X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לא השקעתי זמן בחקר הנושא, אבל מתקבל הרושם שכמו בנושאים רבים אחרים, יש קבוצה של מאמינים שלא נותנים לעובדות להשפיע עליהם
▪  ▪  ▪
"השתררה שתיקה" [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ברשת המייל "אקדמיה" התפתח דיון סביב ילדי תימן החטופים. בתגובה כתב ארנון אברון מבית הספר למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, דברים נוקבים ורלוונטיים לדיונים נוספים, כמו למשל השחיתות לכאורה של נתניהו. כך הוא כתב:
עלילת הדם חוזרת!
זה לא רק עצוב, זה מזעזע, שאחרי שלוש ועדות חקירה (כולל אחת ממלכתית בראשות שופט), ואחרי שבעקבות חיפושים נואשים של שנים רבות נמצאו אפס(!!) מקרים של ילדים "חטופים" שאומצו - אחרי כל זה עדיין יש אנשים שממשיכים במסע ההסתה.
כל פעם מבשרים לנו שאוטוטו הכל יוכח. פעם אומרים שאם רק יפתחו לציבור את כל התיקים והפרוטוקולים של ועדות החקירה תתברר ה"אמת". אז פתחו, וכמובן לא נמצא שום דבר משמעותי שם. פעם אחרת מודיעים בקול תרועה שעומדים לפתוח את הקברים. מאז אני מחכה לשמוע מה מצאו שם, ומשום מה השתררה שתיקה בעניין.
אז אני קורא לממשלה, לכנסת, לבתי המשפט, למשטרה, או לכל מי שיכול לאשר זאת: אנא, פתחו את כל הקברים, ואת כל תיקי האימוץ מהתקופה, וכל דבר אחר שיוכל לעזור למצוא ילדי תימן "גנובים". אני סמוך ובטוח שלא ימצא דבר שיעיד על איזה פשע שיטתי שנעשה. לא שזה ישנה משהו למעלילי העלילות. כמקובל כיום בעולם, הם לא יתנו לעובדות לבלבל אותם, ובמקום זאת יביאו "עובדות אלטרנטיביות".
אבל זה אולי ישנה את דעתם של פתאים, שמרוב שמיעה חוזרת ונשנית של ההאשמות מאמינים כיום יותר למפיצי תיאורית הקונספירציה-חובקת-העולם בעניין מאשר לוועדות חקירה מוסמכות.
בעצם - מה אני מתפלא שחקירה יסודית של ועדה בראשות שופט אינה זוכה לאמון. הלא מן המפורסמות הוא שמערכת החוק בישראל שמה לה למטרה לרדוף עד חורמה צדיקים חפים מפשע כמו נתניהו, אך לנקות מכל עוון פושעים אמיתיים, כמו חוטפי ילדי תימן (שעוד לא הבנתי מי הם היו בדיוק).
במחשבה שניה, אולי באמת צריך להכיר כבר בעובדה, שאותו ישוב קטן של 600,000 יהודים (או רק האשכנזים ביניהם) נופל אולי רק מהנאצים בפשעים שחולל. על הערבים שחיו אז בארץ הוא (כידוע בעולם) התנפל ללא סיבה ועשה בהם טבח המוני, את ילדי תימן הוא גנב, ואת מיליון העולים שהגיעו אליו הוא סגר והרעיב במחנות ריכוז שקראו להם "מעברות", במטרה להפוך אותם אחר כך לעבדים. אכן, לא נשכח ולא נסלח!
עד כאן דבריו של אברון. לא השקעתי זמן בחקר הנושא, אבל מתקבל הרושם שכמו בנושאים רבים אחרים, יש קבוצה של מאמינים שלא נותנים לעובדות להשפיע עליהם. מתנגדי החיסונים למשל, או המאמינים שכדור-הארץ שטוח (לפעמים גם הם משתמשים במלה כדור לתאר את הפיתה עליה אנחנו חיים לדעתם), כך גם אנשי התנועה לשינוי מוניטרי (הקבוצה שמאמנים שמקור הרע בכלכלה זו העובדה שרוב הכסף נוצר כאשר בנקים נותנים הלוואות). המשותף לקבוצות זו היא היכולת להתעלם מכל טיעון שלא נוח להם ולהציף כל דיון בעשרות או מאות תגובות וקישורים שאין שום סיכוי להפריך את כולם (למרות שבדיקה אקראית מגלה שהם מופרכים).
[פורסם במקור בבלוג האישי של עומר מואב]

תאריך:  28/03/2019   |   עודכן:  28/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפיצי תיאורית הקונספירציה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כהרגלך לכתוב על מה שאינך מבין
לא מחבב טיפשים  |  29/03/19 09:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חטיפת ילדי תימן
עידן יוסף
אחרי עשרות שנים הוסר החיסיון: מכתב של ראש אכ"א ב־1950 לכל מפקדי החילות מאשר - התקבלו תלונות מעולי תימן על חיילים שנשלחו לסייע להם, גזזו פאות לילדים ופגעו ברגשותיהם
עידן יוסף
כ-120 תיקים חסויים מארכיון צה"ל על ניהול המעברות בקום המדינה יעוברו לידי הוועדה בכנסת    ח"כ נורית קורן: "מעריכה את אנשי ארכיון צה"ל על שיתוף הפעולה. חשיפת החומרים תהיה הישג משמעותי למשפחות ששנים חיות בסימן שאלה"
איציק וולף
השרה לשוויון חברתי פנתה אל נשיא המדינה בבקשה שיחון לאחר המוות את הרב עוזי משולם ז"ל, שנאבק בשנות התשעים על חשיפת המידע על גורל ילדי תימן והורשע בדין
אבהרם פכטר
יש שופטים בוושינגטון הבירה    המועמד של טראמפ זכה במינוי אחר הצבעה בסנאט    הפרשה הפכה, מפרשה של טרנד המי-טו לפרשיה פוליטית, כדי לנגח את טראמפ והיא נכשלה בשלב זה כשכמעט כל נציגי הרפובליקאים בסנאט התייצבו לצד השופט קוואנו - גם אם חלקם באי נוחות    להתלונן על תקיפה מינית או פשע אחר - אבל לחכות 40-30 שנה, זה מגוחך וגובל בנקמה או תסכול ולא בטראומה יותר בפוליטיקה קטנה
הרב אליהו קאופמן
דבריה של האחות הסייענית שושנה שחם - על גניבת ילדי תימן, אינם בבחינת סנסציה    כבר לפניה נחשפו הדברים אך מישהו תמיד ידע להשתיק את האמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il