X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הנסיכה הירדנית הייא ובעלה מוחמד בן ראשד. סבלה מאלימות [צילום: אלסטר גרנט/AO]
הנסיכה הירדנית ו"עסקת המאה"
לפרשת הגירושין של הנסיכה הייא, אחותו של מלך ירדן, משליט דובאי יש השלכות מסוכנות על יחסי ירדן עם איחוד האמירויות וסעודיה. עבדאללה מלך ירדן חושש מסנקציות כלכליות כלפי הממלכה ומאיבוד מעמדו כאפוטרופוס של המקומות הקדושים בירושלים

הסכסוך המשפחתי ביו הנסיכה הירדנית הייא (haya) לבין בעלה המיליארדר מוחמד בן ראשד, שליט דובאי כבש את הכותרות בעולם הערבי וגם התקשורת הבינלאומית החלה להתעניין בפרשה בעקבות החשש שפרשת הגירושין תחבל ביחסים של בריטניה עם איחוד האמירויות.
הנסיכה הייא, בתו של המלך חוסיין ואחותו למחצה של עבדאללה מלך ירדן, המקורבת לבית המלוכה הבריטי ונושאת אזרחות בריטית, מסתתרת כעת בלונדון ביחד עם 2 ילדיה הקטנים לאחר שנמלטה במטוס פרטי מדובאי. היא מתגוררת בביתה המפואר במרכז לונדון ששוויו מוערך ב-85 מיליון ליש"ט שאותו מאבטחות המשטרה הבריטית וגם חברת שמירה פרטית מחשש ששליחיו של בעלה ינסו לחטוף אותה ואת ילדיה ולהחזירם בכוח לדובאי, בינתיים הגיש השיח' מוחמד בן ראשד תביעה לבית המשפט בבריטניה כדי לקבל אפוטרופסות על 2 ילדיו הקטנים.
הנסיכה הייא תכננה היטב את הבריחה והסתירה את כוונותיה מבעלה, היא טסה במטוס פרטי לעמאן עם שני ילדיה ומשם טסה לגרמניה ושם הגישה נגדו תביעת גירושין ואחר כך עברה להתגורר בלונדון.
ברשתות החברתיות סופר כי הסיבה לפרידה בין הנסיכה הייא (45) לבין השיח' מוחמד בן ראשד (69) היא האלימות הפיזית שנקט נגדה בעלה במשך שנים, בעיה שממנה סבלו גם 2 בנות של השיח' מוחמד בן ראשד מאישה אחרת, השתיים, לטיפה ושמסה, נמלטו לחו"ל אך הוחזרו בכוח לדובאי על-ידי שליחי אביהן.
עיתונאים במפרץ טוענים כי הנסיכה הייא בגדה בו וניהלה רומן מהצד וכי הוא חשף את דבר בגידתה והחל להתעמר בה עד שהדבר נמאס לה והיא החליטה לברוח עם 2 ילדיה. על-פי גורמים ירדנים, הנסיכה הייא נמלטה לגרמניה ואח"כ לבריטניה ולא נשארה בירדן כדי שלא להביך את אחיה, המלך עבדאללה ואת ממשלת ירדן. כאמור לפרשת הגירושין המכוערת הזו עלולות להיות השלכות מדיניות חמורות על הממלכה ההאשמית הסובלת ממשבר כלכלי קשה ועל יחסי ירדן עם איחוד האמירויות וסעודיה,לכן המלך עבדאללה אומר למקורביו שמדובר בסכסוך אישי בין שני בני זוג שהוא איננו מתערב בו למרות שמדובר באחותו.
המלך עבדאללה חושש מאוד שיחסיו עם איחוד האמירויות וסעודיה יתדרדרו ויביא לפגיעה בכלכלה הירדנית הרעועה, כל החרפה ביחסים עלולה להביא לגירושם של כ-200 אלף ירדנים העובדים באיחוד האמירויות ומפרנסים משפחות גדולות בירדן. יחסי מלך ירדן עם שליטי איחוד האמירויות וסעודיה מעורערים מלכתחילה על-רקע "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ.
