X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס השלים את ההשתלטות על מערכת המשפט וברחוב הפלשתיני חוששים שמדובר בצעד מכין למינוי בניו לתפקידים בכירים ברש"פ. ההסתאבות במנגנוני הרש"פ נמשכת ושני בכירים פלשתינים נחשפו באחרונה כמעורבים בהפרת טוהר המידות
▪  ▪  ▪
שוטרים פלשתינים מחוץ לבית המשפט [צילום: AP]

הרשות הפלשתינית לא השיגה עצמאות ומדינה פלשתינית, אך ראשיה נוהגים בדיוק כמו שליטי ערב במדינות המקיפות אותנו, ישנם שני מאפיינים בולטים למשטרים הערביים במזה"ת: דיקטטורה ושחיתות.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס עשה השבוע עוד צעד להשתלטות מלאה שלו על מערכת המשפט הפלשתינית כשהוא מתעלם מהצורך של כל משטר שלטוני להעשות הפרדה מלאה בין הרשות המבצעת לבין הרשות השופטת. יו"ר הרש"פ פרסם 2 צווים שמהדקים את שליטתו על המערכת המשפטית, הוא הוריד את גיל הפרישה של השופטים לגיל 60, דבר שמאפשר לו להוציא לגמלאות שופטים שאינם לרוחו ולמנות את מקורביו ובצעד נוסף הוא הורה על פיזורה של "מועצת המשפט העליונה" ומינוי מועצה זמנית לתקופה של שנה, דבר שמאפשר לו לשלוט בחברי המועצה הזמנית ובהחלטותיה.
מחמוד עבאס נימק את החלטותיו "בצורך להסדיר את מערכת המשפט ולהחזיר את אמון הציבור בה ולקצר את ההליכים המשפטיים". הרחוב הפלשתיני לא קונה את ההסברים האלה, בעיניו מחמוד עבאס הוא דיקטטור אכזר בדיוק מו שאר שליטי ערב, האופוזיציה הפלשתינית מוחה על צעדיו של מחמוד עבאס אך יודעת שמחמוד עבאס הפך לכל יכול ואיננו מתרשם מהמחאה.
ארגון החזית העממית פירסם ב-20 ביולי הודעה כי שני הצווים שפירסם מחמוד עבאס הן בניוגד לחוק היסוד הפלשתיני משנת 2003 וכי מדובר בהתערבות של הרשות המבצעת בענייני הרשות השופטת, פגיעה בזכויות האדם והעמקת הפיצול בין הגדה לרצועה.
בסוף השנה שעברה השתלט מחמוד עבאס על המועצה המחוקקת (פרלמנט), שלתנועת חמאס היה בו רוב של שני שלישים, ופיזר אותה באמצעות החלטה של "בית המשפט החוקתי" שהוא הקים, את סמכויותיה הוא העביר למועצה המרכזית של אש"ף שהינה גוף הסר למרותו המלאה.
ברחוב הפלשתיני נפוצו שמועות כי מחמוד עבאס השלים את השתלטותו על המערכת המשפטית כדי להכשיר את הקרקע למינוי 2 בניו, יאסר וטארק, לתפקידים בצמרת ההנהגה הפלשתינית בדיוק כפי שעשה הנשיא מובארק במצרים כשקידם במפלגתו את בנו גמאל וכמו הנשיא א-סיסי שמינה את 2 בניו לתפקידים בכירים במערכת המודיעין המצרית.
אחד מבניו של מחמוד עבאס כבר "נבחר" לפני כשנתיים לתפקיד חבר המועצה המהפכנית של פתח, שני בניו של מחמוד עבאס הינם אנשי עסקים גדולים ובעלי חברות וברחוב הפלשתיני הם הפכו בשנים האחרונות לסמל השחיתות של הרש"פ.
במקביל לתהליך הזה נחשפות מדי יום פרשות שחיתות חדשות הקשורות לבכירי הרש"פ.
