X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
זה מה שאנחנו יודעים על ג'ו כשפורטים את המידע הזה לפרוטות, לפחות ברמה המודיעינית הקרה, המסקנה היא שאנחנו לא יודעים על ג'ו כלום בטח אפילו התמונה הזו מפוברקת
▪  ▪  ▪
נעלם עם הכסף... [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

כשג'ו לא ענה לטלפון, אני לפחות, הבנתי מיד שאכלתי אותה. יודעים מה? אולי "הבנתי" זו לא בדיוק המילה הנכונה. אני חושב שיותר מדויק להגיד ש"תפסתי". כמו הרגע הזה שבו אתה "תופס" שאתה על האוטובוס חזרה מהבסיס, אבל אתה בלי נשק. איפה הנשק? בטרמפיאדה בג'וליס. בטרמפיאדה? הצחקת. הנשק שלך כבר באיזה כפר, ואתה בדרך לכלא. אבל אתה לא באמת חושב את כל זה באותו רגע. אין כאן אשכרה עיבוד קוגניטיבי של מידע. אתה רק מרגיש איך הברכיים שלך הופכות לג'לי, שדה הראייה שלך מצטמצם למעין מבט-צינור, ואתה מת לבכות למרות שאתה יודע שזה ממש לא יקדם אותך במצב המזופת שבו אתה נמצא כעת. ברגע הזה, אתה מוכן להתחלף עם כל אחד באוטובוס, רק לא להיות אתה, ברגע הזה.
"אכלנו אותה. אכלנו אותה. הוא עבד עלינו". אמרתי לירמי. "יאללה, אתה גם. ג'ו בחיים לא יעשה את זה", ענה ירמי, אבל אני יכולתי להרגיש איך גם הגוף הכחוש שלו הופך פתאום לאבן קרירה, מוסיף משקל על ספות העור האיטלקיות שקנינו למשרד במטרה לשדר "קונספט של שפע" למשקיעים פוטנציאליים. למרות הנטייה נוגדת-ההישרדות שלו לדון בני אדם לכף זכות, ראיתי איך לאט-לאט הפרצוף של ירמי הופך לסימן שאלה. בשלב הזה, אף אחד כבר לא באמת ציפה שהדלת תפתח, שג'ו באמת ייכנס, ובקולו המאנפף, היהודו-אמריקני, שוב יאמר בניגון הקבוע: "מה אתם יודעים על ג'ו"?! (באנגלית זה נשמע הרבה יותר טוב: "Whaddya know about Joe?!?").
ובאמת, מה אנחנו יודעים על ג'ו? שהוא כל הזמן דיבר על הילדים שלו? על איך איימי-שרה התקבלה לקולג', ומייסון (יואל-חיים) מתנדב עכשיו בארגון סיוע בינלאומי, אחרי שהשתחרר מגולני? ההוכחה היחידה לקיומם של אישה וילדים הייתה התמונה במשרד: שמונה ילדים, בלי עין הרע. הבנים: כחול-נייבי על לבן עם פפיון בורדו. הבנות: סגול עם קשר פרפר על הראש. מהגבוה לנמוך. ג'ו אוחז בכתפיו של מי שאמור להיות בנו הבכור, לצד האישה שאמורה להיות אשתו, יהודייה עם חיוך מעוקם, פאה נוכרית של דחליל ותינוקת על הידיים. ג'ו עצמו, גוץ מוצק ומאפיר עם חיוך של בולדוג בריטי, כיפה חומה לראשו, שלייקעס, שעון "ריילמאסטר" זרוק ברישול על פרק כף ידו, קורן מאושר. "ככה נראים מיליון דולר", אומרת התמונה, במבטא ניו-ג'רזי כבד.
וזהו בערך. זה מה שאנחנו יודעים על ג'ו. כשפורטים את המידע הזה לפרוטות, לפחות ברמה המודיעינית הקרה, המסקנה היא שאנחנו לא יודעים על ג'ו כלום. בטח אפילו התמונה הזו מפוברקת.
