X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - סוער, תיקונים, חוצפה ונבחר בניסן נגאלו ובניסן עתידין ליגאל - רבי יהושע (ראש השנה, דף י', עמוד ב') מועדים לשמחה
▪  ▪  ▪
שלג בסיוון [צילום: באסל עווידאת/פלאש 90]

א. שלג בסיוון
מזג-האוויר הסוער בראשית חול-המועד הזכיר לי את מה שכתב רבי משה בסולה, נוסע יהודי מאיטליה, שביקר בארץ במאה השש-עשרה, בעקבות ביקורו בבית-הכנסת בברעם שבגליל העליון - "ואמרו לי שעל אבן אחרת שנפלה [בבית-הכנסת] היה כתוב - 'אל תתמהו על שלג בניסן, אנו ראינוהו בסיוון'".
החוקרים מפקפקים האם אכן ירד בארץ-ישראל שלג בסיוון, אך מזג אוויר סוער וחורפי בפסח הנה תופעה מוכרת. זקני צפת זוכרים את השלג, שירד על העיר בי"ג ניסן תש"ט (שנת 1949). הצעירים יותר מציינים את השלג, שירד באפריל 1990. לפני כחמש-עשרה שנה חווינו מזג-אוויר חורפי בפסח.
עד סיוון יחלפו כמעט כמעט חודשיים, ונראה כי מעולם לא ירד וגם לא יירד שלג בסיוון.
ב. רפורמה
אחרי הבחירות הגיעה העת לשינוי מהותי בסדרי השלטון, כדי לייעל את עבודת הכנסת, וכדי להגביר את עצמאות הרשות המחוקקת. בכנסת יש 120 חברים, והעומס עליהם כבד במיוחד - כיוון שחלק מהח"כים הנם שרים וסגני-שרים. הכנסת - הרשות המחוקקת - נבחרה כדי לבקר את הרשות המבצעת, וכהונות השרים וסגניהם מנוגדות להיגיון. לפיכך, צריכים להנהיג את 'החוק הנורווגי', ומי שייבחרו לשרים ולסגני-שרים צריכים להישאר במתחם הרשות המבצעת. כך, יוכלו ח"כים לשאת בעול הוועדות והמליאה, ולמלא את תפקידם כהלכה.
נושא אחר הוא כהונת ראש הממשלה. בחירתו של בנימין נתניהו לכהונה חמישית הנה שיא, אך מעוררת שאלה: האם יש להגביל את כהונת ראש הממשלה, כפי שמוגבלת כהונת הנשיא בארצות-הברית ובמקומות אחרים. לכאורה, אין הגבלה על כהונות ראש ממשלה, אלא רק על כהונות נשיאים. ההגבלה תעודד חילופי גברי, ומבטיחה שלא ייווצר שלטון יחיד. לעומת זאת, ההגבלה תביא ללשכת ראש הממשלה אנשים מוכשרים (אני מקווה), אך חסרי ניסיון. ושוב - ראו את מה שמתרחש בארצות-הברית: חסרי ניסיון לומדים להתגלח על חשבון הציבור.
לכן, אני סבור, שיש להגביל את ראשי הממשלה לשש כהונות. זה יחייב את ראשי הממשלות להכשיר יורש, שיוכל לשאת בעול, ולהתמודד בבחירות.
הפארסה של יותר מארבעים מפלגות, המתמודדות בבחירות, מסוכנת לדמוקרטיה הישראלת. לדעתי, לבד מכמה חריגים, המערכת הפוליטית שלנו צריכה להתאחד לשני גושים גדולים עם כמה מפלגות בתווך - חרדים, דתיים, ערבים. בבחירות האחרונות איבד הימין אלפי קולות של מפלגות, שלא עברו את אחוז החסימה. השיא היה, כמובן, בבחירות 1992, כשהימין איבד בהן את השלטון בגלל מפלגות, שלא עברו את אחוז החסימה.
המעבר לגושים גדולים מנוגד ליומרות המנהיגים, שמעדיפים להיות ראש לשועלים, ולהסתכן באי-מעבר אחוז החסימה. הרבה מאוד דם רע זורם בין ראשי המפלגות הקטנות לבין הליכוד. למרות זאת למען המטרה - שלטון הימין - הם צריכים לוותר, ולהיות זנב לאריות. ואותו הדבר בין העבודה למרצ.
