X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
טיפולי המרה הם פעולה אנטי מוסרית ואנטי חברתית, לעומת זאת התערבות של עולם הבוגרים בהתהוות הזהות המינית אצל מתבגרים היא מבורכת ומומלצת
▪  ▪  ▪
פרץ. מחבק [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

ההתנפלות על שר החינוך בגלל שתי מילים שאמר היא מוצדקת. אין להצדיק טיפולי המרת התנהגות, אין להצדיק טיפולי המרת משקל, ודאי שאין להצדיק טיפול המרת זהות מינית.
במערכת החינוך החילונית, הדמוקרטית, הליבראלית, הצפונבונית, מתבצעים מאות אלפי "טיפולי המרת התנהגות" ביום, מאות אלפי תלמידים נוטלים תרופות פסיכיאטריות על-מנת שישבו בכיתות ויהיו מרוכזים בחומר הלימוד. תלמידים רבים עוברים "טיפולי המרת משקל", פוגשים דיאטניות מגבילים סוגי אוכל, ועוד.
אז מה באמת ההבדל בין התערבות מבורכת של עולם המבוגרים בעולמם של הילדים? ובין "טיפולי המרה" פשוטם כמשמעם, מתי הורה/מורה שמתחבט עם הילד ומציע פתרונות למצוקותיו הוא הוא מכיל ומתקדם, ומתי הוא הורה/מורה של ימי הבינים.
כאן צריך בדיוק להקשיב ליתרת דבריו של שר החינוך: "....קודם כל חיבקתי אותו ואמרתי לו דברים מאוד חמים.... אמרתי לו בוא נחשוב, בוא נלמד ובוא נתבונן. המטרה היא שהוא קודם כל יכיר את עצמו היטב. ואז הוא יחליט... אני שם לו את הנתונים, אומר לו, שמע, בנקודה הזאת אני עוזב אותך - עכשיו אתה מחליט...".
ומה מתאר השר? השר מתאר בפועל תלמיד נבוך, אשר מוצא אוזן קשבת דווקא אצל רבו. הוא לא נזקק לפסיכולוג קליני, לא נזקק לפסיכיאטר, אלא פונה לרב, למורה שלו. ייתכן שמדובר לבן להורים מאוד שמרנים (ובחברה הדתית/חרדית יש רבים כאלה) אשר בבית אין לו עם מי לדבר על נושא זה. ומה עושה הרב, אותו רב אשר יודע שעל-פי מצוות התורה קיום יחסי גבר עם גבר הוא אסור, הוא מחבק את הנער, מכיל אותו גם גופנית וגם נפשית, ומדבר אתו.
מדבר אתו כרב אשר כתב המינוי שלו נכתב למרגלות הרי סיני לפני 4,000 שנה אך הוא טייס קרבי בצה"ל, הרב הראשי של צה"ל, רב ומורה בישיבה, הורה לילדים, בן המאה ועשרים ואחת, מדבר אתו תוך שהוא מותיר בידי התלמיד את זכות הבחירה. אותה זכות בחירה אשר נשללת מתלמידי הריטילין, מאות אלפים כאמור, כי מורי המרכז המדושן והליבראלי מסרבים ללמד כיתות שאינן רגועות וישנוניות.
עלינו למחוק את המונח "טיפולי המרה" מהלקסיקון. ככל שעומדת מאחורי המונח הזה משמעות "טיפולית" או "המרתית" יש גם אותה לעקור מן השורש. עם זאת אסור לנו לשפוך את התינוק עם המים, ילדים לא יגדלו בר בשטח מבלי יכולת לתקשר עם עולם המבוגרים בנושאים שעומדים במרכז חייהם. לנער המתבגר יש הורים, יש מורים, יש חברים, וההיוועצות עמם ברוח ההיוועצות שמתאר השר היא היוועצות מבורכת וחיונית, בהסכמה ועל-פי הצורך, ניתן ולעיתים אף רצוי אף להרחיב את מעגל ההיוועצות להיוועצות עם מומחים כי במקרים רבים, ההורים, המורים והחברים, אין בהם הידע וניסיון הנדרש להקלה על ההתחבטויות של הנער.
האם מותר לדבר עם הנער על היתרונות והחסרונות של כל דרך שיבחר בה? ודאי, האם בחברה דתית שמרנית יש לבחירה יותר משמעויות? ודאי, האם צריך להסתיר מהנער את השיקולים האלה? ודאי שלא, כל עוד ההחלטה נותרת בידיו, כל עוד איש לא "מטפל" בו, וכל עוד איש לא "ממיר" אותו.

תאריך:  17/07/2019   |   עודכן:  18/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שאול מנשה
שאלתי פעם אישיות מצרית רמת דרג, מדוע מצרים מסרבת לקלוט את אנשי ערפאת בעוד שמדינות ערב אחרות עושות זאת? תשובתו הייתה "די בכך שנתנו להם לעבור את תעלת סואץ לסודן בלי לגבות דמי מעבר"
מרדכי ליפמן
שטר כסף חדש ייצא בבריטניה בעוד ימים אחדים    על השטר תופיע תמונתו של איש, עלום שם במחוזותינו ובעולם הגדול (אולם ידוע בבריטניה), אלן טיורינג. האיש, גאון לזמנו, פורץ דרך אמיתי, הביא למפנה דרמטי במלחמה הגדולה ההיא
יורם אטינגר
התמקדות המעצמות ומדינות ערב באיום האייתולות חושף את משקלו המשני של העניין הפלשתיני, כפי שהומחש בוועידת בחריין (יוני 2019) ווועידת וורשה (פברואר 2019), שהתכנסו ללא נציגי הרשות הפלשתינית
איתן קלינסקי
נשאלת השאלה, האם למשטרה ישראל לא הייתה דרך אחרת למנוע אותה מסוכנות. והדרך היחידה היא שימוש בכלי יריה, וירי בראשו של ילד בן עשר?
עמוס שנער
ישנה כבר מפלגה ימנית המייצגת בעיקר את הציבור החילוני אשר מינתה לא מזמן מטעמה שר משפטים מקהילת הלהט"ב    כשבנט ניסה בבחירות האחרונות לחקות את הליכוד, כבר ראינו כיצד זה נגמר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il