X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - תיקון טעות, שינוי אווירה, תעמולה ארסית, לשמור על המוטיווציה, הגנה אווירית ומעשה בשפם שבת שלום
▪  ▪  ▪
כוכבי. לסובב את הגלגל אחורה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

טעות
בטורי הקודם - הגיגים תר"ח - כתבתי, כי יאנוש קורצ'אק לא היה יהודי; וזו טעות. קורצ'אק נולד כהנריק גולדשמיט למשפחה מתבוללת בווארשה שבפולין.
להחזיר את הגלגל אחורה
חיילי 'גולני', שלא חתרו למגע עם האויב בתקרית לפני כמה שבועות בגזרת עזה, הודחו מתפקידיהם. זה היה צעד נכון של פיקוד הצבא, שאולי יאותת לחיילים ולמפקדיהם, שצה"ל אינו צבא הבריחה לישראל, ואינו צבא ההכלה לישראל, אלא צבא ההגנה לישראל.
בשניים-שלושה העשורים האחרונים חינכו את מפקדי צבאנו ואת חייליו, שניצחון על האויב אינו מטרתם, ואין בושה לגלות מורך-רוח בשדה הקרב. כדי להפגין זאת, קיבלה צמרת צבאנו את פניו של גלעד שליט, שנכנע מבלי לנסות להילחם, והלך בשבי חמאס. הנמושה לבית שליט קיבלה מיד את הדרגות, שהוענקו לה לפי הפז"ם בהיותו בשבי, והפכה לסלבריטי. רק מעטים בצבא הרימו גבה בתימהון על שלא הועמד לדין.
כשסרג'נט בואי ברגדאהל - חייל חי"ר אמריקני, שנפל בשבי טאליבן באפגניסטן במהלך עריקתו - חזר לארצו (לא במחיר של שחרור מאות מחבלים!), הוא הועמד לדין צבאי, ונידון לשחרור בקלון בדרגת טוראי ולקנס של 10,000 דולר, ללא מאסר.
הפעם האחרונה, שצבאנו שפט פדויי-שבי על מורך-לב מול האויב, הייתה אחרי מלחמת יום הכיפורים; הצבא שפט את הש"ג מליל הגלשונים (25 בנובמבר 1987), שנטש את עמדתו, ושלח אותו לכלא צבאי; והדיח צנחנים מגדוד 101, שלא פעלו בתעוזה כשמוצבם בדרום לבנון הותקף על-ידי חיזבאללה, ונכבש חלקית.
כלומר, לצבאנו יש מסורת ארוכה מדי של מורך-לב ממוסד. כעת על הרמטכ"ל אביב כוכבי (שננזף פיקודית, כמג"ד 101, על התקרית הנ"ל במוצב בדרום לבנון) צריך לסובב את הגלגל אחורה, ולחסל את המסורת הדפיטיסטית, שהנחילו רמטכ"לים וקצינים בכירים לפקודיהם ולצבא. זו מלאכה קשה, אם כי אפשרית. אצל כוכבי, אני מקווה, מפקד אוגדה, שיאמר לחייליו, כי ניצחונות המיטו רק אסונות עלינו, יודח מיד, ואולי אף יוּרד בדרגה. אצל רמטכ"לים קודמים הדפיטיסט קודם לדרגת אלוף; וזו דוגמה אישית טובה ביותר לחייליו.
הסיפור האמִתי
מתברר, שרשידה טלייב ואילהאן עומר, שתי המנוולות האנטישמיות, חברות דמוקרטיות בבית-הנבחרים האמריקני, שכניסתן ארצה נאסרה, תכננו את מזימתן בסיוע של חנאן עשראווי הידועה, שעומדת בראש ארגון 'מיפתח' הפלשתיני, המפיץ תעמולה ארסית אנטישמית ודברי אהדה למחבלים-מתאבדים.
השתיים, טוען דיוויד פרנץ' בכתב-העת 'נשיונאל רוויו' האמריקני, לא התכוונו להגיע ארצה במשלחת בית הנבחרים האמריקנית - בניגוד לדברי הסיעה הדמוקרטית, אלא לסייר לבדן בארץ בטיול פרטי, כדי לקבל בימה חופשית להסתתן הפרועה. לכן, טוב שהתעשתה ממשלת ישראל, ומנעה את כניסת המנוולות ארצה, למרות מסכת האיִומים, שהשמיעו נגדה הדמוקרטים בארצות-הברית ואויבינו מבית ומחוץ.
מענק גיוס
