X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ברגע שהסכר נפרץ, לא ניתן היה לסגור אותו היחידים שאכן יצאו נשכרים, ביד מאוד רחבה, היו עורכי הדין
▪  ▪  ▪
ימי הפקס [צילום: יוטיוב]

היה זה לפני הרבה שנים, עת לא היו טלפונים ושאר מכשירים חכמים, מחשב היה דבר יקר מציאות והדרך להתקשר הייתה פנים אל פנים, בטלפון או בפקס. הפקס היה מכשיר שהיו מזינים לתוכו דף, והתוכן היה מודפס בפקס בצידו השני של קו הטלפון, אפילו אם היה זה בצידו השני של העולם.
לפני הפקס היה את מכשיר הטלקס, עם פסי ניר צהובים מחוררים, אך זה טרם זמני. לפני כן היו את המחשבים שמילאו חדר שלם, והיו מזינים אותם עם כרטיסי מחשב מיוחדים (כמו בריסטול, בגודל שליש עמוד). עד היום יש לנו מכשיר פקס במשרד, זכר לימים עברו, אך עתה אנחנו משתמשים בו אולי שש פעמים בשנה. מבחינה כלכלית, לא כדאי להחזיק קו טלפון מיוחד, שכן עלות הקו עצמו עולה פי כמה וכמה לאי הנוחות חצי תריסר פעמים בשנה אם באמת צריכים להעזר בפקס.
אך באותם ימים נהגנו לטוס לכל העולם, בעלות לא מבוטלת, להפגש עם קונים קיימים ולהופיע בתערוכות בנסיון לאתר קונים נוספים. דיברנו בטלפון, וחשבון הטלפון החודשי שלנו היה גבוה מאד, למרות התוכנית המוזלת למדינות שונות בעולם. חלק מחשבון הטלפון היה השימוש בפקס, ואז היו מחייבים כל שש שניות.
ראו בימינו אנו, ניתן לדבר בווטסאפ או בווי-צ׳ט או בפייסטיים לחלוטין בחינם, ועלות השימוש בטלפון כה שולית וכוללת הכל. אך נחזור לימים עברו, בהם אמצעי התקשורת העיקרי שלנו היה מכשיר הטלפון ונלווה אליו מכשיר הפקס. חברת הטלפונים AT&T, בשעתו החברה הגדולה ביותר בתחום, הייתה שולחת לנו אחת לחודש תדפיס חשבון בן עשרות דפים ובו כל השיחות שבוצעו בחודש הקודם.
מסתבר שיום אחד מישהו התקשר לחברת הטלפונים בטענה שלא קיבלנו את חשבון הטלפון. נציגת החברה שענתה לשיחה כל כך התרגשה מהאדם הנסער בצידו השני של הקו, שהיא הזדרזה לשלוח העתקי חשבונות הטלפון של ארבעה וחצי החודשים האחרונים למספר שלא הופיע בחשבון הטלפון שלנו.
תום הנעורים
"שמי מריה, ולא קיבלנו את חשבונות הטלפון שלנו". זו הייתה הפניה ל-AT&T, ואלו בלי לחשוב ובלי כל ההגנות לצרכן האמורות להיות קיימות, שלחו את כל פרטי החשבונות, דפים ודפים של מספרים. מי הופיע בחשבונות האלו? כל הספקים וכל הקונים שלנו, כמו גם חברים פרטיים שאינם קשורים לעסק.
לא עברו ימים רבים, וכל מי שהיה על חשבונות הטלפון שלנו קיבל פקס בזו הלשון: "בשל הפסקת חשמל, איבדנו את המידע ברשותנו. נא מלאו את שם החברה שלכם ומספר הפקס". אחרי פקס הפסקת החשמל הגיע מיד פקס נוסף: "אנחנו אחת מחברות המשקאות הגדולות ביותר. הנה הצעתנו האחרונה". איבדנו את תום הנעורים, והנערה כבר אינה בתולה. את הנעשה לא ניתן לשנות, את השד לא ניתן להחזיר לבקבוק.
נזכור שבאותם זמנים לא ניתן היה למצוא קונים על-ידי חיפוש מהיר באינטרנט. בנוסף, במדינות רבות, חברות לא היו מזוהות בהכרח על-ידי השם. לדוגמה, חברת בניין סינית שצברה הרבה מאוד כסף והחליטה להכנס לשטח המשקאות החריפים. כך שגם אם היינו טורחים ופונים לשגרירות בבקשה לזהות יבואנים פוטנציאלים, החברה הזו לא הייתה מופיעה בשום רשימה.
מדרך הטבע, כשפניה כמו "אנחנו חברת המשקאות בין הגדולות בעולם" מגיע לפקס פרטי של אדם שאינו קשור כלל ועיקר למשקאות חריפים, אותו אדם מנסה לחבר שתים לשתים, והנה פנו אלינו כמה חברים בשאלה - אחת מהונג קונג ואחד מישראל - "אולי קיבלנו את הפקס בטעות"? חקירה זריזה העלתה שכל הקשרים שלנו - קונים, ספקים ואחרים - קיבלנו את אותה פניה, וכתוצאה מכך קונים רבים החלו לקנות מהמתחרה שלנו. זו פשוט הייתה גניבה לאור יום, שוד ללא מאמץ רב שהניב מכירות של מיליוני דולרים מדי שנה (וסך של עשרות מיליוני דולרים מאז).
