X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה דוחה את ההצעות הבינלאומיות להרגעת המצב ונחוש להוציא פעולה צבאית נגד ישראל בתגובה על התקיפה בשכונת א-דאחיה על-פי גורמים בחיזבאללה, התגובה הצבאית תביא לשינוי כללי המשחק שהיו נהוגים עד כה אך לא תביא למלחמה כוללת עם ישראל
▪  ▪  ▪
נסראללה. מאיים [צילום: חוסיין מאלה/AP]

ישראל סיפקה למנהיג חיזבאללה חסן נסראללה הזדמנות נהדרת לחזק את מעמדו בלבנון ובעולם הערבי בכך שהחדירה לשכונות א-דאחיה בביירות שני מל"טים כדי לתקוף את המתקן המדייק את הטילים שברשות חיזבאללה.
בחיזבאללה דוחים את הגירסא הישראלית למה שאירע וכפי שהיא התפרסמה באמצעי תקשורת זרים כמו ה"טיימס" הבריטי. בארגון טוענים שמטרת המל"טים הייתה לעשות סיכול ממוקד של אישיות בכירה ביותר בארגון. בכל מקרה, ישראל הפרה, מבחינתו של חסן נסראללה, את כללי המשחק שהיו נהוגים ב-13 השנים האחרונות מאז תום מלחמת לבנון השנייה.
חסן נסראללה זכה בתמיכה עממית גורפת ולצדו התייצבה רשמית ממשלת לבנון וגם הנשיא מישל עון שתומכים ב"תגובה מידתית" על התקיפה הישראלית. ב-2006 החליט נסראללה על דעת עצמו שארגונו יחדור לשטח ישראל ויחטוף חיילים לצרכי מיקוח ואחר כך הביע חרטה על הפעולה שהביאה לפרוץ מלחמת לבנון השנייה, עכשיו הוא זוכה לקונסנזוס ול"אור ירוק" להחזיר ללבנונים את כבודם באמצעות תגובה צבאית. גם צבא לבנון יתייצב לצדו במידת הצורך.
אמש כבר ירו חיילי צבא לבנון מנשקם האישי, בהוראה ממפקדת הצבא, לעבר 2 מל"טים ישראלים שחגו מעל אזור מרג' עיון בדרום לבנון. המל"טים לא נפגעו אך על-פי דיווח בעיתון אל-אח'באר הלבנוני, ארה"ב התערבה ודרשה מממשלת לבנון שלא לערב את צבאה בעימות בין ישראל לחיזבאללה. שר ההגנה הלבנוני אליאס בוצעב הגן על חיילי צבא לבנון ואמר כי "הם מילאו את חובתם ואת אחריותם להגן על לבנון ועל הכבוד של הלבנונים".
ההתערבות של צבא לבנון והירי לעבר המל"טים הישראלים מסכנים את השקט בדרום לבנון ובכך כבר השיג חסן נסראללה את מה שרצה, לנסות ולהגביל את פעילות צה"ל בשמי לבנון. כוח יוניפ"יל הפסיק אמש את סיוריו לאורך הגבול עם ישראל מחשש שחייליו יפגעו מהירי של צבא לבנון.
לחסן נסראללה ישנה הזדמנות היסטורית לשנות את כללי המשחק בינו לבין ישראל וליצור מאזן הרתעה חדש שימנע את כל החדירות הישראליות למרחב האווירי של לבנון אם לא יורה לארגונו לבצע תקיפת מטרות ישראליות באורח שיביא לנפגעים רבים. במקרה כזה של פגיעה גדולה בחיילים או באזרחים התגובה הישראלית תהייה עוצמתית וסביר שתוביל למלחמה חדשה בלבנון.
עיתון "אל-אח'באר" הלבנוני, שהינו שופרו של חסן נסראללה, דיווח ב-28 באוגוסט על ההצעות האמריקניות שהועברו ללבנון כדי לנסות ולמתן את התגובה של חיזבאללה. בדיווח נאמר כי ארה"ב הבהירה לממשלת לבנון כי "אסור שחיזבאללה יגזים בתגובתו על מה שקרה, וכי ארה"ב מוכנה לערוב לכך שישראל תדבוק מעתה ואילך בכללי המשחק שהיו נהוגים עד לתקיפה בביירות".
התקיפה-עניין מוגמר
נראה כי אין דרך לעצור את התגובה הצבאית הצפויה של ארגון חיזבאללה נגד ישראל ועל-פי ההערכות בלבנון היא תהייה בימים הקרובים, הקהיליה הבינלאומית ומדינות האזור מגלות בשתיקה הבנה לטענות חסן נסראללה כי הוא זכאי להגיב על הפעולה הישראלית אך מבקשות שהתגובה תהייה "מידתית" ושלא תוביל למלחמה אזורית. נסראללה מתכנן את התקיפה על המטרות הישראליות באורך רוח ומורט לישראל את העצבים, במעין מלחמה פסיכולוגית, מדינת ישראל דרוכה על צבאה ועל אזרחיה בציפיה לראות את התגובה של חיזבאללה, נסראללה מלא עזוז ואומר בשיחות סגורות למקורביו: "איננו ממהרים, שהאויב ימתין".
