X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
סוגיית ה"התגברות" אין לה קשר עם סוגיית החסינות. ה"התגברות" חיונית והכרחית לצורך שיקום מעמדה של הרשות השופטת דווקא, ולשם שיקום האמון החיוני של הציבור בה. איילת שקד, שרת המשפטים, עושה עבודת קודש בהקשר זה. טוב יעשה ראש הממשלה אם יאפשר לה להמשיך בתפקידה, הן בכנסת הנוכחית (ה-21) והן בכנסת הבאה (ה-22), וחשוב שיבהיר כבר היום שזו החלטתו
▪  ▪  ▪
שקד. להמשיך בעשייה [צילום: ליאב פלד]

בשנות התשעים של המאה הקודמת הוכתה מדינת ישראל בשתי מכות שהונחתו עליה כמעט במקביל. האחת הייתה מכת אוסלו, תרגיל הונאה משיחי שאותו הובילו האוסלואידים, ושאליו נרתמו בשקיקה אנשי מפלגת השמאל/תקשורת, תרגיל שהוביל כצפוי מראש למלחמת אוסלו, אשר לובשת צורה ופושטת צורה עד עצם היום הזה. השנייה הייתה מכת (אהרן) ברק, ערעור האיזון החיוני בין שלוש הרשויות המרכיבות את המשטר הדמוקרטי, באופן כזה שהרשות השופטת חדרה לתחומי אחריותן של הרשות המחוקקת ושל הרשות המבצעת, גברה לא פעם על החלטותיהן וכפתה עליהן לבצע, או להימנע מלבצע, פעילויות שבאחריותן בדרך שלא נראתה להן ולריבון - ציבור הבוחרים - ולעתים גם ללא מימון להחלטות שהונחתו על-ידי הרשות השופטת.
הרשות השופטת, המתיימרת להגן על זכויות האדם והאזרח, ירדה לשפל כאשר אפשרה את ביצוע גירוש היהודים מרצועת עזה ומצפון השומרון, שלא היה אלא רמיסת זכויותיהם של אזרחים נאמנים - בניגוד לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו - במסגרת הצלתו של ראש ממשלה בחקירה, שעדר השמאל/תקשורת איתרג בתמורה לגירוש הגזעני. זו הייתה נקודת השבר של אמון הציבור במערכת המשפט, ומאותה נקודה החלה הידרדרות האמון החיוני כל כך לתפקודה של הרשות השופטת. היא כרתה וכורתת את הענף שעליו היא יושבת, והיא שגרמה וגורמת לצעדי התגוננות מחויבי המציאות מצד הרשות המחוקקת והרשות המבצעת.
המושג "התגברות" והשימוש בו הם מטעים. אין מדובר בהתגברות על הרשות השופטת או בהחלשתה, או במלחמה בה. היא חיונית והאמון בה חיוני, אבל גם השבת האיזון בין שלוש הרשויות חיונית לא פחות. אין לכך קשר כלשהו עם נושא החסינות. על-פי החוק נתניהו יכול להמשיך בכהונתו, ומי שמדבר גבוהה גבוהה על כיבוד החוק מוטב שיפנים זאת ואל ינסה להחליף ראש ממשלה שלא באמצעות הקלפי. מי שקושר בין "התגברות" לבין חסינות אינו מגן על מערכות המשפט ואכיפת החוק. מה שמריץ אותו הוא אך רק שנאת נתניהו, מצד ציבור - "נאור" וליברלי (רק) בעיני עצמו - שכבר מאז בחירות 1996 לא קיבל את בחירתו הדמוקרטית של נתניהו כלגיטימית ומתנהג כאילו האיש גזל משמעון פרס את התפקיד ומן האוסלואידים את השקר המשיחי שניסו לשווק לציבור שכולו רוצה שלום, אך לא "שלום". לא מיותר להזכיר שמי שנכנס ללשכת ראש הממשלה בעקבות רצח רבין היה שמעון פרס ולא בנימין נתניהו.
מאז בחירות 2015, מי שהובילה את התהליך להשבת האיזון בין שלוש הרשויות של המשטר הדמוקרטי ומי שהחלה בתהליך שיקום אמונו של הציבור בבית המשפט העליון הייתה שרת המשפטים, איילת שקד. היא פעלה בנחישות ובמסירות למען יעדים חיוניים אלה וזכתה להערכה, גם אם למרבה הצער הדבר לא התבטא בקלפי.
בנימין נתניהו, ראש הממשלה - ממשלת המעבר - עד לבחירות הקרובות יכול לאפשר לאיילת שקד להמשיך את מלאכת הקודש שהיא נמצאת בעיצומה עד לבחירות, וגם לאחריהן. ראש הממשלה, הליכוד ומדינת ישראל יכולים רק להרוויח מכך שהמלאכה החיונית תימשך, בממשלה הנוכחית ובממשלה הבאה, בכנסת הנוכחית (אפילו כשאינה ח"כית) ובכנסת הבאה (אם ישכילו בליכוד לראות בה נכס לרשימתם). מי ששריין כחלונים, קל וחומר שעליו לשריין את שקד. לשם כך עליו להבהיר כבר היום, הן למפלגתו והן למשפחתו, שזאת בחירתו וזו החלטתו. הבהרה זו צריכה להימסר לאלתר גם לטוענים לתיק, יריב לוין ובצלאל סמוטריץ, שמן הסתם יזכו בתפקידים חשובים אחרים.

