X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מסע הלוויה הגאון רבי מאיר שפירא מלובלין זצ"ל, חשון תרצ"ד [צילום: בית המכירות ברנד]
תמונות מרגשות מוצעות למכירה
התמונות - מישיבת חכמי לובלין שלפני השואה כך למשל תמונה מקורית חדה וברורה מהלווית הגאון רבי מאיר שפירא מלובלין זצ"ל

במכירה הקרובה בבית המכירות ברנד יוצעו למכירה תמונות מרגשות של ישיבת חכמי לובלין לפני תקופת השואה וכן מסמכים נוספים הקשורים בישיבה החשובה וההיסטורית.
כך למשל תמונה מקורית חדה וברורה מהלווית הגאון רבי מאיר שפירא מלובלין זצ"ל. חשון תרצ"ד.
מסע הלוויה נע לעבר בית מדרשו של הגאון "המהרש"ל מלובלין". בתמונה רואים את מספרם הרב של המלווים ברחובות לובלין העצבה על פטירתו ללא עת של רבם האהוב. כמו"כ רואים על כל המרפסות שבבתים עשרות אנשים עומדים צפופים ודחוקים לראות את הלויה. על מיטת הרב מונחים כתביו וחידושיו.
וישנה גם תמונה של הישיבה כשהשלד כבר עומד על תילו. בתמונה נראים רבי מאיר שפירא ראש הישיבה, מספר רבנים נוספים, תלמידים ושאר הקהל שהגיע לכבודו של רבי מאיר שפירא מעל השביל שלט "ברוך הבא בשם ה' כבוד נשיאנו הגאון הר' מאיר שפירא שליט"א ראב"ד ור"מ דק"ק פיעטרקוב.
כמו-כן ישנה גם תמונה מקורית מהדגם של תבנית בית המקדש שהיה בישיבת חכמי לובלין בחדר מיוחד.
וישנה גם תמונה מקורית מאסיפת ראשי הנהגה הרוחנית של ישיבת חכמי לובלין לאחר פטירת ראש הישיבה רבי מאיר שפירא זצ"ל, הצדיקים הק' רבי דוד מסוכטשוב הי"ד, רבי משה מבאיאן - קראקא הי"ד, והאדמו"ר רבי מרדכי שלום יוסף מסאדיגורא - פשעמישל זצ"ל. בתמונה נראים עוד אישים חשובים שמוסתרים עם גבם לתמונה.
התמונות מוצעות למכירה בבית המכירות הפומביות ברנד ביום ראשון, 12.5.19, 18:30 (שעון ישראל) רחוב קיבוץ גלויות 24, בני ברק.
ישיבת חכמי לובלין (המוכרת גם כיח"ל) הוקמה בעיר לובלין בפולין בשנת 1930 על-ידי רבי מאיר שפירא (מייסד מפעל הדף היומי). לאחר מכן החליפוהו הרב אריה צבי פרומר (רבה של העיר קוז'יגלוב), הרב אריה לייב לנדא והרב אברהם יעקב הורוביץ.
הישיבה הוקמה כדי להחזיר את עטרת העיר לובלין ליושנה, כמרכז חשוב של לימוד תורה בפולין, ובמיוחד כדי לשחזר את גדולתה של הישיבה שהוקמה בלובלין ב-1515. המשגיח הרוחני של הישיבה היה רבי שמעון מזליחוב. עם מותו של רבי מאיר שפירא בשנת 1933 מונה הרב אריה צבי פרומר לראש הישיבה ושימש בתפקיד עד לפיזורה על-ידי הנאצים בשנת 1939, כנשיא הישיבה מונה רבי משה פרידמן האדמו"ר מבויאן-קראקא.
בניין הישיבה תוכנן בסגנון אקלקטי הכולל מאפיינים מזרחיים על-ידי האדריכל אגנור שמולקובסקי. בעת הקמתה הייתה הישיבה מן המפוארות שבפולין. ייחודה היה בכך שהיא סיפקה את כל צורכי התלמידים, לרבות אוכל ולינה, והם לא היו צריכים להיסמך על בעלי בתים בסביבה כפי שהיה נהוג עד אז. בישיבה למדו כ-400 תלמידים והיא שכנה בבניין מפואר בן שש קומות. עיקר לימוד הישיבה היה בסדר קודשים ואף היה בישיבה דגם של בית המקדש לצורכי לימוד. בישיבה הייתה ספרייה תורנית עשירה ובה 22,000 ספרים.
בשנת 1934 סיים את הישיבה המחזור הראשון של תלמידים. בשנת 1940 השמידו הנאצים את ציוד הישיבה וספריה, אותם שרפו בטקס פומבי בכיכר השוק בפני יהודי לובלין. הבעירה ארכה 20 שעות.

מסע הלוויה הגאון רבי מאיר שפירא מלובלין זצ"ל, חשון תרצ"ד [צילום: בית המכירות ברנד]
ישיבת חכמי לובלין [צילום: בית המכירות ברנד]
תמונה מקורית מהדגם של תבנית בית המקדש שהיה בישיבת חכמי לובלין בחדר [צילום: בית המכירות ברנד]
תאריך:  05/05/2019   |   עודכן:  05/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ארגוני הטרור מנסים לסחוט מישראל באמצעות מתקפת רקטות רחבה מהרצועה את ישום הבנות הרגיעה בתנאים משופרים. ישראל תאלץ להכיל את המצב ולהשיג רגיעה עד לאחר תחרות האירויזיון אולם מיד לאחר מכן היא חייבת לשנות את כללי המשחק ולהפסיק את הסחטנות של חמאס
אברהם בנמלך
נתניהו לא רוצה את כחלון באוצר    למה?    כדי ללחוץ על גנץ    מה פתאום גנץ?    בגלל ליברמן
יוני בן-מנחם
עבדאללה מלך ירדן מאשר בעקיפין כי נכשלה מזימה לזעזע את יציבות שלטונו לקראת "עסקת המאה" של טראמפ    המלך זוכה לתמיכת הצבא    הדיח מנהל בכיר בשב"כ הירדני ויועצים בכירים בלשכתו על-רקע המזימה שנחשפה
ד"ר חיים משגב
הסיכוי להגיע להסכם עם הפלשתינים, אפסי    הערבים לא זנחו את תחביבם העיקרי: לרצוח ביהודים ככל שידם משגת    הערבים והבריטים היו, לדעתי, בין הגורמים המרכזיים לרצח מיליוני היהודים במהלך מלחמת העולם השנייה. זאת עובדה - ואסור להתכחש לה
משה נסטלבאום
טור דעה אישית בשישי שלא דופק חשבון    מה משותף לסמוטריץ' ולרפי פרץ? כלום. בקרוב כנראה הפיצוץ    מה מייעץ ריאד עלי לח"כ יוסף ג'אברין    מה עושה אלמונית למען ניצולי שואה בשנות חייהם האחרונות    על מאבטחי יחידת האבטחה הממלכתית של השב"כ ששוב מתכסחים עם עיתונאים    ומוטי שקלאר, פילוסוף והוגה דעות, שמפרסם דברי הבל במאמרי דעה, שאיש לא מבין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il