ברירה לא היתה, וכך מקרה זה התגלגל לבתי המשפט. להלחם נגד AT&T לא ניתן היה - יש להם סוללות עורכי דין בתשלום מלא, ואכן עורך הדין שייצג את AT&T זכה אצלנו בכינוי "גופי". הוא נהנה מההליך כולו, צחק כל הדרך לבית המשפט ובסוף אף זכה בכך שהשופט הסיר את האחריות מ-AT&T. נגד המתחרה הגענו לפשרה, שעיקרה נשאר חסוי, אך פרטי המקרה הופיעו בתוכנית הטלוויזיה "20/20" עם ברברה וולטרס. גניבת מידע מאז ומתמיד הייתה דבר קל, והנזק משמעותי, ולמקרה זה ענין ציבורי מובהק. מסתבר שהמתחרה שלנו העסיקו חוקר פרטי. אותו חוקר העסיק את "מריה" שהתקשרה ל-AT&T וקיבלה ללא כל מאמץ את העתקי כל חשבונות הטלפון שלנו.
הסכר נפרץ
לאותו חוקר היה דף עם השרותים שהציע, במחירים מפתים למדי. החוקר אפילו התגאה ש"מעשים מלוכלכים נעשים בעלות נמוכה מאד" (Dirty Deeds Done Dirt Cheap). למרות שקיים צו של בית המשפט נגד המתחרה, הדבר לא עצר בעדם מלהמשיך למכור לקונים שלנו. ברגע שהסכר נפרץ, לא ניתן היה לסגור אותו. היחידים שאכן יצאו נשכרים, ביד מאוד רחבה, היו עורכי הדין.
עברו שנים רבות מאז. והנה אני נשאל אם אני זוכר מה שם המתחרה מאותם ימים. השם חרוט בזכרוני, שכן הנזק שנגרם לנו היה עצום - הן על-ידי גניבת המידע ואובדן המכירות כתוצאה מכך, והן בשל העלות הגבוהה מאוד של ההליכים המשפטיים. מסתבר שמי שהעסיק חוקרים פרטיים להשיג את המידע החסוי של מתחרים ולא בחל ליהנות מפרות מעשה זה, לא שינה את עורו. לאותה מתחרה מאותם הימים בן, והבן, לפי אמו, אינו מוכשר ביותר. אך כשיש כסף וערכים מפוקפקים ביותר, דבר לא יעצור בעד הורים שרוצים את המקסימום לילדם.
אותה מתחרה ובעלה שילמו כחצי מיליון דולר בכדי להכניס את הבן לאחת האוניברסיטאות הטובות בארה"ב. כמו החוקר שצחק ש"מעשים מלוכלכים נעשים בזיל הזול", כך גם המתחרה שהעסיקה אותו. היא צחקה עם האנשים אותם העסיקה להכניס את בנה לאוניברסיטה על כל השוטים בעולם. כל כך משוכנעת הייתה שהיא מעל החוק. אלא ששותפה לפשע, בכדי להציל את עורו, הקליט את השיחה ומסר את כל פרטי מעלליו לחוקרים הפדרלים.
לטבע דרך משלו, ובסופו של דבר "סוף רשע לתליה". אותה מתחרה היא אחת מעשרות הורים עשירים וידועים ששיחדו, שיקרו ורימו בכדי להכניס את ילדיהם לאוניברסיטאות הטובות ביותר בארה"ב. מסתבר שאדם לא משנה את דרכיו, ודאי כשאותו אדם מרגיש שהוא מעל החוק, ושהכסף בידו יכול לקנות הכל. אכן ואכן, חינוך ראוי ביותר לילדים.

תאריך:  13/05/2019   |   עודכן:  13/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר מואב
ככל שהמחוקק יחזק את העובדים ויחליש את המעסיקים, עוד פחות אנשים יבחרו ליזום, להשקיע, להסתכן, ולהקים או להרחיב עסק, והתוצאה הצפויה היא שכר נמוך יותר
עומר מואב
אסור לעובד שמקבל 100 שקלים לשעת עבודה בימי חול, לעבוד בחג תמורת 120 שקלים לשעה, גם אם הוא מאוד רוצה
דן מרגלית
טוב שהאליפות גם נשמטת מדי פעם אם כי אוהד אמיתי אומר לעצמו בתפילה: אבל לא בימיי
דן מרגלית
אני טוען כי אם מנדלבליט לא יודיע להם שהשימוע יתקיים ב-10 ביולי ולא יום אחד מאוחר יותר, כי אז יש אפשרות כי לקראת התאריך הזה הם יתפטרו כדי שביבי ימנה פרקליטים אחרים, ובשמם יבקש עוד סחבת בזמן
דן מרגלית
אם אמא של יעקב, שנהרג בידי אחמד, רוצה לעשות את יום הזיכרון עם משפחת הרוצח, או להפך - זה דו סיטרי וסימטרי - אין למנוע זאת מהם כפי שהדמוקטטורה של ביבי ניסתה לעשות ונבלמה בבית המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il