מתשעה בספטמבר יגדל המענק להמשך הגיוס (reenlistment) לחוגרים בצבא האמריקני עד כדי 81,000 דולר למי שיתחייבו לשרת חמש שנים ויותר בכוחות למבצעים מיוחדים, במערך הסייבר ובמערך המודיעין. כך קובעת הודעה חדשה, שמספרה 19-261, של מינהל משאבי-האנוש של הצבא.
לצבא האמריקני יש כ-700 סוגים של מענקים להמשך הגיוס לחיילים לפי מקצועותיהם הצבאיים (MOS), לפי כישורים, לפי דרגתם ולפי משך התחייבותם להמשך שירות. המענק המרבי יינתן לחיילים ביחידות למבצעים מיוחדים ובמערך הסייבר, שדרגתם סרג'נט או סטאף-סרג'נט, והתחייבו לשרת חמש שנים בצבא.
הגדלת המענקים נועדה להתגבר על מחסור במתנדבים מיומנים למערכים הללו. כידוע, בוטל גיוס החובה לצבא האמריקני לפני יותר מ-45 שנה, אחרי מלחמת ויטנאם, והצבא הפך לצבא מקצועי של מתנדבים (AVF). כך, מתלבטים ראשי הצבא ומנהלי משאבי-האנוש שלו כיצד למלא את התקנים. גם חיל-הים, חיל-האוויר וחיל הנחתים מתקשים למלא את כל התקנים בזרועותיהם; וכל שנה מתחילה עם בעיותיה, המושפעות מכלכלת ארצות-הברית, ממצב התעסוקה בה ומתנאי השירות בשירותים המזוינים.
יתר על כן, הבעיה הגדולה של צבאות הנה לשמור על המוטיווציה של החיילים - ובעיקר, הקרביים - הנוטים לעזוב לפני תום השירות. האמריקנים בחרו לתת מענק גדול למי שישלימו את שירותם.
בעיה קשה יש לאמריקנים עם צוותי אוויר, כיוון שחברות התעופה מציעות משכורות עתק לטייסים מנוסים, ורבים מהם נוטשים את השירותים המזוינים לטובתן.
הממליצים על מעבר צה"ל לצבא מקצועי של מתנדבים צריכים לקחת בחשבון, שכנראה, במצבה הכלכלי של ישראל, לא יהיו די מתנדבים לכל יחידות הצבא ולמילואיו. כלומר, בשעת מלחמה, יסבול הצבא ממחסור חמור בלוחמים ובמפקדים. יתר על כן, צבא מקצועי אינו פותר את בעיית אי-הרצון להמשיך בשיורת קרבי.
הדיון בחלופות - צבא מקצועי, או גיוס חובה - אינו פשוט, ויש לו היבטים רבים, גם חברתיים. לכן, כל גישה פשטנית תביא אותנו אל עברי פי-פחת. בינתיים, אנחנו זקוקים, לדעתי, לגיוס חובה, אך צריכים לשפר את תנאי השירות של המגויסים ואת שכרם.
הגנה מטילים
טילים נ"מ הקטינו מאוד את העליונות האווירית של חיל-האוויר האמריקני בחמישים השנים האחרונות. לפיכך, נדרש הצבא האמריקני לפתח מחדש את הגנתו האווירית. האיום גדל כיוון שפותחו נחילי כטב"מים זעירים, טילי שיוט וטילים בליסטיים. כך, על הצבא האמריקני להעדיף מאוד פיתוח אמצעים להגנת כוחותיו המתמרנים נגד התקפות כלי-טיס.
כעת מתרכז הצבא במערכת "הגנה אווירית קצרת-טווח ומתמרנת" באמצעות כלי-רכב נושאי נשק נ"מ, שילוו את כוחות היבשה. כך, הותקנו על רכב הלחימה הגלגלי סטרייקר טילים סטנגר והלפייר, משבשי כטב"מים ותותחים 30 מ"מ. בנוסף, רכש הצבא את מערכת הטילים חץ-דרבן מתוצרת ישראל, ובכוונתו להשתמש בחימוש שלה למשגר רב-משימתי. בנוסף, מפתח הצבא לייזר 100 קילו-ואט נישא על רכב נגד כטב"מים.
נגד איומים רחוקים משפר הצבא את הטילים נ"מ פטריוט ואת מערכות THAADS להגנה נגד טילים בליסטיים - באמצעות מכ"ם ומערכת לבקרת-אש, כדי שיפעלו כמערכת אחודה נגד טילים (IBCS).
אווילי
העיסוק הנרחב והאווילי של התקשורת בשפמו המגולח של עמיר פרץ חשף את ערוותה - היא עוסקת בטפל (יכול להיות גם בתפל) ובמה שלמטה ממנו - כיוון שסיקור הגילוח בא על חשבון עיסוק אמיתי במסעי הבחירות.

