X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - פוליטיזציה, פוּטר, גרירת רגליים, רוצים להסתיר וכשרות מפוקפקת
▪  ▪  ▪
קשה להם [צילום: אוליבר פיטוסי/פלאש 90]

א. המפקד שחזר מהכפור
סוף-סוף קוּדם תא"ל עופר וינטר למפקד אוגדה, אחר תקופה ארוכה של הקפאה, מאז מבצע 'צוק איתן' (כחמש שנים). וינטר קודם בסבב מינויים של רא"ל אביב כוכבי, יחד עם כעשרה תא"לים, שנחשבים לחוד החנית של צבאנו. קשה להתעלם מכך, שווינטר הוקפא עקב סיבות פוליטיות בצבא, שמתיימר להיות ממלכתי; או, ליתר דיוק, בגלל שנאת דתיים ויהדות.
פיקוד צה"ל והתקשורת לא אהבו את מה שכתב בפקודת יום, שהייתה רוויה במסרים יהודיים, ולמרות הצלחתו הקרבית (שהייתה נדירה, כידוע, ב'צוק איתן'), נשלח אל הכפור, שממנו חילצוֹ עתה רא"ל כוכבי.
סבב המינויים האחרון של תא"לים מלמד על רצונו של הרמטכ"ל להציב בראש העוצבות מפקדים לוחמניים, שיניעו את חייליהם במרץ. בעשורים האחרונים מאז לבנון השנייה (ואולי עוד קודם לכן) הונהג צבאנו בידי מפקדים נרפים, שלא שאפו לניצחון ברוח הדברים של אותו מפקד אוגדה, שכשל בלבנון השנייה, שניצחונות הביאו למדינה רק נזק... דרך אגב, אותו תא"ל, לא ננזף על דבריו, ואף קודם לאלוף, לפי רוח הססמה במגרש המסדרים של בית-הספר לקצינים, "ממני תראו וכך תעשו".
הפוליטיזציה של צבאנו הקהתה את שִניו, והצמיחה מפקדים קרביים, שרוצים להשביע את רצון הפוליטיקאים מהשמאל והתקשורת - במקום לנצח.
ב. מסתירים
התקשורת, כידוע, יוצרת באמצעות דיווחיה עמדות של דעת-הקהל. היא עושה זאת באמצעות מִסגוּר (framing) הידיעות, שהיא מפרסמת. מאות מחקרים בדקו את העניין, ואוששו אותו. בריצתה אחרי חדשות מעניינות, ממיינת התקשורת את המידע שאספה, ונותנת לו פשר.
המסגור מאפשר גם, כמו שקורה בארצנו, להעלים ידיעות, שאינן נוחות לכתבים/עורכים, או אינן מתאימות להשקפותיהם הפוליטיות, ולהבליט עניינים, שקרובים ללבם.
כך, בסיקור התפרעויות עולי אתיופיה התעלמו כלי התקשורת מהנזק, שגרמו המתפרעים, ומההפרעה לשגרה של אלפי אזרחים, כאילו בשם ההזדהות עם יוצאי אתיופיה המדוכאים. לשם כך העלימה התקשורת מידע, שרץ ברשתות החברתיות - למשל, על עברו הפלילי של סלומון טקה, שנהרג בתקרית עם קצין המשטרה. לכאורה, המידע ברשתות החברתיות אינו אמין. כך גם המידע ברוב כלי התקשורת הישראלית.
ג. כך אין בונים חומה
המחבל, שרצח את רונן לוברסקי, לוחם 'דובדבן', כשהשליך עליו לוח שיש במהלך סריקות אחר מבוקשים, נידון רק למאסר עולם. התביעה הצבאית אפילו לא ניסתה לבקש להטיל עליו עונש מוות. תיאטרון 'אלמידאן' לא ימומן בכספינו - פסק בג"ץ, לאחר כשנתיים.
הפרקליטות לא השלימה את עבודת המטה לניכוי מאות אלפי שקלים מהכספים שישראל חייבת לרשות הטרור הפלשתינית בגין הסכמי אוסלו, בטענה, שזו עבודה רבה.
אלו ואחרות הן נקודות-כשל בלוחמה הישראלית בטרור הממוסד, שמפעילה הרש"פ נגדנו, גם באמצעות גורמים ישראלים. בטיפול בעניינים האלה נראית בעליל גרירת רגליים ורשלנות, שכנראה, שמקורן בהשקפות פוליטיות של פקידים בשירות המדינה. כך אין בונים חומה.
