X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מחבלים קיצונים הצליחו להפתיע את מנגנוני הביטחון של חמאס ולבצע בעיר עזה מתקפת טרור נגד מחסומי המשטרה של חמאס. הקיצוניות הדתית גוברת ברצועה אך חמאס מאשים את הרש"פ
▪  ▪  ▪
צוערים בקורס שוטרים של חמאס [צילום: חסן ג'די, פלאש 90]

בסוף השבוע שעבר איתרו מנגנוני הביטחון של חמאס ברצועת עזה מטען חבלה נוסף שבו השתמשו המחבלים במתקפת הטרור בשבוע שעבר על שני מחסומי משטרה, בדרום ומערב העיר עזה, שבמהלכה נהרגו 3 שוטרים של משטרת חמאס ונפצעו עוד 6 אנשים.
מנגנוני הביטחון של חמאס עשו גל מעצרים נרחב ברצועה בקרב הארגונים הסלפים הקיצונים,גורמים ברצועה מסרו כי נעצרו גם פעילים של ארגון הג'יהאד האיסלאמי לאחר שמנהיג הארגון זיאד נח'אלה נתן לחמאס "יד חופשית" לעצור אנשים מארגונו כדי לגלות מי עומד מאחורי מתקפת הטרור.
על-פי בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק, מנגנוני הביטחון של חמאס לכדו את החוליה שעשתה את הפיגועים ושמנתה 10 אנשים אך הוא סירב למסור פרטים על-אודותיהם.
משרד הפנים של חמאס הבטיח לפרסם באופן רשמי את תוצאות החקירה ברגע שהיא תסתיים, אך בינתיים הדליפו גורמים בכירים בחמאס כי המודיעין הפלשתיני בראשותו של הגנרל מאג'ד פרג' הוא האחראי למתקפת הטרור, אחרי שבשבוע שעבר האשימו בכך את ישראל.
העיתון "א-שרק אלאווסט" דיווח ב-1 בספטמבר מפי גורמים בממשל חמאס ברצועה כי המודיעין הכללי ברמאללה ניצל "אנשים בעלי נטייות פסולות ומחשבות סוטות" על-מנת לפגוע ולערער את המצב הפוליטי ברצועת עזה. דובר חמאס פווזי ברהום נקב בשמו המפורש של הגנרל מאג'ד פרג' כי הוא עומד מאחורי כל ניסיון ליצור כאוס ברצועה בשליחות השב"כ הישראלי.
אין זו הפעם הראשונה שחמאס מאשים את הגנרל מאג'ד פרג' בגיוס סלפים קיצונים ברצועת עזה כדי לערער את שלטון חמאס, חמאס האשים אותו כי הוא שגייס חוליית סלפים קיצונים כדי לביים התנקשות בראש הממשלה ראמי חמדאללה במרס 2018 בעת שביקר בצפון הרצועה וכי הוא מנסה לעורר מחדש את תנועת "רוצים לחיות" ברצועה שפעיליה הפגינו נגד המצב הכלכלי הקשה לפני כמה חודשים ודוכאו בכוח בידי מנגנוני הביטחון של חמאס.
בשבוע שעבר האשים ארגון חמאס את הגנרל מאג'ד פרג' כי הוא ניסה להתסיס את הרוחות בעת הלוויתו של תאמר אלסולטאן, רוקח ופעיל פוליטי שמת לאחר טיפול רפואי בחו"ל, אך משפחת סולטאן מנעה זאת.
משמעויות
אחרי ניסיון ההתנקשות בראש הממשלה הפלשתיני ראמי חמדאללה שוב מצליחים הפעילים הסלפים הקיצונים,שמזוהים עם דאעש, לערער את מצב הביטחון ברצועת עזה ולשים ללעג ולקלס את מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר ויד ימינו הגנרל תוופיק אבו נעים ראש מערך ביטחון הפנים ברצועה. זוהי מכה נוספת למערך ביטחון הפנים של חמאס לאחר פעילות הכוחות המיוחדים של צה"ל באזור ח'אן יונס.
