X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תקיפתו והשפלתו של הבלוגר הסעודי מוחמד א-סעוד בעת שביקר במתחם הר-הבית וסימטאות העיר העתיקה היא תוצאה של ההסתה הירדנית והפלשתינית נגד סעודיה. ירדן והרש"פ מסיתות נגד סעודיה באופן מתוחכם כי היא תומכת ב"עסקת המאה" ובנורמליזציה מלאה עם ישראל
▪  ▪  ▪
הבולגר הסעודי בהר הבית [צילום: מסך, כאן חדשות]

סעודיה הרשמית שומרת בינתיים על שתיקה ולא מתייחסת לתקיפתו והשפלתו של פעיל הרשת הסעודי מוחמד א-סעוד בזמן שביקר ברחבת הר-הבית ובסימטאות העיר העתיקה בירושלים. אין לטעות, ההנהגה הסעודית היא נקמנית אך סבלנית, היא תימצא את העיתוי המתאים לסגור חשבון עם ירדן ועם הרש"פ.
בעוד כמה שבועות יתחיל החג' (עליה לרגל) למכה ובמזרח ירושלים כבר חוששים מהיחס הצפוי מצד שלטונות סעודיה לעולי הרגל הפלשתינים ממזרח ירושלים.
מוחמד א-סעוד הותקף בקללות וביריקות על-ידי הפלשתינים ואף הושלכו לעברו חפצים, שומרי הווקף המוסלמי הביטו לעברו מן הצד ולא מנעו פגיעה בו, בעוד הוא מותקף באתר השלישי בחשיבותו לדת האיסלאם אחרי מכה ומדינה. המשטרה עצרה כבר 3 צעירים שהשתתפו בתקיפה וצפויים מעצרים נוספים.
נתחיל בעמדה הירדנית, הווקף המוסלמי שייך למשרד ההקדשים הירדני ושומרי הווקף בהר-הבית מקבלים ממנו את משכורותיהם. מאז שהחלו הדיבורים על "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ, החלה בירדן הסתה עזה, בעיקר ברשתות החברתיות, בעידוד גופים הקשורים לבית המלוכה הירדני, נגד בית המלוכה הסעודי וההאשמות כי הוא חותר תחת ירדן כדי לשלול ממנה את מעמדה המיוחד כאפוטרופוס של המקומות הקדושים בירושלים שמעוגן בהסכם השלום עם ישראל בשנת 1994.
לקראת הוועידה הכלכלית בבחריין לפני כחודש גברה ההסתה והופצו שמועות על "עסקה" בין הנשיא טראמפ לבין יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן כי במסגרת "עסקת המאה" תהיה סעודיה האחראית על מתחם הר-הבית כולו כפי שהיא אחראית על המקומות הקדושים במכה ובמדינה.
אין ספק שההסתה והשנאה הזו נגד סעודיה חילחלו גם למוסדות הווקף המוסלמי בהר-הבית, לכן אין להתפלא ששומרי הווקף לא מנעו את ההתקפה על פעיל הרשת הסעודי מוחמד א-סעוד בעת שביקר במקום. היחסים בין ירדן לסעודיה הם קרירים מאוד, סעודיה הפסיקה את התמיכה כספית לירדן והמלך עבדאללה הורה להתקרב לקטר,אויבתה של סעודיה, למרות החרם של "הרביעיה הערבית" עליה, רק בשבוע שעבר החליפו ירדן וקטר שגרירים בינהן.
באשר לעמדה הפלשתינית, אין שום גינוי מצד הרש"פ לתקיפתו של העיתונאי הסעודי. ההסתה של הרש"פ נגד בית המלוכה הסעודי, במיוחד נגד יורש העצר מוחמד בן סלמאן, היא גדולה ונעשית בתחכום רב, בעיקר ברשתות החברתיות ולא באמצעי התקשורת הרשמיים, מחמוד עבאס איננו רוצה לאבד את הסיוע הכספי החודשי של סעודיה לרש"פ.
הפלשתינים מאשימים את יורש העצר מוחמד בן סלמאן כי הוא רקם ביחד עם ג'ראד קושניר, יועצו וחתנו של הנשיא טראמפ, את "עסקת המאה" כולל את הרעיון שאבו דיס תהיה הבירה הפלשתינית במקום ירושלים. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מתנגד לתוקף לכל מה שנחשב כנורמליזציה סעודית עם ישראל, החל מביקורו בישראל של הגנרל בדימוס אנוואר עושקי, ראש מכון המחקר בסעודיה, וכלה בהצהרות של בכירים סעודים ואנשי תקשורת בדבר הנורמלזיציה עם ישראל.
