|
1 |
|
|
צריך לעשות זאת, גם אם הרשימה המשותפת לא בממשלה. שהרי הממשלה היא גם של האזרחים שנציגיהם לא יושבים בה והיא חייבת גם בטובתם. בערבית אומרים- בוקרפילמישמיש. לא היה ולא יהיה. הציונים, משמאל ומימין, ימשיכו לדפוק את הערבים, לגלגל עיניים לשמים ולספר להם, באדנות קולוניאליסטית, כמו הכותבת, מה טוב להם ומיהם הנציגים ״האמיתיים״ שלהם |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
כביסת מילים |
|
|
|
|
|
אני בעד שילוב מלא של האזרחים הערבים במדינה, אבל זה נראה חלום.
כל עוד הם ימשיכו להדגיש שהם פלשתינים ולא ישראלים (ויחד עם זאת הם מחזיקים בצד השני של החבל ודורשים שיווי זכויות מלא כישראלים)- ולהתנהג כך, כולל בחירה חוזרת של אותם מנהיגים מסיתים שלהם, שעיקר שאיפותיהם זה מדינה פלשתינית ולא דאגה לאזרחים שלהם פה,
כל עוד הם יתנגדו לשרת אפילו שרות לאומי ,
כל עוד הם יתנגדו לבניה רוויה וידרשו שטחים נוספים לווילות שלהם,
כל עוד הם ימשיכו לאגור אמצעי לחימה,
כל עוד הם ימשיכו להתנגד לתחנות משטרה בישובים שלהם, וימשיכו להאשים את היהודים בפשע שלהם,
כל עוד הם הבדואים שביניהם ימשיכו לשאת 4 נשים ולהוליד עשרות ילדים ולרמות את המדינה שתממן אותם,
הדרך לשילובם תשאר חלום.
אם הם באמת רוצים שילוב- שיעשו ... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה מחיפה |
|
|
|
|
|
חובות. כל אדם חייב במילוי חובותיו. כאשר מי שאינו מקיים את חובותיו, יכול להענש על פי החוק, ועדיין הוא זכאי לכל זכויותיו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שיעור באזרחות |
|
|
|
|
|
גם גם אתה צודק ברמה העקרונית-הצבעתי על מגמה אצל המיגזר הערבי: מגמה של היבדלות ממדינת ישראל, ניצול המדינה( הצבעתי על כמה דוגמאות), תמיכה באויבי המדינה -מגמה זו מובילה אותי (ואני מניח שעוד רבים אחרים) למסקנה ששאיפת המיגזר הזה אינה להתערות במדינה כאזרחים , אפילו שווי זכויות, אלא להוות מיעוט אירידנטי - עם המשמעות הנגזרת מכך.
לכן ציינתי, שאם המיגזר רוצה להוכיח שזה לא כך- צריך להראות במעשים . |
|
כתובת IP: |
164.138.120.251 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה מחיפה |
|
|
|
|
|
ואילו הזכויות, מיעוטן בחוק ורובן בפרקטיקה הנוהגת של הגופים הציבוריים והשלטוניים. זכותו של אדם "לנצל" את הזכויות שהחוק או הפרקטיקה מעניקים לו. אין עם זה שום בעיה. מאידך, אין לו זכות שלא לקיים את חובותיו על פי החוק. אני חושבת, שהשאלה האם הפלסטינים שהם אזרחים בישראל מעוניינים "להתערות" במדינה היא משנית לעובדה, שהמדינה אינה מעוניינת לקבל אותם כחלק ממנה, כאזרחים שוים. זה בא לידי ביטוי גם בחקיקה (החל מהשלטון הצבאי שהוחל עליהם במשך 18 שנה, דרך חוק האזרחות וחוק הלאום הגזעניים ועוד הרבה חוקים אחרים) אבל בעיקר בפרקטיקה של רשויות המדינה והגופים הציבוריים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אתה שוב טועה. |
|
|
|
|
|
אני חולק בצורה יסודית על הנחות יסוד שלך:
מדינת ישראל אינה מדינת כל אזרחיה אלא מדינה שנוסדה עבור העם היהודי , ומכך נגזרים חוקיה. זה כולל את חוק השבות, חוק הלאום ועוד חוקים שלא מוצאים חן בעיניך.
