שנער  |  28/03/19 12:40
 
- הימין החדש בשטח רק מתחזק
ברור  |  28/03/19 15:00
2
למי בדיוק זה מסוכן ?
ארי כספי  |  28/03/19 15:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
בצלאל לביא
גם במערכת בחירות לוהטת בלא קשר לאמונה או השקפה פוליטית, כל ישראלי חייב לחשוב בינו לבין עצמו האם המטרה מקדשת את כל האמצעים והאם הרצון לנצח בבחירות מצדיק זאת
איציק וולף
רעיית קב"ט השגרירות הייתה הישראלית הראשונה שהצביעה בקלפי שנפתחה בשעה 22:00 שעון ישראל בניו-זילנד
איתמר לוין
דחה על הסף את עתירת התנועה לאיכות השלטון שביקשה להורות למנדלבליט להחליט בתיק דרעי עוד לפני הבחירות    המדינה: התבקשו השלמות חקירה שחלקן טרם בוצעו
עידן יוסף
גם הסרטון החלופי של איחוד מפלגות הימין שנועד להחליף את הסרטון של עוצמה יהודית לא ישודר    הרשימה תתבע את זמן המסך שנלקח ממנה
עידן יוסף
הפרישה נעשתה בהוראת הרב מאזוז    יחד תתמוך ביהדות התורה ובתמורה ימונה נציגה לכהן כעוזר לאחד מסגני השרים מטעם הסיעה    אלי ישי: "תנועת יחד לא תסכן את הימין והצביון היהודי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il