תאריך:  01/06/2019   |   עודכן:  01/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התגברות אינה חסינות
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
שקרנות ועיוות המציאות1
שפרירית  |  1/06/19 17:50
 
- לד"ר רון בריימן
האם שקד שמאלנית ?  |  2/06/19 06:40
2
שקרנות עיוות המציאות2
שפרירית  |  1/06/19 17:56
3
כל מי שיזם, איפשר, אישר וביצע
הירונימוס  |  1/06/19 18:01
 
- שמאלן ומסית. ל"ת
יהודי מפוכח  |  3/06/19 23:50
4
שקד פעלה הפוך בנושאי הליבה1
שפרירית  |  1/06/19 18:06
5
שקד פעלה הפוך בנושאי הליבה2
שפרירית  |  1/06/19 18:13
6
פסקת ההתגברות ראויה
אלטע קאקער  |  2/06/19 09:24
7
ההדחה לא תעמוד במבחן בג"ץ!!
תל-אביבי  |  2/06/19 23:30
 
- תגובה מהממת!
אלטע קאקער  |  3/06/19 10:00
8
ניתוח קולע של המצב. ל"ת
יהודי מפוכח  |  3/06/19 23:41
 
- נכון מאד ל"ת
שרגא  |  5/06/19 15:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
מוטי הרכבי
השיטה של יצירת משבר לטובת אינטרסים אישיים פחות או יותר מסכמת את דרכו הפוליטית
ד"ר חיים משגב
איילת שקד הצליחה בתפקידה כשרת משפטים להוביל שינויים גדולים: לא רק מינוי שופטים שמרנים, אלא גם תיקון החוק המגביל עתירות לבג"ץ בנושאים הנוגעים לבעלות-לכאורה על קרקעות ביהודה ובשומרון    ראוי לאפשר לה להמשיך בתפקידה    ניתן להעניק חסינות לנתניהו על-בסיס החוק הקיים; סביר ששופטי העליון יכבדו החלטת מליאת הכנסת
עידן יוסף
ראש הממשלה לשעבר טוען שכדי לתפוס את השלטון, השמאל לא יכול להתנהג כמו כיתת ויכוחים באוניברסיטת יוקרה    "להגיע למקום שהאגרוף שלך מגיע לפרצוף שלו, ולתת מכות ולחטוף מכות עד שהוא שוכב על הרצפה"
עידן יוסף
ח"כ איימן עודה מבקש להקים מחדש את הרשימה המשותפת ומתחייב לתמיכת הציבור הערבי בהקמת ממשלת שמאל-מרכז    חושש מפני ממשלת אחדות ומזכיר: "אחוזי ההצבעה לאהוד ברק אז מטעם האוכלוסייה הערבית היו גורמים לחאפז אסד לקנא"
עידן יוסף
יו"ר העבודה אומר כי טובת גוש השמאל-מרכז קודמת לטובתה האישית של כל מפלגה, ולכן חשוב ששלוש מפלגות שמאל-מרכז יתמודדו    זנדברג מבקשת אחדות עם העבודה, וגבאי לא פוסל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il