X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ועם זאת, איננו פטורים מלשאול - מה קרה 'לימין החדש'? מתוך שלל הסיבות - אחת מזדקרת ועולה על כולן, והיא זאת שהכתה גם במפלגות הימין הקטנות האחרות, אם כי לא מכה אנושה כל כך כוונתי לריכוז מלחמת הבחירות כולה מסביב לנושא אחד ויחיד: אישיותו וגורלו של בנימין נתניהו
▪  ▪  ▪
בנט ושקד. רדיפה אישית [צילום: פלאש 90]

איילת ונפתלי, אל נא תיפול רוחכם! רבים בעם ישראל שותפים לצערכם, מהם לא מעטים שכלל לא הצביעו בעדכם, ובכל זאת אתם תהיו חסרים להם בכנסת ובממשלה. אין הרבה פוליטיקאים שניתן לומר עליהם כדברים האלה.
ועם זאת, איננו פטורים מלשאול - מה קרה 'לימין החדש'? מתוך שלל הסיבות - אחת מזדקרת ועולה על כולן, והיא זאת שהכתה גם במפלגות הימין הקטנות האחרות, אם כי לא מכה אנושה כל כך. כוונתי לריכוז מלחמת הבחירות כולה מסביב לנושא אחד ויחיד: אישיותו וגורלו של בנימין נתניהו. יש שזוקפים מהלך זה על חשבון גאוניותו של "הקוסם", ולא היא - למרות שלזכותו ייאמר שהוא הקדים לזהות את הזדמנות הפז שהשמאל שיחק לידיו ולנצלה עד תום: כוונתי לשימוש הזדוני בתיקיו הפליליים, לרדיפה האישית, שלו ושל משפחתו, שהגיעה לממדים פתולוגיים ובאורח טבעי עוררה גל נגדי של תמיכה ואהדה, ועימו - הקלת ראש בפגמיו ובחטאיו האמתיים, בחייו הפרטיים ובחייו הציבוריים.
זמן קצר לאחר עליית משפחתי לקריית ארבע-חברון מסרנו מכשיר טלוויזיה לתיקון לבחור חברוני צעיר, שהעיד על עצמו כי לא מזמן עבד בחצר המלוכה הסעודי, לא פחות. עכשיו הוא כאן, משום מעשה שהיה. הוא נקלע שם בכיכר עיר מרכזית לאירוע של הוצאה להורג. ראה את המוציא לפועל עם החרב השלופה בידו ושמע אותו שואל את בני משפחת קורבן הרצח אם הם מוכנים לקבל כופר נפש. תשובתם הייתה "לא, בדנא נשוף דמו" ('רוצים לראות את דמו!') ומה שראה לאחר מכן גרם לבחור לוותר על מנעמי הארמון ולשוב לכאן. כך, להבדיל, הצימאון המחליא שגילה השמאל ל"דמו" של נתניהו הבריח ממנו והלאה הרבה אנשים הגונים והנחיל לו את ניצחונו הגדול. ההתקפות האישיות האלה, מסע הציד הזה, הם שהפכו חשוד בפלילים למעין קדוש מעונה, שגם מי שהתייחס בתום לב אך ורק לחשדות הפליליים או להבטחות השווא שלו לגופם, תויק מיד כשייך לשמאל ולמחנה הציידים.
עוד זאת. בכך, שהשמאל הציב על סדר יומה של האומה את ראשו של נתניהו כיעד בלעדי, הוא עיצב את מערכת הבחירות כולה, את כיוונה ויעדה, צמצם ודחס אותה לתוך סיסמה אחת:
"רק לא נתניהו"!, והסיסמה הזאת גררה אחריה אוטומטית את ההד החוזר - "ר ק נתניהו"! 'רק נתניהו', ולא, למשל, יוקר המחיה, בעיות הדיור ואפילו הטרור שאינו חדל להכות בנו. מןצהשגיאה הפטאלית הזאת ששגו אנשי התקשורת והפוליטיקאים של "מחנה השלום" סבלו כל המפלגות פרט לליכוד. שרדו רק אלה, אשר לא כ'ימין החדש' היה להם בסיס אלקטורלי מימים ימימה להישען עליו.