אגב- השלטון הצבאי מקורו בצורך לשלוט על מיעוט אויב- כפי שהיה המיגזר הערבי מיד לאחר מלחמת השחרור( אולי שכחת מה עשו האזרחים הערבים במלחמה).
לדעתי, המדינה כן מעוניינת לקבל את אזרחיה הערבים כשווי זכויות, אבל בתנאי שיקבלו את מהות המדינה בה הם חיים. כפי שציינתי- המיגזר הערבי כנראה לא מעוניין בזה, וכפי שציינתי בדוגמאות רבות. את מתפלפלת משפטית שהם מתנהגים "לפי החוק" – או בלשונך "מנצלים את החוק". יתכן ומשפטית את צודקת, אבל מעשית, האזרחים היהודים במדינה לא מוכנים לקבל את ההתנהגות הזאת – ורואים בה, בצדק רב ,מבחינתי, רצון להישאר מיעוט אירידנטי- ושימי לב להגדרה, שמשמעותה רבה.
לדעתי, אם המיגזר ימשיך בצורה הזאת- שום דבר לא ישתנה.
|
|
כתובת IP: |
164.138.118.222 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שלמה מחיפה |
|
|
|
|
|
לתגובתי הקודמת אוסיף רק, שהעובדה לפיה ההצהרה של איימן עודה (הבעייתית כשלעצמה) לפיה הוא אינו פוסל השתתפות בממשלה של בני גנץ זכתה לדחיה רבתי מצד כחול לבן וגרמה להתגברות ההסתה האנטי ערבית מצד נתניהו, רק מוכיחה (שוב), שאין שום כוונה בישראל להפוך את הפלסטינים בעלי האזרחות הישראלית לחלק ממנה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נישאר חלוקים. |
|
|
|
|
|
כל "פיתרון" אחר אינו פרקטי בכלל במדינה הקטנה במילא שלנו היהודים ! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הפיתרון היחידי ! |
|
|
|
|
|
לא חשבתי שהוא יהיה רלבנטי גם אחרי כל כך הרבה שנים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ניסים סרוסי, |
|
|
2 |
|
|
"אם המפלגה הערבית חפצת חיים, עליה לייצג את הבוחרים הערבים בישראל ולא את החמאס ואויביה של ישראל. המפלגה הערבית חייבת להכיר במדינת היהודים ולתמוך במו"מ להקמת מדינה פלשתינית לצדה. רק הכרה בישראל כמדינתו של העם היהודי, תפתח את השערים הנעולים בין הציבור היהודי למפלגה הערבית" - לשיפור השירות, אני מציע, שכל ראשי המפלגות היהודיות יתוועדו יחד ויפרסמו מסמך המלצות לרשימה המשותפת כיצד עליה לייצג טוב יותר את הבוחרים שלה. שפק ליסק יכולה לרכז את עבודת הועדה ולעזור בניסוח המסמך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מאמר מאלף |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
במולדתו ההיסטורית של עם ישראל. זאת הסיבה שפלשתינה כולה היתה מיועדת להקמתו מחדש של בית לאומי לעם היהודי בארץ-ישראל.
http:
הכזב הגדול: הגדרה עצמית לעם הפלשתיני1 |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שוש אידסיס |
|
|
|
|
|
תגובתך טובה מאד. תודה מיוחדת להפניה, הקשור, למאמר של אריה פרלמן. הוא מראה את ההסטוריה, לא היתה מולדת ערבית בשם זה ולא עם. הערבים בארץ ישראל ראו עצמם חלק מסוריה הגדולה, וכך הכריזו מנהיגיהם כאשר התנגדו להצהרת בלפוו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א''ש |
|
|
4 |
|
|
לא משנה אם הקלפי היא במתחם ערבי או יהודי . חובה להתקין מצלמות בכל קלפי כדי למנוע זיופים עי התחזות לאחר . לצורך כך , יש למנוע מבוחרים הצבעה ללא פנים גלויות לחלוטין ! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ישמעאל |
|
|
5 |
|
|
