X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסקרים השבועיים עם מספרים משתנים, הכל לפי הערוץ הטלוויזיה הסקר היחיד האמיתי והקובע הוא בקלפיות, לכן ממליץ - נהרו בהמוניכם להכריע
▪  ▪  ▪
הרצון לשינוי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הרצון לשינוי, מביא בכל מערכת בחירות לעליית גוף או כוכב על, שהציבור בוחר בתקווה שיממש את התקוות שלא ניתן להגשים, או שלא הוגשמו במלואם, או נאחזים בספיחי תקווה שאולי הממשלה החדשה תעשה זאת אחרת.
רבותיי - הרצון לשינוי הוא טבעי, הרצון להגשים מטרות שלא הושגו הוא לגיטימי וברור. השאלה המרכזית נשארת - שיש מציאות עובדתית שלא תלויה ברצון הממשלה אלא באפשרויות ואינטרסים מתנגשים, שלא תמיד ניתן להגשימם או ניתנים לפתרון.
קחו למשל את פרשת עזה וחמאס - אנשי עוטף עזה צודקים בדרישתם לחיי שקט ושלווה והממשלה מחויבת לעשות יותר ממה שעשתה. אבל שלא תהיה טעות - אי-אפשר לפתור את הבעיה, כי אין לנו פרטנר לדו-שיח. ממשל של טרור מעוניין בטרור מתמשך. זה נותן לו לגיטימציה ועמדת כוח פנימה והחוצה. לפיכך כל הפתרונות המוצעים, כל התוכניות הן יפות על הנייר, אך לא מתאימות למציאות.
אין בעיה צבאית בלכבוש את עזה ולמוטט את החמאס, אבל זה מהלך מסוכן, ממושך, עם הרבה קורבנות בחזית ובעורף, ועם בעיות משפטיות בינלאומיות קשות והתנגדות עולמית על תוקפנות ושימוש בכוח. לכן השאלה המרכזית לבחירות - מי מתאים יותר להנהיג את המדינה, במצב הנוכחי, לאור הישגי העבר עם מבט לעתיד.
יש להפעיל את העקרון הקלאסי הידוע, כי מה שלא מקולקל אין צורך לתקן, כך בפוליטיקה וכך בניהול המדינה. אך אין זה אומר שמה שמקולקל לא צריך לשפץ ולשדרג ואת זה הציבור רשאי וחייב לדרוש.
4 הבנים של האגדה של פסח
כנגד ארבע בנים דברה תורה לפני הבחירות: חכם שיודע למי להצביע בלי להתלבט, רשע שמשקר בסקר, תם שדבק בעבר, ושאינו יודע לשאול הוא קול צף.
המחווה של פוטין לישראל
המחווה המכובד של פוטין בהחזרת גופת החייל בא בהמשך לקשר האישי הטוב שנוצר בין המנהיגים. לא לשכוח, קרב סולטן יעקוב היה מבצע כושל של הרגע האחרון שעליו פיקד אהוד ברק, אבל את האחריות על האירוע הכושל לקח על עצמו מפקד האוגדה ינוש בן גל, שבאותו זמן לא היה במטכ"ל בתל אביב. יש האומרים שזה מנע ממנו את המינוי לרמטכ"ל. ומי יצא נקי מהפשלה? אהוד ברק הטפלון, כמו מפרשת התאונה עם נפגעים מסיירת מטכ"ל בצאלים ב'. הטפלון פג תוקפו כשהרס את מפלגת העבודה, הובס בבחירות, והיה ראש ממשלה הקצר ביותר והגרוע ביותר לפי הערכות סקרים ופרשנים.
הצעה לסיסמת בחירות
סיסמת הבחירות למפלגות ביום הבחירות - נהרו בהמוניכם לקלפיות. המצביעים ראשונים משפיעים אחרונים. אל תוותרו לאדישות לעייפות לסקרים ולעתיד.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  10/04/2019   |   עודכן:  10/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כנגד ארבע בנים דברה תורה - בבחירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
עמוס שנער
דעותיו של בוגי משתנות מהקצה לקצה בהתאם לממלכתיותו של מנהיג הליכוד, וגבאי המזועזע מביבי, נטש מפלגה ימנית והתמודד על ראשות מפלגה שמאלנית    ככה נראים מנהיגי השמאל וככה הם בוחרים את הדרך המדינית שלהם
מתי דוד
יהיו פקקים, תאונות ואסונות    גז ישראלי יוזרם לכמה מדינות שכנות    יתחדשו העימותים בעזה    הבעיה הפלשתינית תחזור למוקד השיח הציבורי והפוליטי
איתמר לוין
הקולות במעטפות הכפולות, ובראשם קולות החיילים, יכריעו כיצד תיראה הכנסת ה-21    הימין החדש זקוק לתוספת של כמה אלפי קולות כדי לעבור את אחוז החסימה
איתמר לוין
הודיע שכבר החל בשיחות הקואליציוניות עם ראשי מפלגות הימין: "זאת תהיה ממשלת ימין, אבל אני מתכוון להיות ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל, ימין ושמאל, יהודים ולא יהודים"
איתמר לוין
המפלגות החרדיות יהיו הבאות בגודלן בכנסת ה-21: 8 מנדטים לש"ס ו-8 ליהדות התורה    הציונות הדתית ספגה מכה: 5 מנדטים לאיחוד הרשימות, הימין החדש מתחת לאחוז החסימה    5 מושבים לליברמן ו-4 לכחלון    העבודה התרסקה ל-6 מנדטים, למפלגות הערביות יהיו 10 מנדטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il