X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הממשל האמריקני יעשה הערכת מצב מחודשת לגבי קידום תוכנית "עסקת המאה" בחודשים הקרובים בעקבות ההחלטה לקיים בחירות חדשות בישראל. הפלשתינים מקווים שהסדנא הכלכלית בבחריין תבוטל וכי הבחירות החדשות יעכבו את "עסקת המאה" שאמורה להחליף את הסכם אוסלו ואת יוזמת השלום הערבית
▪  ▪  ▪
ג'יסון גרינבלט, אבו מאזן [צילום: מג'די מוחמד / AP]

השליחים האמריקנים ג'ראד קושניר וג'ייסון גרינבלט שהגיעו אמש לישראל לאחר ביקור במרוקו וירדן יפגשו היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לדון בהתפתחויות המדיניות האחרונות ובהשלכות המצב הפוליטי בישראל בעקבות החלטת הכנסת לקיים בחירות חדשות ב-17 בספטמבר.
הממשל האמריקני יצטרך לעשות הערכת מצב מחודשת לגבי פרסום תוכנית "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ ולהחליט אם בעקבות הבחירות בישראל הוא יקיים במועדה את הסדנא הכלכלית בבחריין,שתדון בחלקים הכלכליים של תוכנית השלום החדשה,או לדחות אותה עד לאחר הבחירות.
גורם במחלקת המדינה אמר אמש כי הסדנא הכלכלית בבחריין תתקיים במועד שנקבע ב-25 ביוני, לגבי ההמשך אמר הגורם כי "עסקת המאה" תפורסם בזמן הנכון כשהממשל יחשוב כי יש לה את סיכויי ההצלחה הטובים ביותר.
דחייה אפשרית של כינוס הסדנא הכלכלית בבחריין תשרת את הרש"פ אשר מחרימה אותה ופועלת בכל הכוח כדי לשכנע את מדינות ערב ומדינות נוספות בעולם שלא להשתתף בכינוס בבחריין, יו"ר הרש"פ מנסה להרוויח זמן כדי לחבל במאמציה של ארה"ב כדי לקדם את תוכנית השלום החדשה שלה ולכן נראה שהממשל האמריקני ימשיך בהכנות לועידה כדי להפגין "עסקים כרגיל".
בכיר אש"ף סאאב עריקאת אמר כי ההחלטה לקיים בחירות חדשות בישראל גרמו לכך ש"עסקת המאה" של טראמפ יורדת מהפרק ועוברת למאה הבאה. הרש"פ ניצבת מול עריכת ארבע ועידות פסגה בעולם הערבי עד סוף החודש הבא,כינוס ועידת מדינות המפרץ וועידת הפסגה הערבית במכה שבסעודיה ב-30 במאי, כינוס ועידת הפסגה האיסלאמית במכה ב-31 במאי וכינוס הסדנא הכלכלית בבחריין ב-35 ביוני.
הרש"פ מחרימה כאמור את הפסגה הכלכלית בירדן שבה משתתפת ישראל לצד מדינות ערב מכיוון שהיא עוסקת בהיבטים הכלכלים של "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ. הרש"פ נמצאת במשבר כספי גדול בעקבות קיצוץ הסיוע האמריקני וסירובה לקבל את כספי המיסים שגובה עבורה ישראל, למרות זאת, אף מדינה ערבית לא מתנדבת להעביר לה כסף כדי לחלץ אותה מן המשבר.
מדינות המפרץ העשירות פועלות ביחד עם ממשל טראמפ כדי להפעיל לחץ על יו"ר הרש"פ להסכים ולהשתתף בסדנא הכלכלית בבחריין שאותה הוא מחרים. מחמוד עבאס יקבל שפע של הצהרות נבובות והבטחות שדופות של תמיכה מצד מדינות ערב, בתכלס, שום אגורה שחוקה לא תגיע לקופת הרש"פ והוא יצטרך להתמודד לבד עם המשבר הכלכלי שהביא על עצמו בגלל העימות המדיני עם ממשל טראמפ ועם ישראל.
נראה כי ממשל טראמפ שועט קדימה ודורס את הרש"פ, למרות החרם של הרש"פ על הכינוס בבחריין הוא נחוש להמשיך בהכנות לקראת תוכנית "עסקת המאה" אשר אמורה להחליף בפועל את הסכם אוסלו ואת יוזמת השלום הערבית. מהסכם אוסלו שנחתם ב-1993 לא נותר הרבה, מלבד התיאום הביטחוני בין ישראל לרש"פ וההסכם הכלכלי("הסכם פריז") שהרש"פ דורשת להחליפו בהסכם אחר.
יוזמת השלום הערבית יצאה לדרך ב-2002 אך מאז היא נכנסה להקפאה עמוקה, ישראל דוחה אותה והיא מונחת בארכיונים של מדינות ערב.
