X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגון חמאס מאשים את ישראל בסחבת ביישום הבנות הרגיעה ומנסה לסחוט אותה באמצעות ירי רקטות ולהרגילה למו"מ תחת אש בחמאס גובר החשש כי ישראל תחדש את הסיכולים הממוקדים, מדובר באמצעי יעיל למלחמה בטרור שישראל חייבת לאמצו מחדש
▪  ▪  ▪
סינוואר. מרגיש מרומה [צילום: אדל חאנה/AP]

מי שיבדוק לאחור את הצהרות נציגי הפלגים הפלשתינים בחודש האחרון יגלה בנקל את האזהרות שלהם מפני פיצוץ בשטח בגלל הסחבת שנוקטת, לטענתם,ישראל ביישום הבנות הרגיעה. מדובר במודיעין גלוי ולא היה צורך במקורות חשאיים כדי לגלות את כוונות חמאס והג'יהאד האיסלאמי,ישראל פשוט לא קראה נכון את המפה, אילו עשתה זאת הייתה מתכוננת טוב יותר לסכל את כוונות ההסלמה של ארגוני הטרור.
רצועת עזה חוזרת למעגל האלימות,בחלוף חודש מהשגת הבנות הרגיעה האחרונות בתיווך מצרי, שוב מסתבר כי רמת האמון בין ישראל לחמאס שואפת לאפס, למרות שחמאס נמנע מהסלמה ביום הבחירות ב-9 באפריל. ארגון חמאס מאשים את ישראל בסחבת מכוונת ביישום הבנות הרגיעה ואילו ישראל מאשימה אותו בסחטנות ובהתנהגות מאפיונרית.
גורמים בחמאס טוענים כי יחיא סינוואר מרגיש מרומה מכיוון שלהבנות הרגיעה שהושגו בתחילת חודש אפריל שעבר היו ערבויות של מצרים, קטר ושליח האו"ם למזה"ת ניקולאי מלדאנוב.
לדבריהם, הסחבת העיקרית נוגעת ל "חומרים דו-שימושיים" שישראל אישרה להכניס לרצועת עזה אחרי עיכוב ומשא-ומתן ממושך, מדובר בחומרים שישראל מנעה את הכנסתם בגלל שהם יכולים לשמש ליצור רקטות ואמצעי לחימה אחרים.
ישראל הסכימה עקרונית להכניס לרצועה כ-50 אחוזים מהחומרים שהופיעו ברשימה, אך בפועל לא קרה שום דבר. בנוסף לכך, חמאס מאשים את ישראל בסחבת בנושא הרכבת טלפונים ציבוריים באגפים של האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל ובעיכוב הכנסת הכסף הקטרי.
בארגון חמאס מאשימים את ראש הממשלה נתניהו בנקיטת סחבת בישום הבנות הרגיעה בגלל מניעים פוליטיים,הטענה היא כי הוא מנסה להביא לצירוף אביגדור ליברמן ואיחוד מפלגות הימין לקואליציה החדשה באמצעות הסלמה בדרום ובאותה ההזדמנות הוא מנסה להחליש את הכוח הצבאי של חמאס. בחמאס דוחים על הסף את הטענות שהגי'האד האיסלאמי גורר את חמאס להקצנה ופועל מאחורי גבו נגד ישראל, לטענת חמאס, מדובר בשקרים ובלוחמה פסיכולוגית שמטרתה לסכסך בין שני הארגונים ולתקוט טריז בינהם. החמ"ל המשותף של כל הפלגים הפלשתינים שעובד מצויין בשטח הוא ההוכחה לתיאום ההדוק בין חמאס לג'יהאד האיסלאמי אומרים בכירים בחמאס.
המטרה של ארגון חמאס היא לשמור על התמיכה בו ברחוב העזתי ולהכות את ישראל מבלי שיגרמו נזקים ופגיעות באוכלוסייה האזרחית שעדיין חיה ונושמת את הטראמה של מבצע צוק איתן ב-2014.
בחמאס חוששים כי ישראל תפתיע ותעשה סיכולים ממוקדים של בכירים בארגון מחוץ לגדה ולרצועה, מוצטפא א-צוואף, פרשן בכיר של חמאס,טוען כי בראש הרשימה שישראל מבקשת לחסל עומדים זיאד נח'אלה ראש הג'יהאד האיסלאמי וצאלח אלעארורי סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס.
השניים מתגוררים כעת במעוז חיזבאללה בשכונת א-דאחיה בבירות, לטענת גורמים בחמאס, המוסד הישראלי מתכנן לחסלם ללא "טביעת אצבע" כדי שלא תהיה הסלמה בגבול הדרום.
