X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אחרי חודש הרמאדאן ועיד אלפיטר חוזר ארגון חמאס לחדש את המתיחות בגבול רצועת עזה באמצעות שיגור בלוני נפץ ותבערה וטפטוף רקטות לעבר עוטף עזה ההסלמה עלולה להתגבר לקראת כנוס הוועידה הכלכלית בבחריין ב-25 בחודש
▪  ▪  ▪
לא מוותרים [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]

המתיחות חוזרת לגבול רצועה. חיל-האוויר הישראלי תקף לפנות בוקר תשתית טרור תת-קרקעית ברצועת עזה בתגובה לשיגור רקטה לעבר המועצה האזורית אשכול, הרקטה יורטה על-ידי מערכת "כיפת ברזל".
ארגון חמאס הסלים בשבועיים האחרונים באופן שיטתי את שיגור בלוני התבערה לעבר ישובי עוטף עזה, את השיגורים מבצעת בשטח יחידת הבלונים הנקראת "בני א-זווארי" על שמו של מהנדס החמאס מוחמד א-זווארי שחוסל על-ידי המוסד הישראלי בטוניסיה. השבוע אף איימו חברי יחידת הבלונים לשגר בלונים נושאי חומרים רעילים לעבר ישראל. זה עדיין לא קרה אבל הכל אפשרי.
בינתיים עלה ארגון חמאס מדרגה ושיגר אמש כמה בלוני נפץ לעבר עוטף עזה. 2 בלוני נפץ התפוצצו סמוך לישוב במועצה האזורית אשכול, ובסך-הכל היו אמש 12 שריפות כתוצאה משיגור בלוני התבערה.
ההסלמה של ארגון חמאס היא מכוונת כדי להפעיל לחץ על ישראל לזרז את ביצוע הבנות הרגיעה. אחרי חודש הרמאדאן ועיד אלפיטר הארגון ערוך להסלמה מחודשת, הוא איננו מעוניין בעימות כולל והוא מאיים להבעיר את הדרום ושדותיו כפי שעשה בשנה שעברה כדי להמשיך ולסחוט את ישראל.
המסר נקלט
בהנהגת חמאס יודעים כי ידיו של צה"ל כבולות על-ידי הדרג המדיני שאיננו מעוניין בפתיחת חזית בדרום בגלל העדיפות שהוא נותן בטיפול באיום האירני בחזית הצפון וגם בגלל הבחירות החדשות בישראל. הדרג המדיני אומר זאת בגלוי והמסר נקלט היטב בצד השני של הגבול ברצועה שמנצל זאת לצרכיו.
צה"ל חייב לחדש את התקיפות נגד משגרי בלוני נפץ. לא סתם תקיפות בסמוך למחבלים שמשגרים אותם אלא סיכול ממוקד של הפעילים עצמם.
מערכת הביטחון מצאה לעצמה מנוף לחץ חדש על חמאס והוא מרחב הדיג הימי, בשבועות האחרונים הרחיבה ישראל וצמצמה את מרחב הדיג לסירוגין 7 פעמים כדי לרסן את שיגור בלוני התבערה מהרצועה לעבר עוטף עזה, עכשיו הודיעה ישראל על סגר ימי על הרצועה עד להודעה חדשה, הבעיה היא שהכלי הזה איננו יעיל ולא משיג את המטרה.
הרמטכ"ל אביב כוכבי נפגש באחרונה עם ראשי הישובים בעוטף עזה אולם המסר שהוא הביא עמו נגד תופעת בלוני התבערה איננו מספיק, בשבוע שעבר הודיעו 10 משפחות כי הן עוזבות את עוטף עזה בגלל ההדרדרות במצב הביטחוני. החמאס באופוריה והוא מבליט באמצעי התקשורת שלו את הידיעה הזו ומבטיח לעזתים שכל "המתנחלים" המתגוררים בישובי עוטף עזה יעזבו אותם בקרוב.