גורמים בחיזבאללה אומרים כי העיכוב בתגובת חיזבאללה על התקיפה בשכונת א-דאחייה בבירות נובע משיקולים טקטים, אך האיחור בכמה ימים לא הופך את התגובה לפחות קשה. על-פי גורמים בחיזבאללה שצוטטו בעיתון "אל-אח'באר" הלבנוני, התגובה של חיזבאללה לא תהייה פעולת נקם של פגיעה במטרה או הריגת חייל ישראלי, אלא תגובה שמטרתה לבסס משוואה חדשה", דהיינו קביעת כללים חדשים שיגבילו את הפעילות הישראלית באוויר, בים ביבשה בכל מה שקשור ללבנון.
כזכור, לחיזבאללה יש כבר כמה טילים מדויקים בודדים שרמת הדיוק שלהם גבוהה. הוא בהחלט יכול לירות כמה מהם לעבר מטרות או מתקנים בשטח ישראל או מטרות ישראליות בים. באחד מנאומיו האחרונים הזהיר חסן נסראללה כי במלחמה הבאה ארגונו יפגע בטנקים ישראלים ב"שידור חי", האם הדבר מרמז לכך שחסן נסראללה מתכנן להשפיל את ישראל ולשדר בשידור חי את תקיפת המטרות הישראליות?
באותו הנאום הביע חסן נסראללה את ביטחונו בניצחון "ציר הרשע" על ישראל וכי עוד יזכה בימי חייו להתפלל בירושלים (במסגד אל-אקצה), מדובר באיש נחוש וחדור מטרה להילחם בישראל בכל כוחו, לכן האפשרות שישנה את דעתו בעניין תקיפת ישראל בתמורה להצעה אטרקטיבית או פיתוי כלשהו כלל לא עומדת על הפרק.
נסראללה הוא אדם הגיוני, לו רצה במלחמה כוללת עם ישראל בתגובה על התקיפה בא-דאחיה, היו כבר נופלות אלפי רקטות בשטח מדינת ישראל, הוא עדיין מורתע מתוצאות מלחמת לבנון השנייה אך מחפש תגובה צבאית שתוציא אותו כמנצח ותשפיל את ישראל. חסן נסראללה לא יסתפק בהפלת מל"טים ישראלים כתגובה על מה שאירע, הוא מתכנן לנסות וליירט כמה מל"טים כאלה שטסים בשמי לבנון או סמוך לגבול, אך גם אם יצליח הוא לא יסתפק בכך".
בינתיים נהנה חסן נסראללה מהעמדה החדשה שלו ומהחיזורים הבינלאומיים אחריו כדי שלא ישבור את הכלים, התגובה כבר יצאה לדרך ברמת התכנון, יש לקוות שהמודיעין הישראלי שהוכיח עד כה רמה גבוהה מאוד בכל הקשור לאירן ולחיזבאללה יאתר מראש ובזמן את התכנון של חסן נסראללה וינחית מכה מקדימה על חיזבאללה כדי למנוע ממנו את הוצאת ההתקפה אל הפועל, בדיוק כפי שקרה לפני כמה ימים בכפר עקרבה דרומית לדמשק.

תאריך:  29/08/2019   |   עודכן:  29/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
שאול מנשה
אני עוסק זה יובל שנים בהסברה של ישראל לעולם הערבי, נתקלתי באיומים מסוג זה ואפילו יותר חמורים נגד ישראל מפיהם של מנהיגי ערב, אך לעולם לא העזתי לכנות מנהיג ערבי מאיים ככלב נובח    סופר סורי עושה זאת
מחלקה ראשונה
ערוץ סקיי בשפה הערבית מדווח שבסיס חיל-האוויר אל-בכר צפונית לבגדד הותקף בפצצות מרגמה    שריפה פרצה במקום
יורם אטינגר
השנוי במדיניות בא בתגובה לקשרי הפלשתינים עם אויבים ויריבים של סעודיה כגון האייתולות באירן, "האחים המוסלמים", ארדואן הטורקי, קטר, חיזבאללה, ועוד. סעודיה ערה למסע הכפשה של רשתות חברתיות פלשתיניות נגד יורש העצר מוחמד בן סלמן ולשריפת דגלי סעודיה בהפגנות בעזה ומזרח ירושלים
ד"ר יהושע קרסנה
המלך עבדאללה מסתייג מתוכנית טראמפ, מתקרב לקטר וטורקיה - וגם מהדק את היחסים עם מצרים ומנסה להרחיק את עירק מאירן. מהלכים מורכבים אלו נובעים ממצבה המסובך של הממלכה וישראל צריכה להשלים איתם
יוני בן-מנחם
חמזה בן-לאדן, בנו של מנהיג ארגון "אל-קאעידה" חוסל ע"י האמריקנים ומותו מהווה מכה קשה לארגון הטרור. ארה"ב רודפת ומחסלת את מנהיגי ארגוני הטרור שפגעו בה ואינה חסה על חייהם, הגיע הזמן שישראל תתעשת ותפעל באותה הדרך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il