הפרשה הראשונה עוסקת בבניו של מחמוד אלהבאש, יועצו של יו"ר הרש"פ לענייני דת. המשטרה הפלשתינית עצרה את מוחמד אלהבאש בנו של יועצו של מחמוד עבאס לפני כמה ימים ברמאללה כשהוא מבצע "על חם" עסקות למכירת סמים.
במהלך המעצר הוא הצליח להזעיק את אחיו שעובד בתפקיד בכיר בפרקליטות ברמאללה, האח הגיע עם כוח של חמושים ושחרר בכוח את מוחמד הבאש ממעצר המשטרה הפלשתינית.
הפרשה השנייה עוסקת בבשאר פרג' בנו של הגנרל מאג'ד פרג' ראש המודיעין הכללי הפלשתיני. בשאר פרג' עובד בתפקיד בכיר בפרקליטות הפלשתינית ברמאללה ולמרות זאת הוא פתח באחרונה, בהשקעה כספית גדולה, חברת גדולה לשטיפת מכוניות ברחבי הגדה המציעה בין היתר להגיע לבית הלקוח ולשטוף את מכוניתו. כדי למנוע מראית עין של ניגוד עניינים, נרשמה החברה בשמו של אדם אחר אך סוד גלוי הוא כי בשאר פרג' הינו בעל החברה. פרג' הצעיר החל את דרכו כקצין זוטר במשטרת בית לחם בשנת 2013 ובתוך כמה שנים קודם בצורה מטאורית לתפקיד בכיר בפרקליטות והפך גם לבעל חברה גדולה, האם הכל בזכות כישוריו או קשריו? ומאין הגיע הכסף הרב לפתיחת החברה?
אלו הן רק שתי דוגמאות למצב האנרכיה ברש"פ והיעדר השוויון בפני החוק, בכירי הרש"פ לומדים ממחמוד עבאס ומטפחים ומקדמים את ילדיהם לתפקידים בכירים ברש"פ ומעניקים להם חסינות ממעצר ומחקירה. לכן, יש לבכירי הרש"פ אינטרס להגן על השחיתות של מחמוד עבאס, הם תלויים בו מכיוון שממנו הם שואבים את הכוח לבצע מעשי שחיתות ולדאוג למקורביהם, כך נוצרה שכבה שלטונית מסואבת שמיישמת מדיניות של "יד רוחצת יד" בעוד הציבור הפלשתיני נאנק תחת שלטון הדיקטטורה ומצב כלכלי קשה.

תאריך:  22/07/2019   |   עודכן:  22/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
גורמים בכירים באש"ף מאשימים את ארגוני חמאס וחיזבאללה כי הם עומדים מאחורי התססת הפליטים הפלשתינים בלבנון. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הנחה שלא להסלים את המצב הביטחוני במחנות הפליטים ולפתור את המשבר באמצעות מו"מ עם ממשלת לבנון, המשימה העיקרית היא למנוע זליגה של ההפגנות למחנות הפליטים בגדה
איתן קלינסקי
למרבה הצער, חלפו כמעט חודשיים מאז החלו המגעים לאיחוד, מגעים שלא נשאו פרי
איתן קלינסקי
כשר חינוך ייטיב לעשות הרב רפי פרץ, אם ייקרא פעם נוספת את ספרו של בנימין זאב הרצל "אלטנוילנד"    חשוב שיחזור וישנן את הקטעים, בהם בז הרצל למנהיג המפלגה היהודית הגזענית, שישים לב שמנהיג אותה מפלגה דתית היה רב, שהרצל נתן לו את השם GEYER, שפרושו עיט, חייה הניזונה מאכילת נבלות
איתמר לוין
בית המשפט דחה את תביעת הנזיקין שהגישה משפחתה של עובדת שנרצחה בפיגוע בקפיטריה בהר הצופים, לאחר שקבע שלא ניתן היה למנוע את הפיגוע    קורא לאוניברסיטה להעניק פיצוי לפנים משורת הדין
איתמר לוין
לפרקליטות נדרשה למעלה משנה לענות לעתירת סרק של פלשתינים שביקשו לקבל היתרי שהייה בישראל - וכך הם נהנו מהגנתו של צו ארעי שאסר לגרש אותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il