X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אכזבה עמוקה בשטחים מהודעת מצרים, ירדן ומרוקו על השתתפותן בכינוס הכלכלי בבחריין בסוף החודש. גורמים בכירים בפתח אומרים כי מדינות ערב בגדו בפלשתינים וכי הדבר מסמל מגמה מדאיגה בכל הקשור ל"עסקת המאה" של הנשיא טראמפ
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ההודעה של הבית הלבן כי מצרים ירדן ומרוקו הודיעו לממשל כי ישתתפו בוועידה הכלכלית בבחריין התקבלה בזעם רב בשטחים, ברחוב הפלשתיני מכנים את המעשה במילה "בגידה" לאחר שיו"ר הרש"פ יצא מגדרו כדי למנוע מהן להשתתף בכינוס בבחריין ונכשל כישלון חרוץ.
אחד ממכרי הפלשתינים, מרצה באקדמיה, אמר לי כי מה שהתרחש במזה"ת בימים האחרונים מזכיר לו את המחזה של שיקספיר "יוליוס קיסר" שבו נדקר למוות הדיקטטור של הרפובליקה הרומית בידי ברוטוס שהיה חברו הטוב ואולי אפילו בנו על-פי השמועות.
בעודו מחבק את יוליוס הקיסר, קירב ברוטוס את יוליוס אליו ונעץ בו את סכינו, "הגם אתה ברוטוס"? היו מילותיו האחרונות של יוליוס קיסר. כך חשים הפלשתינים,מנהיגי המדינות הערביות מצרים, ירדן ומרוקו ניהלו בימים האחרונים מסע הונאה בקרב בני עמם, הם הכפישו את "עסקת המאה" של טראמפ והודיעו כי לא יקבלו שום דבר שלא יקבלו אותו הפלשתינים, בעוד הם מחבקים את הפלשתינים פומבית הם תקעו בחשאי את הסכין בגבם של הפלשתינים והודיעו לממשל טראמפ על השתתפותם בוועידה מבלי לעדכן אפילו את הרש"פ והעומד בראשה.
מנאמה, בירת של ממלכת בחריין, תהפוך ב-25 בחודש למקום שבו ישיק ממשל טראמפ את "עסקת המאה" של הנשיא האמריקני כשמנהיגי ערב מצפצפים צפצוף ארוך על יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס. הסדנה הכלכלית בבחריין תהפוך למפגן נורמליזציה בין ישראל למדינות ערב על אפו ועל חמתו של יו"ר הרש"פ, גם אם לא ייצא ממנה דבר מבחינה כלכלית, היא תיצרב בתודעה האזורית כצעד חשוב לקראת הנורמליזציה ש"יצאה מן הארון" לאחר שנים של רומן חשאי בין מדינות ערב לישראל.
מדובר בניצחון של הנשיא טראמפ ובמיוחד של חתנו ויועצו ג'ראד קושניר על יו"ר הרש"פ לאחר שהצליח לשכנע את מנהיגי ערב לשלוח נציגים לסדנה הכלכלית בבחריין, ישראל תקבל בקרוב גם היא הזמנה להשתתף בחגיגה במנאמה. נציגי הרש"פ לא יהיו שם אבל תהייה במנאמה משלחת של אנשי עסקים פלשתינים מהגדה בראשות השיח' החברוני אשרף ג'עברי אשר יוצאים לכינוס בבחריין למרות איומי הרש"פ, מדובר בצעד אמיץ ולא מן הנמנע שהרש"פ תנסה לעצור אותם או לפגוע בהם פיזית, יש לקוות שגורמי הביטחון של ישראל עומדים על המשמר.
מה שמעניין את שליטי ערב הוא יציבות שלטונם, היציבות הכלכלית של מדינותיהם וגיבוי ביטחוני להתמודד עם הסכנה האירנית, הבעיה הפלשתינית הפסיקה לעניין אותם מזמן, מי שיכול לדאוג לאינטרסים האלה היא ארה"ב וגם ישראל יכולה לסייע, למחמוד עבאס אין מה לתת להם במיוחד כשהוא ממשיך בסרבנותו לכל תהליך מדיני.
אין ספק שיו"ר הרש"פ וארגון חמאס יעשו הכל כדי להכשיל את הכינוס בבחריין, לא מן הנמנע שינסו גם להצית אלימות בשטח תוך שימשו בסיסמה השקרית כי הסכנה למסגד אל-אקצה גוברת בגלל הכינוס בבחריין ו"עסקת המאה" של השיא טראמפ.
אין לשלול את האפשרות שמדינות ערב ינסו לרכך את בגידתן בפלשתינים וישגרו לועידה בבחריין משלחות בדרג נמוך, אבל מה שחשוב הוא שהעולם הערבי המתון בראשות סעודיה מתייצב לצד הממשל האמריקני בניגוד לעמדה של הרש"פ והעומד בראשה.
ישראל היא שתרוויח מהכינוס בבחריין, היא לא תקבל שם כסף אבל תתקבל בהערכה על-ידי מדינות המפרץ שרואות בה בת ברית נגד אירן, גם צילומים משותפים של המשלחת הישראלית עם המשלחות הערביות הם טובים בימים אלה לתדמיתה של ישראל ולמעמדה האזורי, כמו שאומר הפתגם הערבי "יותר טוב מכלום" (אחסן מן בלאש"-בערבית).

תאריך:  12/06/2019   |   עודכן:  12/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ציפי לידר
בשולי הכותרות: גנץ - אידיאולוגיה או כיסאולוגיה?    מדוע שלי יחימוביץ' אינה מתמודדת לראשות מפלגת העבודה?    ולקינוח תנו לעוברים לחיות!
איתן קלינסקי
מחנה השפויים בשני העמים חייב להרים את קולו ולדרוש להפסיק לשלוח אש חורכת שדות ומטעים    אש רק מעצימה את להבות השנאה
איציק וולף
יוני בן-מנחם
תופעת השחיתות ברש"פ שינתה את סדר היום האזרחי של הרחוב הפלשתיני, מחסום הפחד נחצה ותושבים יוצאים בגלוי ברשתות החברתיות נגד הרש"פ.יו"ר הרש"פ הורה למנגנוני הביטחון להיערך למחאה עממית ולדכא את הביקורת בכל דרך אפשרית
מרדכי ליפמן
הסכמי אוסלו, שהוצגו בשעתם כהישג משיחי כמעט, הושגו בזדון, בחטא ובמרמה    ברוב של קול אחד (!) ועל חודה של מכונית מיצובישי אחת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il