X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עליזה בגין מונצחת בהיקף גדול שלא היה מבייש אף לא אישיות ציבורית או תרבותית מהדרגה הראשונה
▪  ▪  ▪
[צילום: אלי אלון]

אני כמעט בטוח שמאמר זה ירגיז רבים. מראש אני מצהיר אין כאן אנטי נגד אף אחד וגם לא עניין של שמאל וימין. לפניכם בצילום המצורף למאמר, שלט רחוב חדש יחסית בעפולה, על שמה של עליזה בגין ז"ל רעייתו של מנחם בגין. הרחוב עליזה בגין ממוקם כ-400 מטרים מזרחית לכניסה הראשית לעיר סמוך לפארק העירוני בעפולה בצדו המערבי של מתחם הקניון שליד בית חולים העמק.
לא הכרתי את עליזה בגין אישית, אבל מהדיווחים בעיתונות אני מבין שמדובר באשה אצילית, צנועה וענוה שליוותה לאורך שנים במסירות ובנאמנות את בעלה מנחם בגין שהיה בעצמו אישיות נעלה ואצילית.
עם כל הכבוד לעליזה בגין היא לא הייתה אשת ציבור והתרחקה מפעילות ציבורית. ככל הידוע לי לא היה לה כל קשר מיוחד לעפולה. תמהני מה הביא את ועדת השמות העירונית בעפולה לקרא שם רחוב בעיר על שמה? האם היה כאן רצון למצא חן בעיני אנשים בליכוד המפלגה השלטת? אדרבה תפרסם ועדת השמות העירונית נימוקיה להחלטה לקרא רחוב בעפולה על שמה של עליזה בגין.
מונצחת ברחובות, בתי ספר ואפילו ישוב
עפולה לא לבד. עליזה בגין מונצחת בהיקף גדול שלא היה מבייש אף לא אישיות ציבורית או תרבותית מהדרגה הראשונה. לא פחות מחמישה רחובות בחמש ערים נקראים על שמה (בעפולה, בראשון לציון, בטבריה, באשדוד, בראש העין) וכנראה אף בישובים נוספים. על שמה בתי ספר, במגדל העמק, באריאל, בקריית מוצקין, בגן ציבורי בקריית אתא, בבית דיור מוגן, בבת-ים של משרד הבינוי והשיכון, ואפילו קיים ישוב על שמה עלי זהב (עלי.זהב.גין) - ישוב קהילתי בדרום מערב השומרון.
אם אני לא טועה אין במדינת ישראל, מלבד רחוב עליזה בגין, רחוב כלשהו על שם אשת ראש ממשלה (אני לא בטוח בכך במאה אחוז, א.א). למה לא לקרא רחוב על שם פולה בן-גוריון שהייתה מסורה לבעלה וליוותה אותו בנאמנות שנים רבות. למה לא לקרא רחוב על שם לאה רבין שעסקה בפעילות ציבורית? למה לא לקרוא רחוב על שם שולמית שמיר שהייתה אישה מיוחדת וחביבה על העם? למה לא לקרא רחוב על שם ציפורה שרת אלמנתו של שרת? למה לא לקרא רחוב על שם סוניה פרס, עליזה אולמרט, נאוה ברק, והרשימה ארוכה.
עליזה בגין לא הייתה פעילת ציבור ושמרה בקנאות ובעקביות על פרטיותה ונמנעה מלהתראיין לאורך כל השנים. מדוע היא הונצחה בצורה רשמית ממלכתית בהיקף כה נרחב יחסית? קשה לי לענות על כך. לא מן הנמנע כי יש מישהו או גוף שעמד ועומד מאחורי מפעל הנצחה זה שהוא ללא פרופורציה לפעילותה של עליזה בגין.
אדגיש שוב, אין בכוונת מאמר זה ולו ברמז להטיל דופי או להוריד בערכה ואישיותה של עליזה בגין שהייתה, כך אני מתרשם, אישיות אצילית, ענווה וצנועה. אבל, נראה לי כי היקף מפעל הנצחתה הממלכתית-רשמית איבד פרופורציה, מתמיה ומעורר שאלות לגבי תיפקוד ועדות השמות הממלכתיות והעירוניות.

תאריך:  04/08/2019   |   עודכן:  04/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מנחם בגין / Menachem Begin
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפעל ההנצחה הממלכתי לעליזה בגין איבד פרופורציה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יש הנצחה לנשי נבחרי ציבור
אחד מהעם9  |  4/08/19 21:56
2
אלי אלון צודק במאה אחוז.  ל"ת
מסכימה איתו  |  5/08/19 09:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמואל פישר
בין י"ז בתמוז לתשעה באב אנו מזכירים ודואבים את האסונות שקרו לעם ישראל    וליתר דיוק, את חורבן הבית הראשון וגלות בבל, ואת חורבן הבית השני והתוצאות הקשות של המרד הגדול נגד הרומאים ומלחמת בר-כוכבא    אולם, אין לשכוח את אחינו בממלכת ישראל שנכבשו והוגלו על-ידי ממלכת אשור כמאה ושלושים שנה לפני קץ ממלכת יהודה
עו"ד אברהם הללי
זאת הייתה כפיות טובה מצד ישראל, ואף על-פי כן אלוהים לא נטשם בשל כך, אבל הענישם בגרו עליהם ללכת במדבר עוד שלושים ושמונה שנים, עד שדור המדבר כפוי הטובה יכלה ויקום דור חדש שיהיה מוכן ומסוגל להלחם על כיבוש הארץ
עליס בליטנטל
הצגת "רוחות" מאת איבסן העולה עד ה-10.8 בסטודיו יורם לוינשטיין, היא המצמררת והבולטת ביותר במהותה ובאופן הגשתה, יותר מכל הצגה אחרת שעלתה באיזו שהיא מסגרת תיאטרונית    חוויה מסעירה המגלה כוכבי משחק ברמות-על, ממש ייחודיים, וזאת הודות לעיבוד החדשני של עידו ריקלין ובימויו של כפיר אזולאי
צילה שיר-אל
זהו אדם הפועל מתוך אידיאל שעושה הפרדה מוחלטת בין העבודה לחייו האישיים ושהשאיפה הפנימית שלו לעולם טוב יותר, דוחפת אותו קדימה. אינו מפחד מעימותים, מתגמש עם נסיבות משתנות בפוליטיקה וסומך פעמים רבות על הסבלנות הרבה שתשתלם לו
אסתר שניאורסון גרי
אי שם בעבר הרחוק, לא התערב העליון במדיניות הממשלה בנושאים כלכליים, וביטחוניים, פעם הייתה הכרה בכפיפותם של בתי המשפט לחוקי הכנסת    היכן הם הימים האלה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il