X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דאגה רבה בקרב תושבי הרצועה מהאפשרות שהרצועה תיגרר למלחמה עם ישראל על-ידי החמאס והג'יהאד האיסלאמי רוב התושבים אינם רוצים במלחמה שמשרתת את האינטרסים של אירן וחיזבאללה ולשלם את המחיר הכבד של המלחמה
▪  ▪  ▪
[צילום: חסן ג'די/פלאש 90]

ב-27 באוגוסט שידר ערוץ אל-ג'זירה ידיעה שמקורה בגורמי "ההתנגדות" ברצועת עזה שבה נאמר כי אם תפרוץ מערכה צבאית בין ארגון חיזבאללה לישראל, הפלגים הפלשתינים ברצועת עזה יכנסו אף הם לעימות צבאי עם ישראל.
הידיעה הזו, שלא הוכחשה על-ידי שום גורם ברצועת עזה, מעוררת דאגה גדולה בקרב תושבי הרצועה והיא משתלבת עם שאר הידיעות שפורסמו בחודש האחרון באמצעי התקשורת הערביים כי במהלך ביקור משלחת חמאס בטהרן בחודש שעבר סוכם בין בכיר התנועה צאלח אלעארורי לבין המנהיג הרוחני עלי ח'מינאי והגנרל קאסם סולימאני כי ארגון חמאס יסייע לאירן ולשלוחותיה אם יותקפו על-ידי ארה"ב או ישראל.
מאז נאומו האחרון של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, נורו לעבר ישראל מרצועת עזה כמה רקטות ופצצות מרגמה מבלי ששום גורם נטל את האחריות על הירי, גורמים ברצועה אומרים כי ארגון הג'יהאד האיסלאמי הוא האחראי לירי בהסכמת חמאס.
הירי נועד לאותת כי ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי ניצבים לצדם של אירן וחיזבאללה, כזכור, אירן תומכת בכסף ובאמצעי לחימה בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי ובכך מבטיחה את המשך שלטונם ברצועת עזה.
הברית הפוליטית בין חמאס לג'יהאד האיסלאמי השתלטה על תושבי הרצועה והיא שמובילה אותם גם לכיוונים שהם אינם רוצים בהם, הפעם מדובר בעימות צבאי עם ישראל במקרה שארגון חיזבאללה יגיב בצורה חריפה נגד מטרות בישראל וידרדר את המצב הביטחוני.
הפרשן הפלשתיני רג'ב אבו סריה פירסם מאמר ב-27 באוגוסט בעיתון "אלאיאם" שבו כתב כי "רצועת עזה הפכה לכלי שחמט במשחק האזורי ששמו מלחמה ושרצועת עזה תהייה בו החזית הראשונה למרות בידודה והעוני שבה, מלחמה עבורה פירושה התאבדות, אין מדובר בגבורה או בהתנגדות, עזה כבר הייתה לבדה בשלוש מלחמות".
המלחמה האחרונה בין ארגוני הטרור ברצועה לבין ישראל הייתה בקיץ 2014 (מבצע צוק איתן) ונמשכה 51 ימים עם מאות הרוגים ואלפי פצועים וכ-20 אלף בתים פלשתינים שנפגעו מהפצצות ישראל, הרצועה עדיין מלקקת את פצעי המלחמה הזו, אף גורם שיעי לא בא לסייע לרצועת עזה, לא אירן ולא חיזבאללה, עכשיו אירן דורשת ממנה להילחם עבורה. רוב תושבי הרצועה מתנגדים לכך שארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי יצטרפו לעימות הצבאי של חיזבאללה נגד ישראל, גורמים ברצועה אומרים כי זה רק יגביר את הסבל של תושבי הרצועה ויהדק את המצור הישראלי.
העיתונאי הפלשתיני אחמד אבו רתימה כתב בחשבון הטוויטר שלו ב-28 באוגוסט כי "
כל הניסיון להפוך את רצועת עזה לחזית לחימה עבור אירן הוא ניסיון חסר אחריות, מן הראוי שהחזיתות האחרות יגנו על רצועת עזה מכיוון שהיא קטנה, מבודדת ותחת מצור".
כל תושבי רצועת עזה הינם מוסלמים סונים, להוציא מיעוט נוצרי קטן ביותר, רובם אינם רוצים להילחם או לסבול עבור אירן וחיזבאללה השיעים ששואפים להשליט את המהפכה החומיינסטית השיעית בכל אזור המזרח התיכון.
ארגון חמאס שהוא הריבון ברצועת עזה אמור להיות קשוב להלכי הרוח של האוכלוסייה העזתית, אולם הוא מיהר להעביר לאירן ולחיזבאללה את הסכמתו להילחם לצידם נגד ישראל, כך עלול להיווצר מצב שארגוני הטרור יכפו מלחמה על כ-2 מיליון תושבי רצועת עזה, מלחמה שהם אינם רוצים בה ושישלמו עבורה מחיר כבד מאוד.
מצרים זימנה לקהיר את נציגי חמאס והג'יהאד האיסלאמי כדי להזהירם מפני הסלמה מול ישראל בתיאום עם אירן וחיזבאללה, אולם הנאמנות שלהם נתונה לאירן ולא למצרים. שלטון הדיכוי של חמאס ברצועת עזה איננו מאפשר לאוכלוסייה העזתית למתוח ביקורת עליו ועל מדיניותו, המהלך של הצטרפות חמאס והגי'האד האיסלאמי יהיה מהיר מאוד וכך תמצא רצועת עזה את עצמה במלחמה שהיא איננה רוצה בה ונגררה לתוכה על-ידי ארגוני הטרור. תושבי הרצועה הם שישלמו את המחיר, כמו בכל מלחמה עם ישראל.

תאריך:  30/08/2019   |   עודכן:  30/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ציפי לידר
בשולי הכותרות: גירוש או חוק - ארגוני השמאל מכירים?    את ראשינו הם מבקשים    ולקינוח האותייות מאחורי המספרים
שאול מנשה
אני עוסק זה יובל שנים בהסברה של ישראל לעולם הערבי, נתקלתי באיומים מסוג זה ואפילו יותר חמורים נגד ישראל מפיהם של מנהיגי ערב, אך לעולם לא העזתי לכנות מנהיג ערבי מאיים ככלב נובח    סופר סורי עושה זאת
יורם אטינגר
מערכת החינוך היא הביטוי האותנטי ביותר של מציאות, טקטיקה ואסטרטגיה פלשתינים, המוסווים על-ידי "שומר מסך" הכולל הצהרות דיפלומטיות, תדרוכים וראיונות פלשתינים הנעימים לאוזן
רפי לאופרט
עת להכריע - הכרעות היסטוריות דרושות לעת הזו בשני נושאים: גבולות קבועים וסופיים, ומרכיבי דוקטרינת הביטחון הלאומי (בט"ל), לאור הדינמיקה הגיאו-פוליטית האזורית    באין פרטנר להסדרים מדיניים אמינים, דרושה הכרעה חד-צדדית, מושתתת על שקילת יחסי הגומלין הקריטיים בין שתי ההחלטות
גרשון הכהן
הפיגוע הרצחני במעיין דני משקף מאבק מתמשך על שליטה בטריטוריה בו נהנים הפלשתינים מזה עשרות שנים מראיה נכוחה יותר של תכלית מאבקם: צמצום ההתיישבות היהודית במדינת ישראל וביו"ש ל"תחום מושב" עירוני מקובע ומוגבל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il