אז קדימה, תזרו לי מלח על הפצעים. איך משקיעים 2.5 מיליון דולר אצל בן-אדם שאתם אפילו לא יודעים מה שם המשפחה שלו? שאתם אפילו לא יודעים שאתם לא יודעים מה שם המשפחה שלו? אני אישית, ממש לא כועס על ג'ו. תכל'ס לא. ג'ו, או בשמו הייתכן-שאמיתי, דייב סמית' (המנוול אפילו לא היה באמת יהודי), פשוט עשה את מה שהוא עושה כבר הרבה שנים, או לפחות כך עולה מעמוד "הודעות לציבור בדבר מבוקשים באשמת הונאות כלכליות", מתוך אתר האינטרנט של ה-FBI.
אני אשם. אני זה שהייתי צריך להבין שלא מגיעה לי תשואה נומינלית של 15 שנה בחודשיים. אני הייתי אמור להבין שלא כל חזיר שמזמין את כולם לבופה על חשבונו הוא באמת מיליארדר. אני הייתי אמור לסתום לדפנה את הפה כשהיא התחילה לחפור על שיש איטלקי לבן ושולחן מעץ מייפל מלא. אני בניגוד אליה, אף פעם לא הייתי בתחרות עם אף אחד, בטח לא עם העדפות העיצוב ההזויות של יוליה וארז. אותי לימדו לקחת אחריות, אבל זה כבר היה יותר מדי אפילו בשבילי. את הכרטיסים לצרפת רכשתי כבר מזמן, כשחשבתי להפתיע את דפנה. בחיים לא חשבתי שהחופשה הזו תהפוך ברגע למסע בריחה מגובי-חובות, פורטי-צ'קים, וסתם אנשים שהרסנו להם את החיים.
אני לוקח את התיק, אוסף את המפתחות מהשולחן ושם את משקפי השמש על הראש. "אני הולך לעשות סיגריה, תגיד לי כשג'ו מגיע", אני אומר לירמי, למרות שאני לפחות, יודע שאני כבר לא חוזר.
מה? מה אתם רוצים? עכשיו זה פתאום לא מוסרי? ומה איתי? אני עז? אם ג'ו היה עושה עליכם סיבוב, כנראה שהייתם עושים בדיוק, אבל בדיוק, אותו דבר.

תאריך:  16/07/2019   |   עודכן:  16/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה אתם יודעים על ג'ו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חמדנות
שמ  |  16/07/19 17:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
משרד העבודה של לבנון פתח במבצע נגד הפליטים הפלשתינים העובדים באופן בלתי חוקי במדינה. במחנות הפליטים בלבנון החל גל של הפגנות ובאש"ף מזהירים את ממשלת לבנון כי המחאה עלולה להפוך לאינתיפאדה ולערער את היציבות במדינה
דן מרגלית
כורה לי היטב פגישה עם אהוד ברק (ברחוב בלפור 3, ירושלים) בה הסביר לי כי בהיעדר משא-ומתן הוא חושש כי הפלשתינים יילחצו לקיר ותפרוץ אינתיפאדה
עומר מואב
ההבדל בין הליכוד לכחול לבן הוא די זניח    גנץ די ליצן, מולו נתניהו לחלוטין איבד משילות, ניסנקורן מול כחלון, חיים כץ, וכל המתפקדים מהוועדים, ולטעון שכל יתר הרשימה בליכוד נראים טוב יותר, דורש דמיון מפותח מאוד
אבי הרטמן
'עוטה עור הנמר' תורגם למספר שפות אך יצירה חשובה זו שנכתבה כאן בירושלים לא הייתה זמינה בעברית    סיפור תרגומה של היצירה לעברית הוא סיפור מרתק בפני עצמו
דן מרגלית
נעמי שמר נולדה בקיבוץ כנרת. היא צמחה באווירה של מפא"י ונשארה כזאת, וארץ-ישראל הייתה ונשארה מרכזית בעבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il