ד. רוצים להסתיר
ארגון 'עדאללה', עוד ארגון חתרני, אנטי-ישראלי, שניזון בשפע מהקרן החדשה ל[השמדת] ישראל, עתר לוועדת הבחירות המרכזית, כדי למנוע צילום של מצביעים לכנסת. בבחירות האחרונות זעמו פעילים ערביים כשמשקיפים מטעם 'הליכוד' בוועדות קלפי ביישובים ערביים צילמו את מהלך ההצבעה. העתירה באה למנוע זאת. מעניין מה יש ל'עדאללה' להסתיר?!
ה. אין מכ"שים
תמיד הערכתי מאוד חיילים קרביים דתיים משום הקרבתם הגדולה. לדעתי, הם מוותרים על מזון ועל מטבח כשרים בהיותם בקו, כיוון שצבאנו אינו אוכף את המשמעת, בעיקר, על מילואימניקים - על מי שמטריפים את מטבחי המוצבים ואת חדרי האוכל. וראוי לציין, כי לפעמים, זה נעשה בזדון על-ידי שונאי יהדות.
כעת מתברר מתחקיר, שעשה אסף משניות בעיתון ׳שבע׳, כי הצבא מציב חיילים חילוניים, שהידע שלהם ביהדות קלוש, כמשגיחי כשרות (מכ"שים), ומלבד זה יש מחסור עצום במשגיחים. כלומר, המזון במטבחי צה"ל מפוקפק מבחינת כשרותו. המחסור במכ"שים גורם לכך, שרבנים צבאיים עושים את המלאכה; ולפיכך, יש פגיעה חמורה בשירותי הדת, שהם אמורים לתת ליחידותיהם.
צה"ל משבץ כמות קטנה של חיילים לחיל הרבנות הצבאית; וזו אינה הבעיה היחידה. אכ"א משבץ לתפקיד מכ"שים חיילים חילוניים, שאין להם מושג ביהדות, ואינם שומרי תורה ומצוות. רובם-ככולם נכשלו במבחן מיון של הרבנות הצבאית. "... במחזור הראשון, שבו נערך המבחן, התבררה התמונה העגומה של כוח-האדם, שנשלח על-ידי אכ"א [להיות מכ"שים]" - כותב משניות. "מתוך 33 חיילים, רק שמונה עברו את המבחן ...". הרבנות הצבאית סירבה לקלוט את הנכשלים בקורס מכ"שים; ולפיכך, בוטל הקורס. באכ"א כעסו, והענישו את הרבנות הצבאית באי משלוח חיילים אחרים, דתיים, שיוכלו לעבור את מבחן הסף.
כתוצאה מכך "כיום מתקבלים חיילים לקורס גם אם לא עברו את מבחן הסף, כולל כאלה שקיבלו פחות מ-50 במבחן בסיסי ביהדות".
תגובת דובר צה"ל מאשרת את ממצאיו של משניות, אך מסבירה, "הפער במשגיחי כשרות מטופל עתה באופן ממוקד ... אנו פועלים בדרכים שונות על-מנת לצמצם את הפער ...".

תאריך:  24/07/2019   |   עודכן:  24/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקרבה גדולה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
 ל"ת
אלי5  |  27/07/19 17:03
2
צה"ל הוקם ונבנה על מינויים פול
דן דוד  |  27/07/19 17:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
אבו עוביידה התייחס לנושא בנאום ברצועת עזה, ואמר כי ממשלת ישראל משקרת כבר חמש שנים    ורמז למצבם של השבויים: "הנהגת האויב אומרת שמדובר בגופות. אם זה נכון, מדוע לא מחזירים אותם?"
איתן קלינסקי
בביקורי בהר חברון, בשהות במחיצת רועים פלשתינים אני חש, שנוכחות של קבוצת יהודים מונעת מהמתנחלים להתנכל לרועים ולהבריח אותם כהרגלם משטחי המרעה
יוני בן-מנחם
השליח האמריקני ג'ראד קושניר יגיע לביקור באזור כדי לנסות ולקדם את "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ בסיוע מדינות ערב. גורמים פלשתינים בכירים אומרים כי ישנם סימנים לכך שהנשיא טראמפ שוקל להזמין את יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לבית הלבן בניסיון לחדש את הדיאלוג עם הרש"פ
איציק וולף
יו"ר ישראל ביתנו טוען שראש הממשלה מנע כל יוזמה התקפית הנוגעת לחיסול בכיר החמאס, למרות תוכנית מסודרת שהגיש ליברמן לקבינט    "אני יותר מפעם אחת הבאתי בקשה ותוכניות והצעת החלטה לפעול כמו שצריך, חייבים לחזור לסיכולים ממוקדים"
עידן יוסף
הפלשתינים פנו למצרים ולירדן    מגעים בנושא מתנהלים בין בכירים ברשות לישראל    הנהגת אש"ף צפויה להתכנס ולדון הערב בנושא    רגבים: האיחוד מכיר בריבונות ישראל בשטחי C
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il