X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מנהיג חיזבאללה מנסה לקבע כללי משחק חדשים לקראת סבב לחימה נוסף עם ישראל. חסן נסראללה מעריך כי ישראל תתקוף בקרוב את אתרי פרויקט דיוק הטילים בלבנון ומנסה להרתיעה מכך באמצעות הצבת משוואה חדשה
▪  ▪  ▪
פגיעת טיל הקורנט ברכב הזאב של צה"ל [צילום: אל מנאר]

כמה שעות לאחר מתקפת טילי הנ"ט מסוג "קורנט" על אזור אביבים על גבול ישראל-לבנון, מיהר מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה להתייצב מול מצלמות הטלוויזיה ולנסות לקבע את כללי המשחק החדשים שלו בעימות עם ישראל. נסראללה יודע כי התקפה ישראלית על האתרים בלבנון של פרויקט דיוק הטילים היא רק שאלה של זמן, רשמית הוא משקר ומכחיש כי קיים פרויקט כזה, גם לפני התקיפה של טילי הנ"ט לעבר אביבים הוא קיבל מסרים מישראל, באמצעות מתווכים, כי אם התגובה הצבאית שלו לא תהייה "מידתית", ישראל תהרוס בתגובה את כל אתרי פרויקט הטילים המדויקים.
ישראל כבר החלה להגביר את המודעות של הקהילה הבינלאומית לשקריו של נסראללה כדי לגרום לה להתערב וגם להכין את הלגיטימציה היבנלאומית לקראת תקיפתם של אתרי הטילים המדויקים.
צה"ל חשף אמש צילומי לווין של מפעל ליצור טילים מדויקים שהקים חיזבאללה בבקאע הלבנוני באזור נבי שית,אירן סיפקה מכונות יחודיות והדרכות לפועלים.
פעילי חיזבאללה החלו בימים האחרונים בפינוי ציוד יחודי ויקר מהאתר מחשש לתקיפה ישראלית.
המשוואה החדשה
מנהיג חיזבאללה החליט לשנות את כללי המשחק ב-3 מישורים: בכל הקשור למל"טים הישראלים שחודרים למרחב האווירי הלבנוני, לתגובה הצבאית על גבול ישראל-לבנון ולירי הרקטות לעבר העורף הישראלי. נסראללה הודיע כי ארגונו ינסה לפגוע בכל מל"ט ישראלי שחודר לשטח לבנון וכי ביצוע ההחלטה יהיה ב"רמת השטח", דבר שלא היה עד כה, גם צבא לבנון יהיה שותף למדיניות הזו על-פי החלטת מועצת ההגנה העליונה של לבנון, ואכן, חיילי צבא לבנון ירו אש מנשק קל לפני כמה ימים לעבר 2 מל"טים ישראלים שחגו באזור מרג' עיון בלבנון.
חסן נסראללה נערך לסבב הלחימה הבא שלהערכתו יהיה בדמות תקיפה ישראלית של אתרי פרויקט דיוק הטילים בלבנון ולכן שיגר בנאומו האחרון מסר ברור לישראל: "זכרו את ה-1 בספטמבר 2019, זהו תחילתו של שלב חדש, עברנו מחוות שבעא הכבושות(הר דוב) אל פלשתין הכבושה (ישראל) בהגנה על לבנון, אין יותר קווים אדומים... נכה בעומק הישראלי".
תקיפת חיזבאללה באזור אביבים כבר מסמנת כי חיזבאללה הרחיב את אזור התגובה שלו, שהיה נהוג עד כה, מאזור חוות שבעא לנקודות נוספות על הגבול באורך 180 ק"מ עם ישראל. אם תתקוף ישראל את אתרי פרויקט דיוק הטילים, מאיים נסראללה לתקוף ברקטות את "העומק הישראלי".
נסראללה ניסה בדבריו ליצור משוואה חדשה והפנה את המסר לישראל:
"ההתנגדות שברה את הקו האדום הישראלי שהיה במשך עשרות שנים, היא שברה אותו ביום ראשון, אם תתקפו, הרי שכל הגבולות שלכם יהיו במעגל התגובה, זהו המסר וזוהי המשוואה".
כיפוף הידיים בין ישראל חיזבאללה אמור להימשך, ישראל תקפה בשכונת א-דאחיה בלבנון מבלי לקחת אחריות רשמית כדי להבהיר לחיזבאללה שלא תשלים עם פרויקט הטילים המדויקים שמסכן את ביטחונה, למרות ההבנות בתום מלחמת לבנון השנייה, ועכשיו נסראללה מנסה לשנות את כללי המשחק כדי להרתיע את ישראל מלבצע תקיפות נוספות בשטח לבנון.