בינתיים חודש הסיכול הממוקד של פעילי טרור זוטרים,חיל-האוויר חיסל מהאוויר את חאמד אלחודארי, חלפן כספים ופעיל הזרוע הצבאית של חמאס שהעביר כספים מאירן, הוא חוסל בעת שנסע במכוניתו במרכז הער עזה.
האתגר הנוסף-"יום הנכבה"
תחרות האירווויזיון איננה היום הרגיש ביותר החודש, מבחינת הפלשתינים היום הרגיש הינו "יום הנכבה" שחל ב-15 במאי. מטה צעדות השיבה מתכנן שורה של אירועים על גבול הרצועה, בשנה שעברה היה "יום הנכבה" סוער במיוחד ונהרגו בו 61 פלשתינים ועוד מאות נפצעו לאחר שניסו לפרוץ את הגבול לתוך ישראל.
השנה מתכנן גם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס חגיגה משלו ביום הזה, הוא מכנס ברמאללה את המועצה המרכזית של אש"ף לדון בביטול ההכרה בישראל והקפאת הסכם אוסלו על כל מרכיביו. יש להניח שעד ל"יום הנכבה" יושג הסכם הפסקת אש בין ישראל לחמאס מכיוון ששני הצדדים אינם מעוניינים במלחמה כעת.
ווליד אלקטטי, חבר הלשכה המדינית של הג'יהאד האיסלאמי אומר כי האזרח הפלשתיני ברצועת עזה איננו מרגיש את ישום הבנות הרגיעה עליהן סוכם עם מצרים והוא מצפה שהן ייושמו לפני תחילת חודש רמאדאן.
בקרוב יתחיל הקרב על התודעה, ברגע שתושג הפסקת אש בין ישראל לחמאס ינסה כל צד לטעון כי הוא ניצח בסבב הזה ולהשיג הרתעה. חשוב מאוד שישראל תצא מנצחת בסבב הזה כדי שתוכל להפסיק את הסחטנות של חמאס ולהתחיל בשיקום ההרתעה שנשחקה לחלוטין מאז ה-30 במרץ בשנה שעברה שבו נפתחה מלחמת התשה נגד ישראל מרצועת עזה הנקראת "קמפיין צעדות השיבה".
הממשלה חייבת לקבוע אסטרטגיה כוללת כלפי רצועת עזה, עד שתעשה זאת היא חייבת לקבל החלטת ביניים לחדש את מדיניות הסיכולים הממוקדים נגד ראשי ארגוני הטרור, זהו אחד האמצעים היעילים שמרתיעים אותם. בתחילת שנות ה-90 ראיינתי בכלא הישראלי את צלאח שחאדה שהיה ראש הזרוע הצבאית של חמאס והוא התוודה בפניי שהדבר שהכי מרתיע את מנהיגי הטרור הוא החשש שישראל תחסלם.

תאריך:  05/05/2019   |   עודכן:  05/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סחטנות או סחבת?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה שהביא להפסקת אש היא
סניל  |  6/05/19 08:51
2
אללה ירחמו
חחחח  |  6/05/19 11:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
בפעילות משותפת של צה"ל ושל שירות הביטחון הכללי חוסל המחבל אחמד חודרי שהעביר כספים בהיקפים גדולים ובמזומן מאירן לחמאס הצבאי, לג'יהאד האיסלאמי ולארגוני טרור נוספים ברצועת עזה, באמצעות חברת החלפנות שבבעלותו ובסיוע חלפנים בחו"ל וסוחרים
איציק וולף
איתן קלינסקי
הלקסיקון הצבאי של "נביס אותם" ו"נכה בהם" הוא בעוכרי ההנהגות של שני העמים    הוא בעוכרי שתי חברות שמוכנות לקבל פתרונות כאלו
איציק וולף
מטח הרקטות המשמעותי שנורה בצהריים לעבר ערי הדרום תפס אוטובוס שהסיע חיילים וחיילות באמצע הנסיעה    תיעוד היירוטים מעל לראשיהם הפך לתיעוד הנס הגדול שקרה כשרקטה התפוצצה כ-25 מטרים מן האוטובוס
ד"ר רבקה שפק-ליסק
הרשות הפלשתינית שמה לה למטרה לשכתב את ההיסטוריה של ארץ ישראל ולהפיץ את ההיסטוריה המשוכתבת בתעמולה בעולם כולו במטרה להוכיח שאין עם יהודי, שהיהדות היא דת בלבד, שהערבים/הפלשתינים הם האוכלוסייה הוותיקה של הארץ וליהודים אין זכויות בארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il