X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
על-פי ההערכות בעולם הערבי ארגון חיזבאללה יגיב צבאית נגד ישראל בקרוב והתגובה תבוא מגבול לבנון עימות צבאי בצפון יביא גם להתלקחות החזית בגבול רצועת עזה, ארגוני חמאס והגי'האד האיסלאמי מחויבים לברית עם "ציר ההתנגדות" בראשות אירן שעל פיה הם ישתתפו בכל עימות עם ישראל
▪  ▪  ▪
מתכוון לעמוד במילתו. נסראללה [צילום: חוסיין מאלה, AP]

פרשנים בעולם הערבי שהאזינו לנאומו האחרון של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ומכירים אותו היטב מעריכים כי התגובה של חיזבאללה נגד ישראל תבוא מגבול לבנון. נסראללה מכין את דעת הקהל בלבנון ובעולם לקראת התגובה הצבאית של ארגונו, האופן שבו הוא מצדיק את התגובה הצפויה הוא שישראל הרגה 2 פעילים של חיזבאללה בהתקפה בכפר עקרבה בדרום סוריה וכי החדירה שני מל"טים לשכונת א-דאחיה בביירות, שנחשבת למעוז של חיזבאללה, ובכך הפרה לראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה את כללי המשחק שהיו נהוגים בין שני הצדדים ואת החלטה 1701 של האו"ם.
להערכתם, חסן נסראללה מתכוון לעמוד במילתו, ההחלטה כבר נפלה והוא עסוק כרגע בתכנון התגובה ביחד עם המפקדים הצבאיים של חיזבאללה, לא תהייה זאת רק תגובה מוגבלת באזור הר דוב של ירי טילי נ"ט לעבר סיור של צה"ל, כפי שכבר היה בעבר, אלא תגובה לאורך כל הגבול של לבנון עם ישראל וב "עומק הישראלי".
על-פי ההערכות של הפרשנים הערביים, נראה כי נסראללה מתכנן להגיב רק מול כוחות צה"ל ולא כנגד אזרחים, אולם, לא צריך לסמוך על ההערכות האלה אלא להתכונן לכל האפשרויות.
"החזית המאוחדת החדשה"
סביר להניח כי פעולה צבאית חזקה של ארגון חיזבאללה נגד ישראל בגבול לבנון תגרור אחריה תגובה צבאית חזקה של ישראל ותגביר את ההסלמה באזור, ישראל מטילה כבר עכשיו את האחריות על ממשלת לבנון ועל כל התקפה משטח לבנון נגד ישראל אמורה מדינת לבנון לשלם גם היא את המחיר, לא רק ארגון חיזבאללה, דהיינו, ישראל תגיב בעוצמה רבה ותתקוף גם תשתיות לבנוניות כמו שדות תעופה, גשרים, תחנות כוח, צירים ראשיים וכדומה.
קיימת סבירות גבוהה שכל מערכה צבאית בין ישראל לחיזבאללה תגרור אחריה גם מעורבות של ארגוני חמאס והגי'האד האיסלאמי ברצועת עזה, אם ארגונים אלה יעמדו בסיכומים האחרונים שלהם עם אירן.
משלחת חמאס שביקרה בטהרן בחודש שעבר ונפגשה עם המנהיג הרוחני העליון עלי ח'מינאי ועם הגנרל קאסם סולימאני הגיעה לסיכום עימם על השתתפות חמאס ב"חזית החדשה המאוחדת" נגד ישראל שכוללת את חיזבאללה ואת המורדים החות'ים בתימן (גדודי אנצר אללה) ואת מליציות "אלחשד א-שעבי" בעירק.
מנהיג חמאס אסמעיל הניה שיגר איגרת באמצעות בכיר חמאס צאלח אלעארורי אל המנהיג הרוחני העליון עלי ח'מינאי שבו הבטיח לו כי ארגון חמאס יעמוד לצד אירן בכל מתקפה עליה מצד ישראל או מצד ארה"ב. המפגש בטהרן עם משלחת חמאס אישר את העיקרון של "אחדות החזיתות ואחדות הגורל" בין אירן לשלוחותיה ברחבי המזרח התיכון.
העיתון הלבנוי "אל-אח'באר" הנחשב לשופרו של חיזבאללה דיווח ב-10 באוגוסט כי ארגון חמאס הסכים לעיקרון כי "במקרה של פרוץ מלחמה נגד אחד הצדדים החברים ב"ציר ההתנגדות", שאר חברי הציר יסיעו לו כדי למנוע את שבירתו". זוהי המדיניות הנוכחית של "ציר ההתנגדות" בראשות אירן וישראל חייבת לקחת זאת בחשבון, אסור שהחזית הזו תרתיע אותה.
לכן, ישראל חייבת להגיב בחוזקה על כל חדירה או שיגור רקטות מרצועת עזה, יחיא סינוואר מוביל ביד רמה את הבנות הרגיעה עם ישראל ואיננו מעוניין בעימות צבאי כולל, אולם, על-פי גורמים בחמאס במקרה של עימות צבאי בין ישראל לבין כוח "קודס" או לבין ארגון חיזבאללה, הוא לא יהסס ויצטרף עם כל הארסנל של הזרוע הצבאית של חמאס נגד ישראל, האינטרס העליון של סינוואר הוא לשמור על הברית המדינית-צבאית עם אירן שמספקת לחמאס,במשך שנים רבות, אמצעי לחימה מתקדמים וכסף שמאפשרים לו להמשיך ולשלוט ברצועת עזה. משלחת של חמאס זומנה לשיחות בקהיר ביחד עם משלחת של הג'יהאד האיסלאמי, מצרים מנסה להרגיע אולם שני הארגונים מחויבים לאירן ולא למצרים.
לכן, ישראל צריכה להיות ערוכה למלחמה בחזית הצפון ובחזית הדרום בו זמנית, התמנון האירני יפעיל את כל זרועותיו במקרה של עימות צבאי עמה וישראל צריכה להיות ערוכה היטב, לא יזיק לדרג המדיני גם לשקול בחיוב הנחתה "מכה מקדימה" על מי שצריך, אם יש מודיעין טוב ומדויק, ודי לחכימא ברמיזא.

תאריך:  27/08/2019   |   עודכן:  27/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התגובה של חיזבאללה תבוא מלבנון?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לדעתי
באום  |  27/08/19 10:43
2
ישראל מחכה להזדמנות
ב.ל  |  28/08/19 17:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
נתניהו קרא לקהילה הבינלאומית לפעול להפסקת התקפות אירן על ישראל    סגן הנשיא האמריקני: ארה"ב תומכת בזכות ישראל להגן על עצמה
עידן יוסף
בני גנץ אינו מוגדר כראש אופוזיציה    מי שתדרך אותו על ההתרחשויות בצפון ובדרום היו המזכיר הצבאי וראש המל"ל
עידן יוסף
לפי הדיווחים, שני מזל"טים ביצעו שלוש תקיפות נגד מטרות של החזית העממית לשחרור פלשתין הנמצאות בגבול בין שתי המדינות    לא היו נפגעים באירוע, אך דווח על נזק שנגרם
איציק וולף
צה"ל פרסם סרטון וידאו שבו נראים לוחמי כוח קודס האירני לאחר ששובש ניסיונם לשגר רחפני נפץ לעבר רמת הגולן
איציק וולף
כלי טיס לא מאויש תקף שיירה של גדודי חיזבאללה בעירק והרג את מפקד המיליציה    חסן נסראללה נאם מהבונקר והתייחס להתרסקות הרחפנים אמש ברובע הדאחייה בביירות: התפתחות מסוכנת מאוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il