X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אסופת תרגומי השירים 'דבור מגושם יושב על פרח', ששמה בא לה - כמובא בפתח אסופה זו - על-פי שיר של זביגנייב הרברט 'על תרגום שירה', הינה בבחינת עושר רב השמור לבעליו לטובה והמעשירה את מדף השירה
▪  ▪  ▪

בעצם ימים טרופים אלה, כשרמת השיח הציבורי ירדה לשפל המדרגה והפוליטיקאים מטנפים זה את זה, בגלוי ובראש חוצות, מחזיק אני - בהתרגשות גדולה ובהכרת תודה אמיתית - את ספרון תרגומי השירה הנפלאים של ד"ר דוד וינפלד - 'דבור מגושם יושב על פרח', שיצא, זה עתה, לאור בהוצאת 'אפיק' והוצאת 'גמא'.
את ד"ר דוד וינפלד כמתרגם וכעורך שהאהיב עליי את השירה הפולנית שלאחר מלחמת העולם השנייה, 'גיליתי' לפני כעשרים שנה - בשנת 2000, ליתר דיוק - כשהוציא לאור - בשיתוף עם המשורר והמו"ל, פרופ' רפי וייכרט, בהוצאת 'כרמל' את ספרם המשותף: 'אחרי מהפכות רבות: 'מבחר מן השירה הפולנית שאחרי 1945'.
באסופת תרגומים זו נכללו תרגומים של משוררים פולניים שלא היכרתי עד אז, דוגמת: ליאופולד סטאף, תדיאוש רוז'ביץ, אווה ליפסקה, הכומר, אדם זגייבסקי, בצד המשוררים המוכרים לי יותר, דוגמת: זביגנייב הרברט, ויסלבה שימבורסקה, צ'סלוב מילוש ועוד.
בספר התרגומים הנוכחי פותח דוד וינפלד ומביא, ראש וראשונה, את הטקסט: 'תפילה למצב רוח טוב' שכתב הקדוש הנוצרי, תומס מורוס. מורוס הוצא להורג - בשעתו - בשל סירובו להכיר בעליונותו של הנרי השמיני על סמכות האפיפיור. תפילה זו של מורוס והדורה, לפיה אל לו, לאדם, לחוש: 'מצוקה יתרה מחמת אבן נגף זו, הקרויה 'אני' ', מצוטטת, רבות, ביצירתו של המשורר הפולני המוכר, זביגנייב הרברט.
שירו של המשורר הפולני-יהודי, יוליאן טובים, שנולד בשלהי המאה ה-19 - 'יהודון', פותח אסופת תרגומי שירה חשובה ומיוחדת זו. יש משמעות רבה בבחירת שיר זה של טובים, שנושאו היהדות, כשיר פותח של האסופה. טובים ראה עצמו תחילה, פולני ורק לאחר מכן, יהודי. עם זאת התפרסם הוא באמרתו לפיה: 'מאחד אותי עם היהדות לא הדם שבגוף, אלא הדם שיוצא מתוך הגוף', שנחשבה אמרת הזדהות עם היהודים שנרצחו בשואה. השירים תורגמו ברובם,מהשפה הפולנית, למעט כמה חריגים, שתורגמו מהשפה האנגלית ושפת יידיש.
יש להצטער על כך, שד"ר קציעה אלון, מהוצאת 'גמא' ויפתח אלוני מהוצאת 'אפיק' - שליוו, בהקפדה ובאהבה רבה הוצאת אסופת תרגומי שירה זו וציינו, קודם להבאת מבחר תרגומים משירתם של המשוררים והמשוררות ששירתם תורגמה את תאריכי לידתם ופטירתם לבית עולמם - לא טרחו להוסיף כמה פרטים ביוגרפיים בסיסיים, אודות כל משורר ומשוררת, ששיריהם תורגמו ונכללו באסופה זו. יש לקוות שעניין זה יתוקן ויווסך במהדורה הבאה של אסופה זו.
אסופת תרגומי השירים 'דבור מגושם יושב על פרח', ששמה בא לה - כמובא בפתח אסופה זו - על-פי שיר של זביגנייב הרברט 'על תרגום שירה', הינה בבחינת עושר רב השמור לבעליו לטובה והמעשירה את מדף השירה (הפולנית בעיקר) בשירים שטרם תורגמו לשפה העברית.

ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ונוטריון, מתמחה - בין היתר - בתחום דיני לשון הרע, משפט פלילי לסוגיו השונים ובכללם: שחרורים ממעצר, ייצוג בתיקים פליליים מסובכים, בענייני הלבנת הון ובאישומי מיסוי פליליים.
תאריך:  31/03/2019   |   עודכן:  31/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איזה ממתק שירי נפלא הזדמן לי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה דעתך להביא דוגמה? ל"ת
לוגי  |  2/04/19 10:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
גנץ לא היה צריך להסתפק בהדיפת הביקורת של ביבי אלא לומר - כן, ואני גאה שעמדתי על דעתי ומה גם שבסופו של דבר נהגתי כראוי ופיקדתי על המבצע
דן מרגלית
לעתים אני, עם תעודת זהות של ביטחוניסט, מתחיל לשאול את עצמי אם הפעולה בוצעה ממניעים ראויים או לקידום מערכת הבחירות של ראש הממשלה ושר הביטחון
עומר מואב
מאחר שציפורי מוציא דיבתי רעה, ראוי שאתייחס בקצרה: המציאות שונה מהעולם שאותו ציפורי מדמיין
יוסף קנדלקר
שעון הקיץ מביא איתו גם שאלות שלא תמיד אני יכול להסביר בקלות    ביתי הבכורה כבר שואלת שאלות שאבא ממוצע כמוני, שלמד גאוגרפיה בכיתה יוד ונשלח לחפש לו חברים אחרים שלא לומדים פיזיקה, לא ממש יודע לענות עליהם
גרשון הכהן
דיון על הצעדים הצבאיים לפתרון אסטרטגי של האיום מעזה, חייב להתחיל מבחינה זו מתמונת הרקע הגאוגרפית המחוללת את מצוקת עזה כעיר על דרך ללא מוצא. גם לאחר שצה"ל יכריע את שלטון החמאס, מצוקת עזה, תמשיך להתקיים ולבקש מענה שאינו יכול להתקיים רק במרחבי אחריותה של מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il