נפגעים רבים
הבעיה היא מדינית ולא צבאית, הדרג המדיני רוצה לשלוט בגובה הלהבות ולנהל את העימות עם חמאס בגבול הרצועה בעצימות נמוכה, החמאס מפרש זאת כחולשה ועל-פי גורמים בארגון בכל מקרה תהיה הסלמה לקראת ה-25 בחודש שבו תיפתח הוועידה הכלכלית בבחריין.
למרות הבנות הרגיעה, ארגון חמאס יהיה חייב להראות לתושבי השטחים כי הוא עושה את המקסימום כדי לסכל את ועידת בחריין ולהעיב על דיוניה לאחר הכישלון המחפיר של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, שלא הצליח למנוע את השתתפותן של מדינות ערב בדיוני הכינוס בבחריין.
ביום שישי הקרוב יתחדשו ההפגנות על גדר הגבול ברצועה תחת הכותרת "לא לסיפוח הגדה", ארגון חמאס ימקד עכשיו את המסרים שלו ב"עסקת המאה" של טראמפ עד לסוף החודש. סביר להניח כי המודיעין המצרי ינסה כהרגלו למנוע את ההסלמה, אך אם ההפגנות על הגדר יהיו אלימות נגד חיילי צה"ל ויביאו לנפגעים רבים והרוגים סביר להניח שגם נראה "טפטוף" או ירי מטחי רקטות לעבר ישראל.
אירן מעוניינת אף היא בהסלמה בגבול הרצועה לקראת הוועידה הכלכלית בבחריין והיא תנסה להפעיל את ארגון הגי'האד האיסלאמי שמנהיגו זיאד נח'אלה מוביל מזה זמן רב קו מיליטנטי נגד ישראל בהסכמה בשתיקה מצד חמאס שהוא השולט ברצועה.
התחזית הביטחונית מדאיגה וישראל צריכה להיערך בהתאם, אירן עלולה לחמם במקביל את חזית הדרום ואת חזית הצפון לקראת סוף החודש כדי לקלקל את ההישג האמריקני בכינוס הוועידה הכלכלית בבחריין.

תאריך:  13/06/2019   |   עודכן:  13/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עמוס גלבוע
הוא לא רוצה במלחמה כוללת אך מוכן להסתכן במהלכים העלולים להביא למלחמה כוללת    אנחנו לא מרתיעים אותו מלנקוט מולנו במלחמת התשה אלימה    הוא מבין טוב מאוד את העכבות הישראליות
קובע: העבירה - שעונשה יכול להיות מוות - תחול על כל פעולה המשתלבת במעשיו של האויב, ולא רק על פעולות שמטרתן להביא לערעור קיומה של המדינה
אליקים העצני
עולה השאלה הלוגית: שקרן שאומר 'אני משקר', תאמין לו? אם כן, הרי שאמר אמת ואם לא תאמין לו, שוב יוצא שדיבר אמת! מין מתימטיקה כזאת של מינוס, מינוס: פלוס...
יוני בן-מנחם
אכזבה עמוקה בשטחים מהודעת מצרים, ירדן ומרוקו על השתתפותן בכינוס הכלכלי בבחריין בסוף החודש. גורמים בכירים בפתח אומרים כי מדינות ערב בגדו בפלשתינים וכי הדבר מסמל מגמה מדאיגה בכל הקשור ל"עסקת המאה" של הנשיא טראמפ
ציפי לידר
בשולי הכותרות: גנץ - אידיאולוגיה או כיסאולוגיה?    מדוע שלי יחימוביץ' אינה מתמודדת לראשות מפלגת העבודה?    ולקינוח תנו לעוברים לחיות!
רשימות נוספות
מרחב הדיג של עזה צומצם ל-6 מייל  /  איציק וולף
דו"צ: כוחות הביטחון הפלשתינים זוהו בטעות כחשודים  /  מירב ארד
החלת החוק ביו"ש תקדם את השלום  /  איציק וולף
באש לא מכבים שריפות  /  איתן קלינסקי
הגיעו מים עד נפש  /  יוני בן-מנחם
מציאות מתה  /  מרדכי ליפמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il