של עודה כמו שלא היה שום ערך להכרזתו של הנסיך הסעודי בזמנו על "התוכנית הסעודית". בשמאל נוהגים להאחז בהכרזות כאילו שזה מה שיציל את הקונספציה שלהם אבל מצד שני לא מקשיבים להכרזות שמנפצות את הקונספציה שלהם כמו הכרזתו של יאסר ערפאת בסעודיה שהסכם אוסלו הוא רק הפסקה קצרה במאבק שיתחדש בקרוב וזה זמן קצר אחרי שהוא חתם על המדשאות בבית הלבן. כולם יודעים מה טיבם של הכרזות במזרח התיכון ורק מעשים לאורך זמן ישכנעו את הציבור הישראלי שפניהם של הפלסטינים לשלום. המפלגות הערביות לא ישתנו ומקסימום אולי תקום מפלגה חדשה שתחליט שהיא מייצגת את הציבור הערבי ולא את החמאס והאיסלם. איך שזה נראה, זה לא יקרה. מדינה פלסטינית לא תקום בכל מקרה עם שלום או בלי שלום כי גם שלום במזרח התיכון הוא בערבון מוגבל מאד. המרחב הערבי הוא רצף אחד גדול ולתת שטח לרצף הזה כדי שיוכל להשמיד אותך יותר בקלות, זה כבר מהלך פסיכוטי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
6 |
|
|
כאחד שתמך פעם בהקמת מדינה פלשתינית והתפכח, אני טוען שה"מדינה הפלשתינית" תהיה מדינת מי-שישלוט-בה, דהיינו מדינה של ארגוני טרור, בין אם אלה ישלטו בה רשמית ובין אם יעסקו בטרור לא מדינתי בנוסח לבנון ועזה. הכותבת משלה את עצמה שאם הפלסטינים (יעני האבו-מה-שמו התורן ושלושת או ארבעת מרעיו) יחתמו לה על חתיכת נייר, ישרור כאן שלום, הפרחים יפרחו והפרפרים יעופו. זוהי הגישה האופיינית לשמאל של הסתכלות מבעד לחור המנעול המכוון היטב, תוך הקפדה קיצונית לסלק ולנפות כל חלק של המציאות שאינו מתאים בדיוק לאג'נדה האידיאולוגית. הפלא הוא שבניתוח קר רבקה שפק ליסק מבינה היטב את הרקע ל"סכסוך" בין הערבים ליהודים, היא יודעת היטב שמדובר במלחמת דת (ג'יהאד) של האיסלאם שבה הפלשתינים הם החלק הכי פחות חשוב, פסאדה חיצונית שתיעלם ברגע שתיעלם הסיבה להמצאת העם הזה, כלומר ברגע שלא יהיו יהודים במזרח התיכון. חבל שהאידיאולוגיה השמאלנית מעוורת אותה במסקנה הסופית, מדינה פלשתינית שתחיה, עלק, בשלום וביטחון לצד מדינה יהודית, שזהו רעיון הזוי ברמות אסטרונומיות של הטעיה עצמית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
עובד 1 |
|
|
7 |
|
|
אימן עודה בא מן הכפר כבאביר על הכרמל. רוב תושבי הכפר הם פליטים מן האזורים של הודו ופקיסטן, בני הכת האחמדית. מיסד הכת בקש למתן את האסלאם, להפחית אלימות ועוד תקונים. המוסלמים רדפו את בני הכת וחלק מהם נמלטו לארץ במאה התשע עשרה. עד היום נרדפים בני הכת בפקיסטן. אסור עליהם לקרא לעצמם מוסלמים, ועליהם לחתום על שבועה לפני הצבעה בבחירות, כי הם מקבלים כי מוחמד היה 'חותם הנביאים', ואם אינם נשבעים הצבעתם אינה נחשבת, כי אינם נחשבים מוסלמים נאמנים ורואים במיסד הכת שלהם שליח.
בשנת 2010 טבחו מוסלמים בעיר להור בפקיסטן והרגו 94 אחמדים במסגד שלהם.
עכשו אימן עודה מתחבר לרשימה של חברי כנסת ערבים שונאי ישראל. היהודים הם בני עם הספר לפי הקראן, אבל האחמדים מוסלמים לשעבר שיצאו מן הדת ולכן נחשבים חיבי מיתה בעיני קנאים מוסלמים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
א''ש |
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
איני בטוח שאת משתייכת לעם היהודי.אבל אם כן אינך סבורה שכל כתיבתך היא האנטישמיות בהתגלמותה.איך להיטיב עם הערבים,איך לעשות דו קיום.על מה את מדברת? את חיה שלא בארץ,?אינך שומעת את הקולות אינך רואה את הרציחות?
עיניים לה ולא יראו.אשה איומה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
את אנטישמית |
|