X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
האם יש סיכוי שהשעטנז כחול לבן ישרוד כפי שהוא וינסה שוב להיות אלטרנטיבה לשלטון הימין
▪  ▪  ▪
לא הצליחו [צילום: פלאש 90]

עם ירידת המסך על מערכת הבחירות ממנה נפטרנו זה עתה ניתן לסכם ולומר: אם בנסיבות החד-פעמיות שהתקיימו לא הצליח השמאל להחליף את השלטון, ככל הנראה שלא יוכל לעשות זאת בעתיד הנראה לעין.
מבחינת מחנה "רק לא ביבי" הייתה מערכת הבחירות הזדמנות של פעם בחיים. טיוטת כתבי אישום, מערכת משפט מגויסת הפועלת תוך אכיפה מפלה ולא שוויונית ותקשורת העובדת בשירות המחנה הזה תוך בגידה ברוב הציבור היהודי בארץ - כל אלה לא סייעו למהפך והעם הביע שוב ובגדול אמון בבנימין נתניהו.
לא אתעכב על שארית הפליטה של השמאל הקיצוני, זו שנותרה רזה ובלי מרץ וזו הא(ע)בודה. עליהן חבל לשחת מילים שהרי המספרים מדברים. ארצה כן להבין ביחד עמכם אם יש סיכוי שהשעטנז כחול לבן ישרוד כפי שהוא וינסה שוב להיות אלטרנטיבה לשלטון הימין.
אז מה היה לנו כאן - גנץ איש חביב ולא שלילי אך לבטח שאינו מוכשר לנהל מדינה. כראש המטה הכללי היה דמות אפורה עליה הרבו בכירים בצבא להעביר ביקורת, שלא לדבר על בדיחות. כאיש עסקים לא הצליח אלא להוביל חברה שחדלה להתקיים, תוך שהוא עצמו מעורב לכאורה (על-פי פרסומי מבקר המדינה) בהתנהלות בעייתית, אולי פלילית.
יעלון "שיחק אותה" בהצליחו להיחלץ ממצב של גווייה פוליטית ולהפוך לאחד מבכירי כחול לבן, תוך שהוא מצרף אליו כמה שחקנים מהאגף המרכז ימין. בעוד שהמהלך הפוליטי הצליח מעבר למשוער מבחינת יעלון, הרי שהתוצאה הסופית מהווה מפלה קשה, קשה מנשוא, כזו שתגבה מחיר בקרוב מאד. זו הערכתי לכל הפחות.
אין תוכן אמיתי
על אשכנזי אין לי הרבה מה לומר זולת זה שמאחורי החזות של הגולנצ'יק המחוספס והעממי מסתתרת דמות שונה לגמרי. הרבה נאמר ונכתב עליו ויש הטוענים שמבין כל הארבעה הוא המסוכן מכולם בהיותו חסר מעצורים, מוסר או הגינות. מכיוונים פוליטיים שונים הביקורת עליו רבה ומבחינת רבים הוא מהווה סוג של דמות סתרים. מתאים לפוליטיקה? ספק גדול.
אתעכב על הריקא. כך אני מכנה את יאיר לפיד עוד מאותם ימים בהם העלה ברבים קבס עת שימש כמגיש תוכניות בטלוויזיה. התחנחנות בלתי פוסקת, צחוקים מאולצים ומלאכותיים, סחבקיות מזויפת ושטחיות מופגנת, כמעט בכל נושא - היו מאז ומעולם ממאפייניו הבולטים. תכונותיו הבולטות ביותר הן השטחיות והריקנות ועל כן בעיני היה ויישאר ריקא. תיאורו כ"מזגזג", כשבשבת, כבלורית מטופחת המכסה על פדחת חלולה וכאופורטוניסט ממוקד מטרה משקפת במידה רבה את העובדה שתוכן אמתי אין כאן.
הדמויות אותן ליהק סביבו למפלגת אין עתיד הן עירוב משונה של מין בשאינו מינו. דתי מחמד, שמאלני מיליטנטי, עלה תאנה אתיופי, ימני "לייט", אישה בעלת נכות ועד לא מזמן גם תושב עטוף עזה. מעבר ל"קיבוץ הגלויות" השקוף הזה יש לציין שני דברים נוספים.
הראשון - ריקא הוא דיקטטור פוליטי ושולט שלטון יחיד וללא עוררין במפלגתו. הכל מודעים לדיקטטורה ובדרך פלא איש אינו מוחה. מכאן אנו למדים על כוחו זה, להכתיב ולשלוט. השני - באופן עקבי מכוון ריקא חיצי ביקורת לעבר החרדים. עבורו מהווה הציבור החרדי קרדום לקושש בו קולות, אולי אפילו הסיבה, בהא הידיעה, לתקומתה וקיומה של "אין עתיד". בכך פורט ריקא באכזריות ובציניות על עצבים חשופים וכואבים בחברה הישראלית תוך שיסוי יהודים איש באחיו. זהו חטא בל ייסלח.
האם ריקא יסכים לרוטציה בבחירות הבאות? האם גנץ יאות לתת לו אותה? ספק גדול. האם אשכנזי יצליח להיפרד מעסקיו לטובת "מנעמי" הפעילות הפרלמנטרית המשמימה לעתים? האם יעלון ושות' יסכינו לחיות בצל אסופתו המשונה של גנץ החביב והחלש? השאלה האמתית בעיני היא כמה זמן תמשך ההצגה. לעניות דעתי - לא לאורך ימים.