באחרונה הביע הנסיך הסעודי טורקי אלפייצל, ראש המודיעין הסעודי לשעבר, בראיון לערוץ טלוויזיה ישראלי את רצונו לבקר בישראל.
העיתונאי הסעודי פהד אלשומרי אמר באחרונה בראיון טלוויזיוני כי "הפלשתינים הם קבצנים" ו"חסרי כבוד" וכי "מסגד אל-אקצה הינו בית תפילה יהודי".
ואילו החוקר הסעודי לואי שריף התראייין במהלך ועידת בחריין, בשפה עברית רהוטה, לערוץ הטלוויזיה הישראלית ותמך בתיירות סעודית לישראל. השנאה הפלשתינית לסעודים היא רבה, ביקור המשלחת של אנשי תקשורת ערביים בישראל, ביוזמת משרד החוץ הישראלי ובהם פעיל הרשת הסעודי מוחמד א-סעוד, הטריף את הפלשתינים, "כיצד החוצפן הזה מעז לבוא לבקר בהר-הבית ובמסגד אל-אקצה בזמן שהוא מקיים נורמלזיציה עם ישראל?" שאלו גורמים בפתח במזרח ירושלים.
מבחינתם של הפלשתינים, הביקור של מוחמד א-סעוד בהר-הבית ובעיר העתיקה בירושלים מסמל את הפנים של ההנהגה החדשה של סעודיה, בראשות יורש העצר מוחמד בן סלמאן, שהחלה להכשיר את היחסים עם ישראל באמצעות שיגור אנשי תקשורת ופעילי רשת לביקור בישראל לקראת נורמליזציה מלאה, לאחר שהידקה כבר את היחסים הביטחוניים והמודיעיניים עם ישראל.
מוחמד א-סעוד נפל קורבן לאלימות שהיא פרי ההסתה של ירדן והרש"פ נגד היחסים של סעודיה עם ישראל, היה לו מזל גדול שהוא לא נפגע פיזית, הוא שמר על קור רוח ולא התעמת עם תוקפיו אלא מיהר להסתלק מהמקום. ההסתה הפלשתינית והירדנית נגד נורמליזציה עם ישראל נמשכת, בשבוע הבא יגיע לביקור באזור ג'ראד קושניר כדי לקדם את "עסקת המאה" והאווירה רק מתחממת, אנו נמצאים כנראה רק בתחילתה של הסערה.

תאריך:  24/07/2019   |   עודכן:  24/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסתה ירדנית פלשתינית נגד סעודיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
שאול מנשה
שאלתי פעם אישיות מצרית רמת דרג, מדוע מצרים מסרבת לקלוט את אנשי ערפאת בעוד שמדינות ערב אחרות עושות זאת? תשובתו הייתה "די בכך שנתנו להם לעבור את תעלת סואץ לסודן בלי לגבות דמי מעבר"
יורם אטינגר
התמקדות המעצמות ומדינות ערב באיום האייתולות חושף את משקלו המשני של העניין הפלשתיני, כפי שהומחש בוועידת בחריין (יוני 2019) ווועידת וורשה (פברואר 2019), שהתכנסו ללא נציגי הרשות הפלשתינית
יוני בן-מנחם
משרד העבודה של לבנון פתח במבצע נגד הפליטים הפלשתינים העובדים באופן בלתי חוקי במדינה. במחנות הפליטים בלבנון החל גל של הפגנות ובאש"ף מזהירים את ממשלת לבנון כי המחאה עלולה להפוך לאינתיפאדה ולערער את היציבות במדינה
יוני בן-מנחם
מצרים מונעת את יציאתו של מנהיג חמאס אסמעיל הניה לסיור בכמה מדינות ובראשן אירן כדי להביא סיוע כספי שיחזק את ארגונו ברצועה    בטאון חמאס "אל-ריסאלה" חושף את הסיוע הכספי של אירן לארגוני הטרור ברצועה
יוני בן-מנחם
לפרשת הגירושין של הנסיכה הייא, אחותו של מלך ירדן, משליט דובאי יש השלכות מסוכנות על יחסי ירדן עם איחוד האמירויות וסעודיה. עבדאללה מלך ירדן חושש מסנקציות כלכליות כלפי הממלכה ומאיבוד מעמדו כאפוטרופוס של המקומות הקדושים בירושלים
רשימות נוספות
הנסיך מוחמד מאחורי רצח ג'מאל חאשוקג'י  /  איתמר לוין
מוחמד מורסי מת בבית המשפט  /  איציק וולף, איתמר לוין
טראמפ עשוי להכריז על האחים המוסלמים כארגון טרור  /  איתמר לוין
לפיד בקנה ואיווט בצריח  /  יורי מור
טראמפ: הנסיך מוחמד - ידידי  /  איתמר לוין
על ועידת בחריין  /  גרשון אקשטיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il