X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בכיר במשטר הסורי מזהיר את ישראל כי ארצו עשויה לשנות את אופן התגובה שלה על הפצצותיה בסוריה. התקיפה האחרונה של ישראל בסוריה נודעה להעביר מסר חד-משמעי לאירן כי ישראל נחושה להביא להוצאת כוחותיה מסוריה והפסקת הסיוע לחיזבאללה בלבנון
▪  ▪  ▪
תקיפה בסוריה

ישראל שומרת על עירנות גבוהה למקרה של תגובה סורית בעקבות התקיפה הצבאית הנרחבת המיוחסת לישראל על מטרות אירניות בסוריה ב-30 ביוני. סגן שר החוץ הסורי, פייצל אלמקדאד, הזהיר ב-2 ביולי את ישראל בעקבות התקיפה ואמר: "אל תהיו רגועים, סוריה עשויה לשנות את אופן התגובה שלה בעתיד".
ראש המוסד יוסי כהן אמר בהופעה נדירה בכנס הרצליה ב-1 ביולי כי "לישראל אין ענין בעימות עם סוריה אך היא לא תסכים שסוריה תהיה בסיס לוגיסטי להעברת אמצעי לחימה לחיזבאללה ולבנון". דבריו של ראש המוסד באו לאחר דיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה ב-30 ביולי שבוצעה מהאוויר ומהים באזורי דמשק וחומס.
על-פי דיווחים מסוריה, מטוסי חיל-האוויר הישראלי השתמשו במרחב האווירי של לבנון לצורך ההפצצות, בתקיפות נהרגו 16 בני אדם, בהם ילדים ולוחמים זרים המשתייכים לכוחות המשטר.
התקיפה הישראלית באה למרות שהאירנים העבירו, בלחץ רוסי וסורי, את הנוכחות הצבאית שלהם לצפון סוריה ורק כמה ימים לאחר שבירושלים התקיים מפגש ראשון מסוגו בין היועצים לביטחון לאומי של ארה"ב, רוסיה וישראל כדי לדון בעתידה של סוריה ובנוכחות הצבאית של אירן במדינה בהסכמתו של הנשיא בשאר אסד.
במפגש הבהיר ניקולאי פטרושוב,היועץ לביטחון לאומי של רוסיה כי התקיפות של ישראל בסוריה "אינן רצויות".
מה הייתה מטרת התקיפה הישראלית?
מדובר בתקיפה ישראלית נרחבת של יותר מ-10 מטרות באזור דמשק וחומס, מדובר בעיקר במחסנים שהכילו רקטות וטילים מדויקים שהגיעו מאירן עבור חיזבאללה בלבנון למקרה שתפרוץ מלחמה בין ישראל ללבנון. בין היתר הותקף שדה התעופה הצבאי שייראת, הממוקם כ-30 ק"מ דרומית לחומס, בשדה זה נוחתים מטוסים אירנים שמביאים לסוריה את אמצעי הלחימה המיועדים לחיזבאללה.
אירן פועלת כעת לחזק את היכולות הרקטיות של חיזבאללה בלבנון למקרה שתצטרך להפעיל אותו נגד ישראל במידה ויפרוץ עימות צבאי בינה לבין ארה"ב. התקיפה הישראלית הנרחבת נועדה, ככל הנראה",לפגוע בכמה ציפורים במכה אחת" לפני שהרוסים מעבירים לשליטה מלאה סורית את סוללות ה-300-S שהביאו לסוריה בעקבות הפלת מטוס הביון הרוסי לפני כמה חודשים.
עיתון "אלאח'באר" המקורב לחיזבאללה טען ב-2 ביולי מפי מקורות סורים כי מרבית היעדים שהותקפו בסוריה הם יעדים שבהם נמצאים כוחות אירניים או אתרים של הצבא הסורי שבהם יש מחסני אמל"ח של הכוחות האירניים וכי היועצים הצבאיים האירנים התפנו מהאתרים טרם שהם הותקפו ואיש מהם לא נפגע.
לאן פני הדברים?
ישראל שומרת על עמימות ואיננה לוקחת את האחריות על התקיפה בסוריה, רוב המטרות שהופצצו נפגעו כבר בעבר על-ידי מטוסי חיל-האוויר. צריך להתייחס ברצינות לאזהרתו של סגן שר החוץ הסורי בדבר שינוי אופי התגובה הסורית בעתיד על המשך ההתקפות הישראליות.
התקיפה האחרונה הישראלית בסוריה נועדה להעביר את המסר הברור לאירן כי ישראל לא תסכים בשום פנים ואופן להמשך התבססותה הצבאית בסוריה וניצול השטח להעברת אמצעי לחימה מתקדמים לחיזבאללה בלבנון.
התקיפה הישראלית בסוריה היא הוכחה נוספת לכך שהמפגש המשולש בירושלים בשבוע שעבר בין היועצים לביטחון לאומי של ארה"ב, רוסיה וישראל לא הביא לפריצת דרך ובניית מנגנונים להוצאת הכוחות האירניים מסוריה והפסקת התקיפות הישראליות.
ישראל הבהירה את מדיניותה במפגש המשולש והיא מתואמת עם ארה"ב בנושא, הרוסים אינם מרוצים מתוצאות המפגש מכיוון שהם רוצים לשמור על האינטרסים של בנות בריתם, סוריה ואירן.
גם לאחר המפגש המשולש בירושלים אין שינוי מהותי בחזית הסורית, ישראל איננה מוכנה לוותר ולהתפשר בנושא הנוכחות הצבאית האירנית בסוריה ורוסיה איננה מוכנה לנטוש את בנות בריתה וטוענת כי אירן נלחמת בטרור של דאעש בסוריה ומסייעת בהחזרת היציבות הביטחונית, לכן המתיחות נמשכת בחזית הצפון עם פוטנציאל של הסלמה.

תאריך:  03/07/2019   |   עודכן:  03/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
מיקי אהרונסון
היועצים לביטחון לאומי של ארה"ב, רוסיה וישראל ייפגשו בארץ - ויש לתאם מראש את הציפיות למה שניתן לקבל מרוסיה, בעיקר בנושאי סוריה ואירן, ולהתכונן להעניק לה תמורה ממשית
מירב ארד
דווח על נזק ללא נפגעים    על-פי הדיווח ישראל השתמשה בלוחמה אלקטרונית כדי לשבש את המכ"ם הסורי
מירב ארד
משרד ההגנה בדמשק הודיע כי ישראל היא שאחראית לתקיפה    הסורים מדווחים כי שני טילים יורטו על-ידי מערכות ההגנה האוויריות
מחלקה ראשונה
רנוה שנאוי יצאה לסוריה והצטרפה לארגון ג'בהת אל נוסרה, שהיה מזוהה עם רשת הטרור העולמית    היא נעצרה עם שובה לארץ
מחלקה ראשונה
בין היעדים - סוללות ארטילריה, סוללת הגנה אווירית ועמדות תצפית    במהלך התקיפה הופעלה מערכת ההגנה האווירית של צה"ל נגד ירי נ"מ סורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il