תאריך:  29/08/2019   |   עודכן:  29/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מורך-לב ממוסד
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
המושג "מורך לב" , בנוסח בן צדף
שלמה המגיב  |  30/08/19 10:00
 
- תגובתך לוקה באי הבנה
שמעון מהצפון  |  31/08/19 00:11
 
- הסברים לשמעון מהצפון
שלמה המגיב  |  31/08/19 10:08
 
- תשובה לשמעון מהצפון
משה, עורך-דין  |  31/08/19 10:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר שלמה פרלה
מדיניות ממשלתית יציבה חייבת להישען על דעת קהל אוהדת    מרחב התמרון של ממשלת גרמניה לתרגם רטוריקה פרו-ישראלית למדיניות משמעותית הלך והצטמצם, ומכאן שגם המדיניות הרשמית של גרמניה בשנים האחרונות נוטה מתמיכה בישראל לביקורת, לפעמים בנוסח עוין, ולצעדים אנטי-ישראלים ממשיים
אליהו קאופמן
התבטאויותיו של איימן עודה לכניסה לממשלת "כחול לבן" רק הביאו להתרחקות ה"רשימה המשותפת" מקואליציה עתידית של גנץ, ולמתח ערבי פנימי עוד לפני יום הבחירות    מדובר בשיגעון גדלות של שנים מח"כי חד"ש, החפצים בלגיטימציה "כחולה - לבנה"
דן מרגלית
איני מצליח להבין מדוע אנשים כמותכם אינם מצהירים בראש חוצות כי לא תתמכו במתן חסינות לביבי מפני העבירות הפליליות המיוחסות לו בטיוטת כתבי האישום שהכין לו היועץ המשפטי ד"ר אביחי מנדלבליט
צ'לו רוזנברג
עברו כ-14 שנים ושום דבר ממשי בנושא המקלוט לא נעשה    המקלטים הציבוריים הם כסות, כיסוי תחת בלבד לרשויות האחריות
יוני בן-מנחם
מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה דוחה את ההצעות הבינלאומיות להרגעת המצב ונחוש להוציא פעולה צבאית נגד ישראל בתגובה על התקיפה בשכונת א-דאחיה    על-פי גורמים בחיזבאללה, התגובה הצבאית תביא לשינוי כללי המשחק שהיו נהוגים עד כה אך לא תביא למלחמה כוללת עם ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il