X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
האמת, לדעתי, שהשם שנתנה לספר משקף אותה היטב - הייתה ילדה רעה בילדותה ונשארה "ילדה רעה" גם בבגרותה
▪  ▪  ▪
ילדה רעה [כריכת הספר]

נעמי לויצקי היא עיתונאית מצויינת. יש לומר זאת לפני שכותבים משהו פחות טוב על הספר האוטוביוגרפי שלה, ילדה רעה. האמת, לדעתי, שהשם שנתנה לספר משקף אותה היטב - הייתה ילדה רעה בילדותה ונשארה "ילדה רעה" גם בבגרותה. אולי זה מציין את דרכה של נעמי לויצקי להשיג מידע בכל דרך שהיא - בחוכמה, בעורמה ובעקשנות.
מאידך-גיסא, אסביר מדוע השם "ילדה רעה" משקף אותה. היא מציינת הרבה שמות של אישים שהכירה (מנחם בגין, גולדה מאיר ובמיוחד משה דיין). היא יודעת ליצור קשר עם אנשים, רצוי חשובים. האם הקשר זה טוב ואמיתי? כאן אני מבין מן הספר, שאנשים "נעלמים" לה.
רחל דיין לא הייתה מוכנה לערוב לאמא שלה כשזו נזקקה להלוואה, נחום ברנע לא התקשר אחרי שקיבל ספר שלה, עורך ידיעות אחרונות משה ורדי לא התקשר אחרי שיצא מן הכלא למרות שהיא דאגה לו בכל תקופת מאסרו, נוני מוזס דחה אותה כי הייתה ילדה רעה. אמה אמרה לה, שהיא צריכה להשלים ולא להרגיז את כל העולם. נעמי לויצקי כתבה את האוטוביוגרפיה שלה בישירות ובעוצמה ולא עשתה חשבון עם רבים וטובים. זו הייתה גם דרכה בעיתונות.
קראתי ביקורות על הספר באינטרנט והספר זכה להמלצות מצויינות. לא ראיתי שבהארץ כתבו ביקורת עליו. בכלל עבודתה בעיתונות נזכרים הארץ, חדשות וידיעות אחרונות והטלוויזיה.
לדעתי, הספר הוא עיתונות. עיתונות במיטבה אך לא ספרות. היא יודעת להציג את החומר ולשים את הדגשים הנכונים כדי לעורר תגובות אצל הקורא.
את חלקו הראשון של הספר היא מקדישה לילדותה. אמה עלתה איתה לארץ אחרי שאביה הביולוגי נרצח ברומניה בעת בריחה מהמשטרה. האם נטשה את בתה הקטנה אצל זוג זקנים דוברי הונגרית בשכונת עוני בצפון ירושלים. באותו זמן, האם, בעצמה, התגוררה עם בעלה, עו"ד אשר לויצקי, במלון המלך דוד בירושלים. יכולה להיות נטישה קשה מזו? כשנעמי לויצקי בגרה, גילתה בעצמה את תכונותיו של אביה הביולוגי, שאותו כלל לא הכירה: עצמאות, עקשנות, שמירת האמת שלה מבלי להתכופף וגם אגואיסטיות.
עטרה אופק, למשל, מצטטת את המשפטים האחרונים "אל תביטי לאחור, ילדה, לכי בשקט, לכי, יש לך עוד דברים לעשות". ועליהם עטרה אופק כותבת: "משפטי הפרידה שהיא כותבת (לעצמה) בדף האחרון שברו לי את הלב".
קראתי בעניין רב מאוד את הספר ואני לא מקבל את המשפט "אל תביטי לאחור ילדה"...
צחוק מרופא. כשהפרלמנט השכונתי נרגע מן הדברים החשובים (פוליטיקה), העיר אחד שמרבה לצחוק: "אמרו לי שאני צוחק כל הזמן, אז ביקשתי מרופא כדורים נגד צחוק".
- נו?
"הוא צחק".

כריכת הספר
תאריך:  26/08/2019   |   עודכן:  27/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נעמי לויצקי - ילדה רעה גם בבגרותה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
האירועים האחרונים בגבול הצפון יצרו מצב חדש במלחמה של ישראל באירן ובשלוחותיה, המצב נפיץ ביותר לקראת תגובה צבאית של אירן וחיזבאללה    ישראל חייבת לגבות מחיר מנשיא סוריה בשאר אסד שהפך את שטחו לבסיס צבאי נגד ישראל, אסור שהוא יהנה מחסינות ישראלית
צילה שיר-אל
זו עדיין הולכת להיות השנה שלכם בפתירת בעיות בתוך המעגל הקרוב לכם ביותר (עדיפות להורים) שמשם גם באים אליכם המטענים הרגשיים שגורמים לכם לתפיסת עולם חיובית או שלילית
אליהו קאופמן
השבוע במסגרת "רק לא ביבי", חברו יחדיו ליברמן וגנץ להסכם עודפים שאומר דרשני על העתיד, ומייד אחר-כך הודיע איימן עודה, ראש ה"רשימה הערבית המשותפת", כי מקומו בממשלת גנץ שתתמך על-ידי ה"טרנספריסט" ליברמן    אם זה לא קרקס פוליטי, אזי, מהו קרקס פוליטי אמיתי?!
עו"ד אברהם הללי
בימינו מטיחים למקים מצוות התורה כדתי ולזה שאינו מקים מצוות כחִילוֹנִי ולא היא    אין לתת למקים מצוות משמעות של קֹדֶש ולמי שאינו מקים מצוות משמעות של חֹל, בכך יוצרים הבדל בין דתי כקדוש מאמין ואילו האחר אפיקורס אתיאיסט נטול קדשה חילוני
אלי אלון
המפיק והעורך איש קול ישראל, אריה צוברי 70, עבד ברדיו בקול ישראל במשך קרוב לחמישה עשורים    במשך שנים היה מהמפיקים הראשיים של פסטיבל הזמר המזרחי ומהראשונים ש"שמו את המוזיקה המזרחית על המפה"    לא מכבר נערך לכבודו ערב הוקרה והצדעה על פועלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il