X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ממשלת לבנון מתעלמת מאזהרות ישראל ונותנת גיבוי מלא לארגון חיזבאללה. המצב הביטחוני בגבול הצפון שברירי והעימות הבא עם חיזבאללה הוא בפתח, אסור לישראל להיגרר למדיניות של סבבי לחימה והיא חייבת ליזום מתקפת מנע על מפעלי הטילים המדויקים בלבנון
▪  ▪  ▪
חרירי. חושש מגורל דומה לאביו [צילום: AP]

הגיבוי שממשלת לבנון נתנה לארגון חיזבאללה בסבב הלחימה האחרון הוא מביך ומסוכן, נראה כאילו שראש הממשלה סעד אלחרירי מחק מזכרונו כי חיזבאללה הינו ארגון טרור שרצח ב-2005 את אביו, רפיק אלחרירי, שהיה אז ראש ממשלת לבנון, או שפשוט הוא חושש מגורל דומה.
המשחק הכפול של סעד אלחרירי נחשף אתמול בראיון שהעניק לערוץ האמריקני CNBC שבו הודה: "אני אדם פרגמטי ואני יודע את גבולותיי ואת גבולות האזור".
אלחרירי ניסה בראיון לקנות את אהדתה של ארה"ב ואמר: "חיזבאללה הוא לא רק בעיה לבנונית אלא בעיה אזורית, ישראל רוצה להאשים את לבנון, אם אתה קונה את מה שנתניהו אומר, קנה אותו, אבל הוא יודע והקהילה הבינלאומית יודעת שזה לא נכון".
אלחרירי חושש שישראל עומדת לתקוף בלבנון, הוא חש שהאדמה מתחילה לבעור מתחת לרגליו בגלל הגיבוי שנתן לחיזבאללה במשבר האחרון ומנסה להצטדק בעיני העולם ולהציג את עצמו כקורבן של "חיזבאללה שמתעלם ממדיניות ממשלת לבנון שלא להתערב בסכסוכים אזוריים".
ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר הזהיר בעבר את ממשלת לבנון מעל בימת האו"ם מפני מפעלי הטילים המדויקים של חיזבאללה ואף ציין את מיקומם בשטחה, אך ממשלת לבנון מתעלמת מהאזהרות ואף משתפת פעולה עם חיזבאללה במאמצים הדיפלומטים שהיא עושה נגד ישראל.
בחודש ינואר השנה הגישה לבנון תלונה לאו"ם על בניית חומת הבטון שמקים צה"ל לאורך הגבול עם לבנון בטענה כי מדובר בהפרת הריבונות הלבנונית והחלטה 1701 של מועצת הביטחון, הכל כדי לסייע לחיזבאללה לשפר את היכולות שלו בשטח לפגוע בחיילי צה"ל ובישובי הצפון.
ממשלת לבנון התעלמה גם מפרויקט המנהרות החודרות הסודי של חיזבאללה שנחשף והושמד על-ידי ישראל ועוסקת בהגשת תלונות סרק נגד ישראל למועצת הביטחון.
היא מתעלמת באופן שיטתי מאזהרות ישראל מפני ההתעצמות הצבאית של חיזבאללה בעידוד אירני, צמרת השלטון בלבנון מודעת היטב לפרויקט דיוק הטילים אך לא נקטה בשום צעד כדי לסלקו מעל אדמת לבנון.
במהלך המשבר האחרון קיבל חסן נסראללה גיבוי רשמי מהמועצה הצבאית העליונה של לבנון להגיב על מתקפת המל"טים בשכונת א-דאחיה בביירות. יו"ר הפרלמנט נביה ברי הכניס את תנועת "אמל" לכוננות לצד ארגון חיזבאללה, הנשיא מישל עון תמך בעמדת חיזבאללה ואילו סעד אלחרירי צידד בזכות התגובה של חיזבאללה למרות המחלוקות בינו לבין ארגון הטרור.
העמדה הרשמית של הצמרת הלבנונית מתפרשת ברחוב הלבנוני כתמיכה גדולה בארגון חיזבאללה גם לקראת סבב הלחימה הבא עם ישראל. ארגון חיזבאללה מרוצה וחסן נסראללה מנפנף בכך שהדבר מעיד כי שיקולי ישראל, שסמכה על כך שהמחלוקות הפנימיות בלבנון והטראומה ממלחמת לבנון השנייה ירסנו אותו, התבררו כמוטעים.
ישראל העבירה תלונה למועצת הביטחון והזהירה בה כי פעולות חיזבאללה ימיטו אסון על לבנון אך ברור שהאו"ם לא ינקוט בשום צעד, אפילו לא הצהרתי, להזהיר את חיזבאללה.