ובמסגרת חשיבה על מבנה המערכת הפוליטית - הגיע הזמן לוותר על המשרה המיותרת לחלוטין של נשיא המדינה, שהמציא דוד בן-גוריון, כדי שיוכל לקבור בחייו את ד"ר חיים ויצמן, יריבו.
ג. אִיוּמים
מעורבות עובדי מערכת אכיפת החוק ומערכת המשפט בתהליכים הגיע לשיאה במערכת הבחירות, שבה דחה הציבור מכל וכל את עמדותיהם. למרות זאת, אין מתעייפים השוטרים והפרקליטים, וכעת הם מתערבים במינויים הפוליטים, ובעיקר, במינוי שר המשפטים והשר לביטחון פנים.
כבר אחרי הבחירות דאגו במטה הארצי בשיח' ג'ראח ובמשרד המשפטים לתדרך את העיתונאים, מודלפיהם, כדי לסכל את מינוי יריב לוין לשר המשפטים. אחר כך החלה המשטרה להזהיר מפני מינוי שרים, כמו בצלאל סמוטריץ', שיתירו ח"ו ליהודים להקריב קורבנות בהר-הבית.
כבר היו דברים מעולם: המשטרה סיכלה את מינוי רפול לשר המשטרה באמצעות תפירת תיק שקרי נגדו. ולא נשכח את התיק המגוחך, שתפרו במשטרה לאביגדור קהלני, כדי להיפטר ממנו. אותו הדבר נעשה ליעקב נאמן, כדי לסכל את מינויו לשר המשפטים, וגם לראובן ריבלין. השיטה ידועה, וקצרה הצלחות כשטביעות האצבע ברורות לחלוטין. מישהו במשטרה ובמשרד המשפטים שכח את מקומות במערכת - פקיד ממונה בלבד, שלא נבחר לתפקידו, למרות שהוא מתיימר לנהל את המדינה.
ד. משפיע
נתניהו נבחר על-ידי כתב-העת 'טיים' לאחד ממאה האנשים המשפיעים בעולם. איני מגזים בחשיבות העניין, אך הבחירה מלמדת על שיפור ביחסי החוץ של ישראל. אמנם, זה פועלו האישי של נתניהו, אך מפירותיו נהנית המדינה.

תאריך:  24/04/2019   |   עודכן:  24/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל תתמהו על שלג בניסן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
למה רק שש כהונות
משה דב  |  24/04/19 15:22
2
שלג בסיון היה גם היה
מוטי הירושלמי  |  9/06/23 09:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הלל פריש
האמרה הנדושה "שלאחר כל סבב לחימה אנו חוזרים לאותו מקום" ולפיכך יש צורך בוויתורים אינה נכונה בעליל. בעקבות כל סבב לחימה פחתה במידה ניכרת כמות הטילים ששיגר חמאס, עד להפסקה מוחלטת לאחר הסבב השלישי והארוך ביותר. הצורך בסבב רביעי לא נועד להביא למיגורו של חמאס אלא לאלצו לנטוש את דרך האלימות בעקבות כאב מצטבר כפי שמדינות ערב ופתח/הרשות הפלשתינית חדלו להילחם בישראל בעבר
עליס בליטנטל
המצב של ישראל כיום מזכיר את תקופת כיבוש הארץ בימי קדם    יהושע חילק את הארץ לשבטים, שעדיין לא הכילו את היותם עם חופשי בארצו    המלחמות והמריבות בין השבטים הותירו סיפורים מכוערים בספר התנ"ך
ציפורה בראבי
יש כאלה שהחגים רק מעצימים את קשייהם ומזכירים להם אותם... את הלבד, את קושי הבדידות, את קושי הממון, את קושי השמחה    קשה להם בימי שפע ומשפחתיות אלה והם היו מעדיפים להירדם לכמה ימים עד יעברו החגים    חוגגים ומועדים    וגם שיר של המשוררת לאה צבי דובז'ינסקי
ד"ר רון בריימן
תוצאות הבחירות מאפשרות לבטל משרדי ממשלה מיותרים ולצמצם את מספר השרים, אם המפתח יהיה שר לכל ארבעה חברי כנסת
איתן קלינסקי
הרמב"ם בהלכות מלכים קובע, שהעדר פתיחות סיוע ורוחב לב כלפי הזולת, הנתון במצב סוציאלי קשה, היא תעודת עניות לנו כחברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il