התעוררות הגורמים הג'יהאדיסטים ברצועה, איננה נראית כפעולה מוצלחת של הגנרל מאג'ד פרג' שהצליח לגייסם לשורותיו, אלא דווקא כחלק מתהליך ההקצנה בחברה העזתית והאכזבה מארגון חמאס. פלשתינים הורגים פלשתינים אחרים ברצועת עזה כדי להפוך ל "שהידים" מתוך אמונה כי יגיעו לגן עדן כדי להינות ממנעמיו.
מדובר במתקפת טרור ראשונה מסוגה של פעילים סלפים על מחסומי המשטרה של חמאס בעיר עזה שפוגעת ביוקרה של מנגנוני הביטחון של חמאס שלא הצליחו לסכל מראש את המתקפה. בקיץ 2017 פוצץ סלפי קיצוני, חגור בחגורת נפץ, את עצמו על סיור של חמאס בגבול רצועת עזה עם מצרים, אך אז לא היו נפגעים בנפש.
למרות שארגון חמאס לא הצליח לסכל מראש את מתקפת הטרור, הוא הצליח ללכוד במהירות את חברי החוליה האחראים למתקפה, דבר שמעיד כי הוא מכיר היטב את התשתית של ארגוני הטרור הסלפים ברצועה.
הדבר מבליט את העובדה שחמאס פועל נגדם רק כשהם תוקפים אותו, הוא נמנע מלפעול נגדם בשגרה ומשתמש בחלק מהם כ"קבלני משנה" לחדירות לשטח ישראל ולירי רקטות לעבר עוטף עזה. ברש"פ מכחישים בתוקף את האשמות חמאס כי הגנרל מאג'ד פרג' אחראי למתקפת הטרור ומכנים זאת במילים "שקרים והמצאות".
גורמים ברש"פ מעריכים כי שלוחת דאעש בסיני, שהסתכסכה עם חמאס עקב התקרבותו למצרים, היא שעומדת מאחורי החוליה שביצעה את מתקפת הטרור האחרונה בעיר עזה. גורם בכיר ברש"פ אומר כי חמאס נתן מתנה חינם לישראל בכך שניקה אותה מאחריות למתקפת הטרור בעיר עזה והפך את הרש"פ לאויב.

תאריך:  03/09/2019   |   עודכן:  03/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכה קשה למערך ביטחון הפנים של חמאס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
גרשון הכהן
עם התכנסות היהודים לריכוזי הערים נטלו הפלשתינים בפועל את הריבונות במרחב הפתוח והותירו ליהודים ריבונות פרסונלית באזורי מגוריהם. המגמה מתקיימת לא רק ביהודה ושומרון. גם בנגב, בגליל ובעמק יזרעאל מתכנסים היהודים למגדלי הדירות והמרחב הפתוח הולך ונשלט בידי לא יהודים
אליקים העצני
לו ידע העם לבטח שלא תעשה לו 'מעשה שרון', לא תהפוך את 'המחנה הלאומי' לקבלן ביצוע של מדיניות מרץ, אין ספק שהיה בוחר רק בך, והיה עושה הכל כדי לגרום מפלה אלקטורלית "לצמד הזה"
ד"ר רפאל בוכניק
קיימת היתכנות כי מאחורי מסע "רק לא ביבי" מסתתרת מעין תוכנית הונאה מתוחכמת רוויית fake news, הכופרת מכל וכל בתוחלתה של "עסקת המאה" ומקדמת באדיקות ובעורמה את פתרון "שתי המדינות"
עידן יוסף
נפגע באורח קל מזיקוקים שיידו פורעים פלשתינים    כספי טרור בעשרת אלפים שקל נתפסו בבנימין    22 מבוקשים החשודים בטרור נעצרו על-ידי הצבא והשב"כ
יוני בן-מנחם
דאגה רבה בקרב תושבי הרצועה מהאפשרות שהרצועה תיגרר למלחמה עם ישראל על-ידי החמאס והג'יהאד האיסלאמי    רוב התושבים אינם רוצים במלחמה שמשרתת את האינטרסים של אירן וחיזבאללה ולשלם את המחיר הכבד של המלחמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il