אכזבה בעולם הערבי
בעולם הערבי יש ביקורת נוקבת על התגובה "המידתית" של חיזבאללה באזור אביבים שלא הצליחה לפגוע בחיילי צה"ל והסתיימה בכישלון מבצעי. בניגוד לנשיא סוריה בשאר אסד שחוטף תקיפות ישראליות בשטחו במשך תקופה ממושכת ואיננו מגיב, נסראללה עמד במילתו ותקף את ישראל, אולם, בעולם הערבי התגובה שלו נתפסת כבלתי מספיקה ובלתי פרופורציונאלית לתקיפה של ישראל בסוריה ובשכונת א-דאחיה בביירות, העולם הערבי ציפה ליותר מחסן נצראלללה, הוא רצה לראות מכה כואבת בעומק ישראל, כפי שנסראללה הבטיח בנאומו אך שינה את דעתו והסתפק בתגובה על גבול ישראל-לבנון באזור אביבים.
ההערכה בעולם הערבי היא שעל חסן נסראללה הופעלו איומים פנימיים מתוך לבנון וגם לחצים חיצונים, באמצעות מתווכים, מצד ישראל וארה"ב שלא להחריף את תגובתו הצבאית, שהוא לא היה יכול להתעלם מהם. על-פי גורמים מדיניים בכירים בישראל, המדיניות הישראלית בקשר לפרויקט דיוק הטילים בלבנון היא ברורה, ישראל קיבלה החלטה אסטרטגית שלא לאפשר לארגון חיזבאללה להצטייד בטילים מדויקים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר ב-3 בספטמבר במהלך ביקור אצל משפחה בקריית אתא. "הטילים המדויקים האלה מכוונים ישר לקריית אתא. אסור לתת להם את זה". נתניהו הוסיף: "אני נתתי הנחייה לצה"ל - אנחנו לא ניתן לאויבים שלנו להתחמש בטילים מדויקים, ואנחנו פועלים כל הזמן ".
לכן, סביר להניח שתקיפת אתרי יצור הטילים המדויקים בלבנון היא שאלה של זמן והיא תתבצע כנראה בטווח הזמן הקצר מכיוון שארגון חיזבאללה ינסה להוריד את קווי היצור של הטילים עמוק אל בטן האדמה כדי שישראל לא תוכל לפגוע בהם ביעילות.
על-פי אותם הגורמים, האיומים של חסן נסראללה להכות בתגובה בעומק הישראלי ולאורך הגבול עם לבנון הם ניסיון ליצור הרתעה חדשה כלפי ישראל,האיומים נלקחים ברצינות אך איום פרויקט הטילים המדויקים הוא איום חמור שלא ניתן להתעלם ממנו וישראל תפעל נגדו בכל האמצעים, כל התקפה משטח לבנון על העורף הישראלי תענה בהתקפות בעומק לבנון על יעדי חיזבאללה וגם על תשתיות מדינת לבנון שכן היא הריבון והיא הנושאת באחריות על כל התקפה משטחה לעבר ישראל.

תאריך:  04/09/2019   |   עודכן:  04/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עידן יוסף
מטרת המפעל - ייצור יכולת פגיעה בדיוק של עשרה מטרים    מדובר באיום שאותו ישראל מגדירה אסטרטגי, ורק לאחרונה הורה ראש הממשלה להעלותו בסדרי העדיפויות אף מעל ההתבססות האירנית
רונן צדקה
על-רקע המתיחות בצפון ובעוטף עזה מתחילה להיווצר תסיסה גם ממזרח. הפרסומים השונים הנוגעים לעסקת המאה המתקרבת, מתסיסות את סוגיית הר-הבית והממלכה הירדנית כמרקחה
עידן יוסף
ארגון חיזבאללה פרסם תיעוד של התקרית אתמול ליד אביבים, בה נפגע כלי צבאי של צה"ל    הסרון כולל את חימוש טיל הקורנט, את מסלול הטיל ואת הפגיעה ב"זאב" שאינה נצפית באופן מובהק
עידן יוסף
"פעלנו במקביל בדיוק מירבי בכמה זירות בתוך 24 שעות כולל תגובות אפשריות של האויב. לולא פעלנו נכון היינו היום במציאות אחרת"    "יש לנו קשר מצוין עם הרוסים"
דן מרגלית
גם אם המהלך הנוכחי לא עלה יפה אני מקווה שצה"ל ימשיך לחפש תחבולות בדרכי מלחמתו גם בתחום המלחמה הפסיכולוגית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il