הנשיא טראמפ מנסה לעשות את הבלתי אפשרי, להניע תוכנית שלום לסיום הסכסוך הישראלי פלשתיני, הסדנא הכלכלית בבחריין ב-25 ביוני אמורה להיות השלב הראשון בתוכנית "השלום הכלכלי" שבמסגרתה הממשל אימץ חלק ניכר מתפיסתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנת 2008. גם ממשל טראמפ יודע כי מחמוד עבאס איננו מעוניין שבתקופת כהונתו כיו"ר הרש"פ יושג הסדר מדיני עם ישראל, לכן הוא נלחם מלחמת חורמה נגד הממשל האמריקני בטענה כי איננו מתווך הוגן והוא מוטה לטובת ישראל.
מחמוד עבאס רוצה לעשות אינתיפאדה מדינית במזה"ת נגד "עסקת המאה" של טראמפ ולפרוש מתפקידו באש ובתמרות עשן, כמו קודמו יאסר ערפאת, מבלי לוותר על סנטימטר מ"הקווים האדומים" של הפלשתינים. מדינות ערב המתונות מצפצפות על מחמוד עבאס ומקיימות בפועל נורמליזציה עם ישראל מאחורי הקלעים בניגוד לדעתו, בסדנא הכלכלית בבחריין בסוך החודש הבא ישבו נציגי מדינות ערב בגלוי לצד נציגי משלחת ישראל מול כל עדשות המצלמות של הערוצים הערביים,יהיה זה מפגן של נורמליזציה בשידור חי.
יו"ר הרש"פ יודע כי הפסיד בקרב מול ממשל טראמפ וכי לא יוכל למנוע ממנו מלפרסם את "עסקת המאה", אולם הוא אינו מתכוון להיכנע, הוא אומר לבכירי פתח כי "אין שום כוח בעולם שיוכל לכפות על הרש"פ למכור את הזכויות הלאומיות של העם הפלשתיני בעבור חופן דולרים וכי סופה של "עסקת המאה" להגיע לגיהנום".
גם הנשיא טראמפ אינו משלה את עצמו כי הרש"פ תיכנע לדרישותיו, ניתן להעריך כי הוא מעוניין לקדם את "עסקת המאה" כדי לחשוף בפני העולם את סרבנותו של מחמוד עבאס, בדיוק כפי שועידת קמפ דיוויד ביולי 2000 חשפה את הפנים האמיתיות של יאסר ערפאת.
המשוואה שנראה כי הנשיא טראמפ מתכוון להציג בכינוס בבחריין מבוססת על העיקרון "שלום תמורת כלכלה חזקה לפלשתנים". הפלשתינים ישפרו משמעותית את חייהם מבחינה כלכלית, תהייה להם ריבונות סמלית בשטחים בגדה אך ישראל תשלוט ביטחונית בגדה ולאורך בקעת הירדן, מדינות המפרץ מאמצות בפועל את התפיסה הזו, למרות שרשמית הן מצהירות כי הן תומכות ביוזמת השלום הערבית. אולם, כולם יודעים כי מדובר ב"מס שפתיים" וכי "עסקת המאה" היא המשחק היחיד בעיר שקיים כרגע.
דחייה של הפלשתינים את תוכנית "עסקת המאה" רק תחמיר את מצבם, ישראל תמשיך להתחזק והממשל צפוי לתת "אור ירוק" לישראל לעשות צעדים חד-צדדים בגדה כמו החלת הריבונות הישראלית על גושי ההתנחלויות ועל שטחים אסטרטגיים באזורי C.

תאריך:  30/05/2019   |   עודכן:  30/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אריה גל
גם אם אתם שונאים חורף, הוא קיים    וכך גם ערביי ישראל    אבל לליברמן יש פתרון
אדי כהן
המשך ההתעלמות הבינלאומית המתמשכת ממצוקת הנוצרים תחת שלטון הרשות הפלשתינית עלול להביא להיעלמותה של הנצרות במקום התהוותה המקורי
יורם אטינגר
גבול ביטחון חייב לדבוק במציאות המזרח התיכון, המלמדת על ארעיות משטרים ערביים ושינויים קיצוניים, ומכאן ארעיות המדיניות וההסכמים
אלברט שבות
ההבדל בין הימין לשמאל הישראלי הוא לא בנכונות זה לשלום וסירובו של זה לשלום, הימין אף הוא רוצה בשלום ודווקא עף על האופציה הזאת ונתן לה צ'אנס במספר פעימות
איתן קלינסקי
היה לי קשה לקרוא את המאמר של ראש העיר ולעמוד מול התמונות והדגמים של ירושלים לפני יוני 1967, ומולם התמונות והדגמים לאחר 10 ביוני 1967, החרבת בתי תושבים, שחיו 800 שנה במקום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il