X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אלכס טנצר פעיל חברתי וממנהיגי עולים ממדינות חבר העמים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
לעומת אוקראינה, העם הישראלי עדיין לא צוחק ונבחרי הציבור יכולים לדאוג קודם כל לעצמם. כך, ללא שביצעו כל עבודה פרלמנטרית, כל אחד מהח"כים שנבחרו לכנסת ה-21 יקבל שכר של 220 אלף שקל על חמישה חודשים
▪  ▪  ▪
זלנסקי.קומיקאי ממוצא יהודי [צילום: סרגיי גריץ/AP]

העם האוקראיני צחק ובחר באחרונה בקומיקאי ממוצא יהודי לנשיאות. כמובן, לא מוצאו היהודי של ולדימיר זלנסקי הוא שהלהיב מיליוני בוחרים ברחבי אוקראינה, אלא דווקא התדמית של "משרת העם" — כשמה של סדרת הטלוויזיה בכיכובו. בתוכנית זלנסקי משחק מורה להיסטוריה בבית הספר, שמחליט לקרוא תיגר על המערכת הפוליטית הממסדית המושחתת והמסואבת בארצו, מגיש את מועמדותו לנשיאות, וכנגד כל הסיכויים זוכה בבחירות.
בזמן קמפיין הבחירות אמר זלנסקי שכל האנשים שמפירים את החוק — גם אם אלה יהיו התורמים לקמפיין שלו — יישלחו לכלא. הוא הדגיש שהוא מתכוון לעביר חוק שימנע חסינות לא רק מחברי הפרלמנט, אלא גם מנשיא המדינה. הוא הדגיש שהוא נבחר לקדנציה אחת ושמטרתו להיות משרת העם.
לעומת אוקראינה, העם הישראלי עדיין לא צוחק ונבחרי הציבור יכולים לדאוג קודם כל לעצמם. כך, ללא שביצעו כל עבודה פרלמנטרית, כל אחד מהח"כים שנבחרו לכנסת ה-21 יקבל שכר של 220 אלף שקל על חמישה חודשים, החזר הוצאות על טלפון, העסקת שלושה יועצים פרלמנטרים ורכב על חשבון הכנסת. בנוסף, ההפרשות הסוציאליות לכל ח"כ הן כ-70 אלף שקל, וכן ברשותם להוציא מהתקציב ליצירת קשר עם הציבור סכום של 35 אלף שקל כל אחד עד לבחירות. מי שלא ייבחר לכנסת ה-22, יקבל עם פרידתו מהכנסת בסוף ספטמבר, "דמי הסתגלות" בגובה שלוש עד שש משכורות חודשיות — 132 עד 264 אלף שקל
"הדרך היחידה להתגבר על גירעונות היא לבצע קיצוצים בתקציב המדינה — אני עשיתי את זה, הוכחתי את זה פעם אחר פעם, ובמקביל להוריד מיסים". אמירה זאת של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שצצה בראיונות באפריל היא לא פחות ממטלטלת. קודם כל, בשל העובדה האירונית שההוצאות יגדלו בגלל הסכמים קואליציוניים לאוכלוסייה אחת, ויקטנו עבור אוכלוסייה אחרת, כי אין לה גב של נבחרי ציבור.
גם בקדנציה הקודמת התבצע קיצוץ רוחבי של מיליארדי שקלים בתקציב משרדי הממשלה שפגע קשה באוכלוסייה חלשה. בדצמבר 2017 בוטלה העלאת שכר של 1.5 שקלים לשעה ל-90 אלף מאבטחים כי אין כסף למדינה. לצד זאת, 73% מעובדי קבלן בשירות המדינה מקבלים פחות משכר מינימום. אולם לכנסת היה כסף להעלות את שכר השרים ב-5,000 שקל, ולהעלות את שכר הח"כים כל שנה ב-1,000 שקל.
גם בכנסת הבאה — מי שמרוויח הרבה ומאשר העלאת שכר לעצמו, יתקשה להבין מצוקה כלכלית של אנשים אחרים. ישראל זקוקה למנהיגות חדשה, שתדע לקבל אחריות למעשיה, ולפוליטיקאים שלא רק דואגים לעצמם, אלא גם לעם. התנהגותם היום מסכנת את דמוקרטיה ישראלית.

הכותב הוא יו"ר המטה למען עובדי קבלן.
תאריך:  14/07/2019   |   עודכן:  14/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרושים: פוליטיקאים שלא דואגים רק לעצמם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
רפי פרץ שכח, שדבורה רעיית לפידות היא הכתובת הרוחנית, היא הכתובת הדתית ובמידה רבה גם כתובת צבאית רבת משמעות
משה חסדאי
העם והממשלה הנבחרת חייבים להתעורר ולזהות את ניסיון ההפיכה השלטוני, המתרחש במדינת ישראל, ולסכל אותו, באמצעות חקיקה עוקפת בג"ץ, טיהור שלטון הפקידים, ניקוי אורוות בתקשורת ובפרקליטות ובמערכת המשפט, והוצאת הקרן לישראל חדשה וארגוני המחתרת השמאלנית מחוץ לחוק
עידן יוסף
המאבק נגד דבריו של יו"ר הבית היהודי חרג מכל פרופורציה משום שמטרתו אחת - דיכוי משנתה הרעיונית של הציונות הדתית וגימוד כוחה
איתן קלינסקי
דומעות ומתייסרות השורות המצוטטות לעיל מהגיליון הראשון של עיתון הפועלים "דבר", שבין מייסדיו היה ברל כצלנסון, לנוכח מה שמתרחש היום בין כתלי המוסד האקדמי "בית ברל"
אליקים העצני
בסופו של דבר, מי שמשתתף במשחק הדמוקרטי מבקש מבוחריו אמון וכשאובד האמון, נגמר המשחק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il