X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הרש"פ קוראת למדינות ערב להחרים את ג'ראד קושניר יועצו של הנשיא טראמפ בגלל דבריו כי "הפלשתינים אינם מסוגלים למשול על עצמם". הסדנה הכלכלית בבחריין תהיה מפגן של נורמליזציה בין מדינות ערב לישראל, מחמוד עבאס לא מסוגל לחלץ את הפלשתינים מהמצוקה הקשה שאליה הוא הוביל אותם
▪  ▪  ▪
קושנר. לא היסס לומר את האמת שלו [צילום: ריצ'ארד דרו/AP]

דבריו של ג'ראד קושניר, יועצו וחתנו של הנשיא טראמפ מעוררים סערה בצמרת הרש"פ, קושניר התראיין ב-2 ביוני בתוכנית AXIOS ON HBO ואמר כי "לפלשתינים מגיעה הגדרה עצמית אך הם אינם מסוגלים עדיין למשול על עצמם". כשנשאל האם הוא מבין מדוע הפלשתינים אינם בוטחים בו הוא השיב: "אני לא כאן שיבטחו בי, אני מאמין כי הפלשתינים יבחנו את התוכנית ("עסקת המאה") אם הם יחשבו שהיא תאפשר להם נתיב לחיים טובים יותר או לא". קושניר סירב לגלות אם תוכנית השלום האמריקנית תכלול את פתרון 2 המדינות, "תהיה להם הגדרה עצמית, אני אשאיר את הפרטים עד שנפרסם את התוכנית" הבהיר קושניר.
בתגובה לדברים קרא בכיר אש"ף סאיב עריקאת ממדינות ערב להחרים את ג'ראד קושניר",הוא לא מתייחס לפלשתינים והוא בודד את עצמו מכל תפקיד בתהליך השלום, אני קורא שוב לאחים הערבים שלא לדבר עם הקבוצה של המתנחלים (קושניר, גרינבלט ופרידמן) שמתכננים לנו שגשוג של המתנחלים", הבהיר עריקאת. ג'ראד קושניר לא היסס לומר את האמת שלו לפלשתינים בפנים דרך מרקע הטלוויזיה על-אף דרישותיהם הנחרצות למדינה פלשתינית בקווי 67 שבירתה היא מזרח ירושלים.
קושניר פגע בדבריו בלב לבן של השאיפות הלאומיות הפלשתיניות שהרי באש"ף בטוחים מאז ההכרזה של המל"פ באלג'יר ב-1988 כי הם מדינה לכל דבר ועניין, ככל שהולך וקרב מועד כינוס הסדנה כלכלית בבחריין ב-25 בחודש, כך גובר והולך התסכול והיאוש של בכירי הרש"פ. הקריאה של סאאב עריקאת למדינות ערב להחרים את שלושת בכירי הממשל תיפול על אזניים ערלות, השלושה אמורים לככב לצד נציגי מדינות ערב בסדנה הכלכלית בבחריין.
ג'ראד קושניר אמר את מה שמאמינים בו רבים ממנהיגי ערב אך אינם מעיזים להגיד, גם הם מכירים היטב את מערכת השלטון הרקובה של מחמוד עבאס, את השחיתות שבה ואת הדרך שבו היא מתנהלת כארגון מאפיה סיציליאני, גם כך היה בתקופת שלטונו של יאסר ערפאת.
גם שלטון חמאס ברצועת עזה הינו שלטון מושחת של כנופיית טרוריסטים שהקימה מדינת טרור ברצועה לאחר שגירשה בכוח את הרש"פ בשנת 2007. דבריו של קושניר יותר ממרמזים כי תוכנית השלום האמריקנית מבוססת על עקרונות "השלום הכלכלי", עקרונות שראש הממשלה נתניהו מטיף להם מאז שנת 2008.
