X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סיסמתה של מפלגת העבודה לא צריכה להיות" חוזרים לעבודה" אלא ה"העבודה חוזרת לציבור"
▪  ▪  ▪
סתיו שפיר, עמיר פרץ [צילום: פלאש 90]

נצחונו המוחץ של עמיר פרץ בפריימריז בעבודה הוכיח כי ציבור בוחרים עושה לעתים "תיקון" להצבעתו הקודמת, גם אם ההזדמנות הנוספת מגיעה אחרי שנתיים וזאת משהוא מגלה שהנבחר לא עומד בציפיותיו ומגשים תקוותיו. בפריימריז בעבודה נפגשתי עם רבים מתומכי אבי גבאי בהתמודדות הקודמת, שברגע שניתנה להם הזדמנות "לתקן" הצבעתם עשו זאת בחפץ לב.
מכאן אפשר וצריך ללמוד גם על הסיבוב השני בבחירות לכנסת ב-17 בספטמבר. כאן פרק הזמן בין המעשה ל"תיקון" קצר פי כמה. לציבור יש אפשרות ל"לתקן" הצבעתו וזה חששו הגדול של נתניהו המבין משהו בניהול בחירות. העידן החדש של העבודה בראשות פרץ מחייב אותה לרענן עמדותיה ולהתאימן לרוח הזמן ולאתגרים הגדולים עימם מתמודדת מדינת ישראל. כל הישג אלקטוראלי של העבודה במשך כל שנות קיומה היה מותנה בעמידה יציבה על 3 רגליים: רגל חברתית, רגל מדינית ורגל ביטחונית.
ליו"ר החדש ישן של המפלגה יש את זה. כדי לחזור ולהתחבר לציבור צריכה העבודה בראשות פרץ לחזור ולהוביל גם בענייני ביטחון כמו גם בתחום המדיני ובתחום החברתי-כלכלי. כך היה בעבר וכך יכול וצריך להיות גם בעתיד. עמיר פרץ הוכיח בעשייה הציבורית שלו ולא במלל, לא פעם, שהוא עומד יציב על 3 רגליים אלו. מאז שנות ה-80 של המאה הקודמת פרץ הוא לוחם למען השגת שלום בינינו לבין שכנינו. הוא עשה זאת בתנאים קשים. כראש מועצה מקומית בשדרות ישוב שעמדותיו לא היו מרכז הקונצנזוס היישובי.
זאת ועוד, עמיר פרץ כיו"ר ההסתדרות הפך אותה לתנועה חברתית שהניפה את דגל הצדק החברתי ועמד בראש מאבקים חברתיים גדולים כמו עמידה נגד העבדות המודרנית באמצעות חברות כוח אדם והעלאת שכר המינימום, ופנסיה חובה לכול. בביטחון החזירה לעצמה ישראל תחת פרץ כשר ביטחון את ההרתעה מול חיזבאללה - רובע הדחיה כמעט ונמחק מעל פני האדמה ו-10 שנים של נסראללה בבונקר היו רק מרכיב אחד בעניין חידוש ההרתעה הישראלית מול הניה וחמאס. פרץ יכול להחזיר לישראל את מה שאיבדנו מול חמאס בענייני ביטחון. מיותר להזכיר את התעקשותו על פיתוח כיפת ברזל שנותנת לישראל מרחב מדיני גדול ויש גם את מעורבותו, על-פי מקורות זרים, בחיסול הכור הגרעיני בסוריה. מדיניות פרץ יכולה וצריכה להיות "להוציא ולהכניס". להוציא את ילדי עוטף עזה מהמקלטים ולהכניס את הנייה לבונקר.
העבודה בעידן החדש של פרץ יכולה לחזור ולהיות הבית הפוליטי של כלל המרכיבים בחברה הישראלית. סיסמתה של מפלגת העבודה לא צריכה להיות" חוזרים לעבודה" אלא ה"העבודה חוזרת לציבור" כלומר חוזרת להיות תנועה פטריוטית הנותנת מענה נכון לאתגרים ולסכנות בפניהם אנו ניצבים ותקווה לציבור הישראלי כולו. גישת העבודה בראשות פרץ צריכה להיות: אחדות פנימית עוצמה צבאית ותבונה מדינית.

הכותב שימש כדובר מפלגת העבודה 1992-1998.
תאריך:  14/07/2019   |   עודכן:  14/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התיקון בפריימריז בעבודה שלב בתיקון בבחירות לכנסת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פרץ שותף לפיטורי אלפי עובד בזק ל"ת
יאקי   |  14/07/19 17:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
עידן יוסף
תגובות נזעמות לראיון של דנה ויס עם שר החינוך    נתניהו: דבריו על הקהילה הלהט"בית אינם מקובלים    מחאה וקריאות לפטר את פרץ
עידן יוסף
יו"ר ישראל דמוקרטית: "מטילים עליי אימה, זה ספין גדול. חשוב שהשמאל לא יפול למלכודת, אין לגבי טענה על כל עבירה"    "כתב האישום נגד אפשטיין לא היה חמור"    מוכן להיות מס' 2 של עמיר פרץ
ד"ר חיים משגב
תמליל החקירה שהודלף לגיא פלג, שייחס לנתניהו "סידור" מסוק צבאי להטסת איש העסקים ההודי יחד עם מילצ'ן לפגישה עם המלך עבדאללה, העיד על-כך שבפרקליטות המדינה חיפשו כל העת, ללא הצלחה, להפליל את נתניהו במתן "תמורה" לארנון מילצ'ן תמורת הסיגרים שהוא קיבל ממנו    זה היה מסע ציד פוליטי. איש לא חיפש את האמת.
יוסי דר
אהוד ברק רואה בנו סתם גוש בשר חסר תבונה והבנה, שיש לשנע אותו מפה לשם ובחזרה לפי הקפריזות והצרכים הכי אגואיסטיים שלו
איציק וולף
סגן ראש המוסד לשעבר, ח"כ רם בן ברק, טוען כי נאומיו הפומביים של ראש הממשלה בנושא הגרעין האירני פגעו באינטימיות שהייתה עם צוותי המשא-ומתן האמריקנים והאירופים    "יבי פגע בהתנהלות הדיסקרטית שישראל הנהיגה במשך שנים ובכך פגע בעליונות שהייתה לנו אל מול האירנים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il