הסכמה רחבה
על זאת הוסיפו בנט ושקד שגיאה משלהם בבחירת יעדי המדיניות שהציגו לציבור. מה בחרו? את זאת חשף נפתלי בנט בפני סימה קדמון שציטטה אותו ב'ידיעות אחרונות' מן ה-4.1.19, כך: "בתפיסות שלי אני הרבה יותר מתון ובעד למצוא פתרונות פרגמטיים...להיות ימני אבל לא לעסוק רק בהתיישבות...האם אני בעד עמונה? כן...האם עמונה היא כל מהותי? לא...מצאתי את עצמי עסוק כל הזמן בדברים שהם בקצה...הבסיס למצע של המפלגה (החדשה) יהיה עם הסכמה רחבה, וייתן תשובות לנושא השבת, עסקים, תרבות ותחבורה... ימין - אבל לא קיצוני... אמליץ על נתניהו... ואדרוש את תיק הביטחון".
אלא, שדרישת תיק הביטחון אינה מצע למפלגה וגם לא הבטחת לחימה יותר נמרצת בחמאס או רפורמות בבג"ץ. זכות קיום יש למפלגה מימין לליכוד אך ורק כימין ח ד ש, ומה היה חדש בקמפיין של 'הימין החדש'? מעט מאוד. להפך, ממאמרה של סימה קדמון משתמע שבנט בכוונת מכוון שאף שלא להיות "קיצוני" גם בענייני ארץ ישראל. ואכן, לא ראינו את "הימין החדש" מדגיש במה הוא שונה מן הימין הישן, כלומר מן הליכוד, למשל בראיית הפיל הענק של תוכנית השלום האמריקנית, קו-פרודוקציה של טראמפ ונתניהו, הממלא את החדר לכל אורכו ורוחבו, עם חשד למדינה פלשתינית בבטנו. מלחמה נמרצת בפיל הזה, אותו ניסו נתניהו וטראמפ להעלים עד לאחר הבחירות, לזאת ציפו המוני מצביעים לאומיים מן "הימין החדש" ולא מצאו. בתחום המדיני המכריע הזה לא הציבה המפלגה החדשה חזית מול סכנת חלוקת הארץ.
"הימין החדש" גם לא ניסה לשבור את המונופול על תוכן מערכת הבחירות שכבש לו המותג 'בנימין נתניהו' ולהציב במקומו במרכז הדיון הציבורי את המלחמה על ארץ ישראל. לא מן הנמנע, ש-1,400 הקולות החסרים היו ניתנים לו, אלו ניסה לשבור את השתיקה מסביב לנושא העיקרי הזה, לעומת הנושאים הטפלים בהם הלעיטו את העם.
עוד לא אבדה התקווה לימין חדש, הוא עלול להיות דרוש מאוד כבר בזמן הקרוב. אם בדעת שקד ובנט להמשיך להקדיש מזמנם למען הכלל, פעילות אקסטרה-פרלמנטרית חיונית מחכה להם ממש מעבר לפינה, ומשם תוביל הדרך בחזרה אל הכנסת והממשלה.

תאריך:  16/04/2019   |   עודכן:  16/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איילת ונפתלי, חיזקו ואימצו!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תמכתי בבנט ושקד -המשיכו הלאה!! ל"ת
דניאל סבלדי  |  16/04/19 14:05
2
צודק
דן נחמן  |  16/04/19 17:07
3
והסיבה האמיתית...
מרק_טווין  |  16/04/19 21:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
יורם הר-לב
אני לא אוהב את הקללות האינטרנטיות המתארות את הימנים כבבונים חסרי דעה, וגם את הקללות של הימין המתאר את השמאלנים כמשוגעים ששכחו לקחת את הכדורים הכחולים    הייתי שמח לו הייתה החלפת דעות תרבותית שמקרבת בין אנשים ואולי מבהירה כמה נושאים בהם הם חלוקים או לפחות מוצאת תשתית של הסכמות
מירב ארד
הרב פרץ: "לאורך כל הדרך הכרזנו שנתמוך בנתניהו לראשות הממשלה    העבודה: "ממליצים על גנץ, אך מודעים למצב הפוליטי"
עמוס שנער
במקום להדיח מנהיג נוסף, הגיע הזמן שבמפלגת העבודה ידיחו את המצע, כי גם אם בן-גוריון יקום לתחייה הוא לא יצליח להרים את המפלגה אם היא תמשיך ללכת באותו הקו
יוסי אחימאיר
במהלך כל חודשי המערכה להפלת נתניהו, בכל הסקרים הליכוד שמר על המספר 30 פלוס-מינוס, בעוד שהתנודות של המפלגה המתחרה היו חדות יותר, פעם למעלה, פעם למטה
אלברט שבות
אתמול פרסמתי מאמר תחת הכותרת 'ולמה שלא נחשוד בכשרים'    אציע לקוראי הרשימה הזאת לעבור לפני כן על המאמר מאתמול ולקרוא אותו    הדבר יתרום לכם להבין מה קרה לקולותיכם ומה הולכים לעשות איתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il