X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
דרך עכשיווית [צילום: דנה בר סימן טוב]
עיין ערך אהבה
הצגת תיאטרון חדשה ומקורית, המשלבת תנועה, משחק ותיאטרון חזותי ההצגה מבוססת על הרומן מאת דויד גרוסמן המטפל בנושא השואה מזוויות אישיות מאוד ולא שגרתיות
חדש ומקורי [צילום: דנה בר סימן טוב]

"עיין ערך: אהבה" - הצגת תיאטרון חדשה ומקורית על-פי ספרו של דויד גרוסמן תעלה בבית אבי חי בשבוע של יום הזיכרון לשואה ולגבורה (3/5-29/4)
"עיין ערך: אהבה" הוא שמה של הצגת תיאטרון חדשה ומקורית, המשלבת תנועה, משחק ותיאטרון חזותי. ההצגה מבוססת על הרומן מאת דויד גרוסמן המטפל בנושא השואה מזוויות אישיות מאוד ולא שגרתיות.
כעת, בשבוע בו מציינים את יום הזיכרון לשואה ולגבורה (ימים שני-שישי 29.4-3.5) תעלה בבית אבי חי הצגה חדשה ומקורית של הרומן שעיבדה וביימה בשמת חזן, בביצוע תלמדי שנה ג' מסטודיו למשחק ניסן נתיב בירושלים בהפקה משותפת עם בית אבי חי.
כמו בספר, כך גם בהצגה, מדובר במסע של גיבור הסיפור מומיק אל "ארץ שם" - אל אותו סוד שהוריו ניצולי השואה, שומרים בקנאות ומנסים, דרך השתיקה וההדחקה, להציל את מומיק מההתמודדות עם הזוועות והתלאות שהם חוו.
המסע אותו עורך מומיק לגילוי הסוד הוא מסע נפשי ודמיוני. והמחזה מעמיד זו מול זו את המציאות והפנטזיה ואת סופיותו וסתמיותו של המוות.
גיבור המסע בהצגה, כמו בספר, שלמה ניומן' מנסה בעזרת דמיונו העשיר להתמודד עם החשש והפחד שהשואה תחזור על עצמה.
במאית ההצגה בשמת חזן מסבירה את הבחירה לעבד את הספר של גרוסמן להצגה כדרך עכשווית ורלוונטית לעסוק בנושאי השואה, בגאולה ובשפה וכן בדרך שמאפשרת למסעו של שלמה ניומן, גיבור ההצגה ובן הדור השני לשואה, להתמודד עם הזיכרונות, החוויות והילדות בצל משפחתו המצולקת והמיוסרת דרך נקודת מבט ישראלית, אבל גם אישית ואינדיבידואליסטית.
את המוזיקה להצגה כתבה נעה ריצ'קה, את עיצוב התלבושות והתפאורה עשתה תרצה שץ והכוריאוגרף הוא אביב אבגי. בהצגה משתתפים כאמור תלמדי שנה ג' למשחק והיא תעלה החל מיום שני 29.4 ועד ליום שישי 3.5 בבית אבי חי.

ההצגה "עיין ערך אהבה" - הצגת תיאטרון חדשה ומקורית על-פי ספרו של דויד גרוסמן, תתקיים בבית אבי חי בימים שני-שישי, כד'- כח' בניסן, בשעה 20:30 (ביום שישי בשעה 12:30). מחיר: 50 שקל. סטודנטים: 30 שקל. ניתן להזמין כרטיסים מראש בקופות בית אבי חי.
תאריך:  15/04/2019   |   עודכן:  15/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
יצחק מאיר
הנימה של "לסלוח" גם על חטא שאין לשכוח היא בעלת צליל תיאולוגי דתי    המושיע כיפר בדמו על הצלב על פשעי האנושות כולה    אין בעולמו חטא שלא יכופר אם החוטא מכיר באדנותו של בן האלוהים
איתן קלינסקי
אני מביע תמיהה מה קרה למשה פייגלין לפני 23 שנה, מועמד לחברות בכנסת ישראל ה-21, להצביע על היטלר כאדם שזיכה את גרמניה "במשטר מופת, במשפט תקין ובסדר ציבורי"
עזרא אלנקם יכין
התוצאות הנוראות ביותר של האנטישמיות היו בפוגרומים האיומים במזרח אירופה    אולם, שנאת ישראל חמורה לאין ערוך ממפגעי האנטישמיות    עם כל הזוועות שמבצעים האנטישמים, מעשיהם מקומיים ומכוונים נגד היהודים בסביבתם
משה ניסנבוים
הכתבה הנדירה פורסמה תחת הכותרת הגדולה - "היטלר נענש ב-1,000, על העליבו עורך דין יהודי", בעיתון "דואר היום" בתאריך 14.6.1932 שיצא לאור בירושלים
יפעת גדות
הסכנה - ללא שמירת הארכיונים - כך מזהיר פרופסור גרהארד ויינברג בן ה-91, מגדולי החוקרים בעולם בתחום חקר השואה וניצול שואה בעצמו בכנס "העתיד של עדויות השואה" שהתקיים אמש באקדמית גליל מערבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il