מה שקושניר לא ציין בדבריו הינו ההיבט הביטחוני, ארגון חמאס הקים אמירות איסלאמית קיצונית ברצועת עזה הקוראת להשמדתה של ישראל ונאמנה לאירן, קושניר לא הסביר את החשש כי הקמת מדינה פלשתינית בגדה עלולה להביא להשתלטות ארגון חמאס גם עליה, לכן ישראל מוכנה לתת לפלשתינים ממשל עצמי או "מדינה מינוס" בלבד אך אינה מוכנה לקחת את הסיכון ולאבד את השליטה הביטחונית בשטחי הגדה.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס טוען כי הוא יצא מעודד מהחלטות הוועידה האיסלאמית וועידת הפסגה הערבית שבהן השתתף בסוף השבוע שעבר, הוא קיבל רשמית גיבוי לעמדותיו בעניין הקמת מדינה פלשתינית עצמאית ואימוץ מחדש של יוזמת השלום הערבית, אולם, ממשל טראמפ נחוש לקיים את הסדנה הכלכלית בבחריין שאמורה להיות השלב הראשון של "עסקת המאה".
הסדנה הכלכלית בבחריין אמורה להיות מפגן של נורמליזציה בין מדינות ערב לישראל, למגינת לבו של מחמוד עבאס, הנורמליזציה השקטה מאחורי הקלעים מתחילה לצאת החוצה באופן הדרגתי ומחמוד עבאס אינו יכול למנוע זאת. יש עוד אמת שצריכה להיאמר לפלשתינים, הם צריכים לרדת לקרקע המציאות, החברה הפלשתינית משוסעת ואיננה מסוגלת להגיע לפיוס לאומי, הנתק בין הגדה לרצועה נמשך, הרש"פ במשבר כספי קשה ורצועת עזה מתנדנדת בין רגיעה להסלמה.
71 שנים חלפו מאז הקמת מדינת ישראל שהפלשתינים מכנים "נכבה", הדור הפלשתיני של 48 הולך ונעלם, ארה"ב מתכננת לחסל את אונרא ולהודיע על ישוב הפליטים במקומות מגוריהם במדינות ערב, אם הפלשתינים ידחו לגמריי את "עסקת המאה" צפוי שישראל תקבל "אור ירוק" מן הממשל להחיל את החוק הישראלי בחלקים של הגדה.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס איננו המנהיג הכריזמטי שיכול לתמרן מדינית ולחלץ את הפלשתינים ממצוקותיהם, הוא שבוי בקונספציות שלו ורוצה לפרוש מתפקידו כגיבור לאומי, אין מנהיג כריזמטי באופק והסימנים למה שצפוי אחרי הסדנה הכלכלית בבחריין הם מדאיגים מאוד עבור הפלשתינים בגדה וברצועה.

תאריך:  04/06/2019   |   עודכן:  04/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
על-פי משרד ההגנה בדמשק ישראל תקפה אמש את שדה התעופה 4-T ליד חומס, המתיחות בצפון גוברת וישראל מעבירה מסר תקיף לסוריה כי לא תשלים עם התקפות משטחה. ישראל חייבת להבהיר לנשיא סוריה כי ניסיון לפתוח חזית חדשה ברמת הגולן יביא לנפילת משטרו
יוני בן-מנחם
מה גרם למוחמד מסאד, מחבל לשעבר בחוליית "הפנתר השחור" של פתח, לנטוש את דרך הטרור, לחבר ספר נגד פיגועי התאבדות ולהקים פרויקט ענק של שתילת מיליון עצי זית בישראל למען השלום?
שמואל פישר
מה שמתרחש במדבר יהודה הוא אוזלת-יד מדהימה מבחינה ציונית-יהודית, מעשה מקומם של שמיטת הארץ לידי הערבים
עידן יוסף
מחבל תושב השטחים דקר שני יהודים באזור שער שכם ונוטרל    מפקד מחוז ירושלים הורה על הגברת הבידוק במעברים ועל הצבת שוטרים סמויים
יוני בן-מנחם
הממשל האמריקני יעשה הערכת מצב מחודשת לגבי קידום תוכנית "עסקת המאה" בחודשים הקרובים בעקבות ההחלטה לקיים בחירות חדשות בישראל. הפלשתינים מקווים שהסדנא הכלכלית בבחריין תבוטל וכי הבחירות החדשות יעכבו את "עסקת המאה" שאמורה להחליף את הסכם אוסלו ואת יוזמת השלום הערבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il