תאריך:  23/04/2019   |   עודכן:  23/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כחול לבן לא תרוץ שוב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
האוויל נעשה ידען עתידות?
רוזן  |  27/04/19 12:46
 
- שפע הגידופים והגסויות בקטע של
למגיב גס הרוח  |  29/04/19 18:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אדי כהן
התבטאותו של שר המדינה לענייני החוץ של איחוד האמירויות כי "החלטת מדינות ערב להחרים את ישראל בשנים האחרונות, במבט לאחור, הייתה שגויה ולא סייעה לתהליך השלום" משקפת את ההתפכחות הגוברת בקרב מדינות המפרץ מאשליית ההתנגדות והלחימה בישראל ומהיתרונות הפוטנציאלים בהידוק היחסים עם ישראל
יוסי אחימאיר
כשהשתתפתי בסדר פסח בעין-החורש - אחד הקיבוצים השמרניים, המטופחים, שמנסה להיאחז במורשתו ולו באופן מינימלי - חשתי צביטה בלב על הזמנים שהשתנו, והאידיאליזם שנישחק, בכל המחנות. לא קראו בו את ההגדה המסורתית, שאני כה רגיל אליה ואוהבה, אבל האירוח המלבב חיזק בי את התחושה, שאפשר להתגבר על משקעי העבר, להגביר בתוכנו את האחדות ולהקטין את הפלגנות
זוהר בן-אשר
קרוב ל-2 מיליון איש ואישה מכלל כ-6.3 מיליון בעלי זכות הבחירה, או 31.54% מתוכם, שהם למעלה מחמישית (22.23%) מכלל תושבי המדינה בהחלט לא רצו בנתניהו כראש ממשלה. עובדה - הם פשוט לא הצביעו כלל! כלל מצביעי הליכוד - כלומר מי שהצביע ישירות עבור נתניהו, היו בסך-הכל כ-1.14 מיליון איש ואישה, שהם פחות מ-18% מכלל בעלי זכות הבחירה
רפי לאופרט
דפוסי ההתנהגות של המגזר החרדי בישראל, דומים במובנים יסודיים אחדים לאלה של המגזר הערבי ויכולים לשמש דוגמה מצויינת עבורו להשתלבות. למשל, ההצטרפות לחיים הפוליטיים הניבה לו יתרונות כלכליים, וכיום מעלה אותו על דרך ההשתלבות בתעסוקה ובהשכלה. אין מניעה שהדבר יתחולל גם במגזר הערבי, אם ינהג באופן דומה - קבלת המדינה והשתלבות בכללי המשחק המקובלים
מיכאל מירו
מדינת ישראל בת השבעים וקצת היא מדינה חזקה דיה כדי להתבונן במראה, לדון לעומק במשבר הדמוקרטי ולמצוא פתרונות ראויים לתושבי ישראל. ואולי, אולי גם נמצא שיטה מקורית שמדינות אחרות תבקשנה לאמץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il