ראש ממשלת לבנון סעד אלחרירי התעלם מכך שתקיפת חיזבאללה באזור אביבים הייתה הפרה בוטה של החלטת מועצת הביטחון 1701. לעומת זאת, יש עוד כאלה בלבנון שמבינים את גודל הסכנה של חיזבאללה עלול להמיט על המדינה, סמיר ג'עג'ע ראש מפלגת "הכוחות הלבנונים" התריס נגדו ונגד נשיא לבנון מישל עון",הבובה" של חיזבאללה ושאל: "האם ידעתם על ההחלטה לבטל את החלטה 1701? האם אתם מסכימים לכך?"
בינתיים עסוקים ישראל וחיזבאללה ב"קרב על התודעה", כל צד מנסה להשפיע על ההערכות והחישובים של הצד השני, לישראל חשוב מאוד לקבל גיבוי בינלאומי לתקיפה עתידית של מפעלי הטילים המדויקים בלבנון ולכן היא משחררת לפרסום חומרי מודיעין רגישים כדי לחשוף את שקריו של חסן נסראללה. ואילו מנהיג חיזבאללה מנסה מצדו ליצור משוואת הרתעה חדשה באמצעות נאומיו המתוקשרים כדי להרתיע את ישראל מפני מהלך שכזה.
ראש הממשלה נתניהו נהג נכון כשהודיע בישיבת הממשלה כי מבחינת ישראל היעד השני בחשיבותו אחרי מניעת אירן מלהצטייד בנשק גרעיני הוא למנוע מחיזבאללה להצטייד בטילים מדויקים. ישראל מאותתת לעולם באמצעות ההודעה הזו כי מעל
ראשה מתנוסס איום ביטחוני גדול וכי היא לא תשלים עמו ותפעל להסירו בכל דרך.
סבב הלחימה הבא עם חיזבאללה נמצא כבר בפתח, אולי מייד לאחר הבחירות לכנסת, חיזבאללה הוא אויב חזק הנתמך על-ידי אירן ומתואם עם ארגוני חמאס והגי'האד האיסלאמי ברצועת עזה, אך האינטרס הביטחוני העליון של מדינת ישראל גובר על כל השיקולים האחרים.
משוואת ההרתעה החדשה שחסן נסראללה מנסה לקבע מעידה על המשך ההסלמה בין ישראל לחיזבאללה, הרגיעה שהושגה היא זמנית ושברירית. המצב הביטחוני בגבול הצפון מול חיזבאללה מחייב הכרעה, אסור לישראל להתנהל מסבב לסבב,צריך להסיר את הכפפות לגמרי וליזום מתקפת מנע על אתרי הטילים המדויקים בלבנון ואם המצב יחייב גם על התשתיות של מדינת לבנון, זוהי הדרך לרסן את חיזבאללה.
גם חסן נסראללה עצמו חייב להפוך למטרה לגיטימית לחיסול, למרות שהוא מסתתר ברוב הזמן בבונקר, המודיעין הישראלי ידע להשיג את המודיעין הדרוש כדי לחסלו ויש הרבה שיטות מגוונות להשיג מטרה זו שאין צורך לפרטן כאן.
חסן נסראללה לקח על עצמו להיות הדובר של "ציר ההתנגדות" בראשות אירן באמצעי התקשורת והוא מאתגר את ישראל, ארה"ב והמחנה הסוני שבראשו עומדת סעודיה ומשווק את האידיאלוגיה השיעית החו'מיינסטית, הגיע הזמן לסכור את פיו במעשים בשטח, זוכרים מה קרה לעימאד מורנייה הרמטכ"ל של חיזבאללה?

תאריך:  05/09/2019   |   עודכן:  05/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
אברהם בנמלך
יוני בן-מנחם
מנהיג חיזבאללה מנסה לקבע כללי משחק חדשים לקראת סבב לחימה נוסף עם ישראל. חסן נסראללה מעריך כי ישראל תתקוף בקרוב את אתרי פרויקט דיוק הטילים בלבנון ומנסה להרתיעה מכך באמצעות הצבת משוואה חדשה
עידן יוסף
מטרת המפעל - ייצור יכולת פגיעה בדיוק של עשרה מטרים    מדובר באיום שאותו ישראל מגדירה אסטרטגי, ורק לאחרונה הורה ראש הממשלה להעלותו בסדרי העדיפויות אף מעל ההתבססות האירנית
רונן צדקה
על-רקע המתיחות בצפון ובעוטף עזה מתחילה להיווצר תסיסה גם ממזרח. הפרסומים השונים הנוגעים לעסקת המאה המתקרבת, מתסיסות את סוגיית הר-הבית והממלכה הירדנית כמרקחה
עידן יוסף
ארגון חיזבאללה פרסם תיעוד של התקרית אתמול ליד אביבים, בה נפגע כלי צבאי של צה"ל    הסרון כולל את חימוש טיל הקורנט, את מסלול הטיל ואת הפגיעה ב"זאב" שאינה נצפית באופן מובהק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il