הם הפעילו לחצים ואיומים על עבדאללה מלך ירדן להשתתף בוועידה הכלכלית בירדן למרות התנגדותו העזה ל"עסקת המאה" של הנשיא טראמפ, בסופו של דבר התרצה המלך הירדני ושיגר לבחריין משלחת בדרג נמוך. המלך חושש ששליטי סעודיה עשו עסקה עם הנשיא טראמפ לתמוך ב"עסקת המאה" בתמורה לכך שסעודיה תקבל את מעמד האפוטרופוס על המקומות הקדושים בירושלים במקום ירדן שיש לה את המעמד הזה גם בתוקף הסכם השלום עם ישראל משנת 1994.
מדובר בנושא רגיש ביותר עבור השושלת ההאשמית הרואה את עצמה כחלק ממשפחת הנביא מוחמד ובעלת הזכות להיות האחראית על מסגד אל-אקצה. כדי לאזן את הלחצים עליו מצד איחוד האמירויות וסעודיה, התקרב באחרונה המלך עבדאללה אל קטר, הוא מינה את מנהל משרד החוץ הירדני לשגריר בקטר וקטר תשלח אף היא שגריר חדש לעמאן.
המלך עבדאללה, בעל החושים הפוליטיים החדים, איננו משתתף בחרם של "הרביעיה הערבית" שמובילה סעודיה על קטר כדי לזכות בסיוע כלכלי נדיב מצדה של קטר שאמור לאושש את הכלכלה הכושלת בממלכה ההאשמית.
יורש העצר של איחוד האמירויות, השיח' מוחמד בן זאיד ניסה לתווך בין הנסיכה הייא לבין בעלה השיח' מוחמד בן ראשד אך נכשל, הוא ניסה גם לשוחח עם ממשלת גרמניה בעניין תביעת הגירושין אך היא סירבה להתערב בפרשה.
הנסיך עלי נסע ללונדון כדי לסייע לאחותו הנסיכה הייא, אחיה המלך עבדאללה נסע לחופשה פרטית בארה"ב וצפוי כי גורמים ערבים נוספים יתערבו בפרשת הגירושין כדי לסיימה ברוח טובה, למרות תמיכתו באחותו, המלך עבדאללה מעוניין במציאת פתרון שקט ומוסכם ללא פאדיחות ולהימנע מהחרפת המתיחות בין ירדן לאיחוד האמירויות וסעודיה לקראת הצעד הבא בישום התוכנית הכלכלית של "עסקת המאה" ופרסום החלק המדיני שלה בחודש נובמבר אחרי הקמת הממשלה החדשה בישראל, אז יתברר גם אם יש שינוי במעמדה של ירדן כאפוטרופס על המקומות הקדושים בירושלים.

תאריך:  08/07/2019   |   עודכן:  08/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יורי מור
אלה הששים אלי קרב בימין וב'מרכז' – חסידי האסכולה הישנה, של הקונצפציה המיושנת    לפי המבט הישן אויבינו הם הפלשתינים, חיזבאללה, סוריה    הדוקטרינה החדשה, של נתניהו, גורסת: החזית עוברת בבירות אירופה, במוסקבה, בוושינגטון
איתמר לוין
אומר שהוא "כועס מאוד" על רצח העיתונאי הסעודי מתנגד המשטר, אך טוען שאיש לא הפנה אצבע מאשימה כלפי יורש העצר - למרות שחוקרת האו"ם עשתה זאת
גרשון אקשטיין
באין פתרון נראה לעין, מעלים יריבים אידיאולוגיים מכל גווני הקשת הפוליטית את השאלה הידועה "אז מה אתה מציע"?
איתמר לוין
עובדים בקונסוליה הסעודית באיסטנבול דיברו זמן קצר לפני הרצח על ביתור הגופה ואריזתה בשקיות פלסטיק    החוקרת: מדובר בפשע בינלאומי לו אחראית סעודיה
איציק וולף, איתמר לוין
מורסי כיהן כנשיא בין יוני 2012 ליולי 2013, עד שהודח בידי הצבא    נדון ל-60 שנות מאסר על רצח, הסתה לרצח וריגול לטובת קטאר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il