X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בניגוד לסילופי עבאס, מקור השם "פלשתינה" אינו קשור להיסטוריה ערבית, אלא לארץ הפלישתים (פלשת) שנעקרו במאה ה-13 לפני הספירה מאיי הים האיגאי ביוון ופלשו במאה ה-12 לפני הספירה לדרום רצועת החוף בארץ ישראל
▪  ▪  ▪
מעוותים את ההסטוריה [צילום: אלדן דוד/לע"מ]

הגירה ערבית לארץ ישראל/פלשתינה שגריר (בדימוס) יורם אטינגר, "במחשבה שנייה: יוזמה ישראל-ארה"ב" מחמוד עבאס מקדם הונאה היסטורית וטוען שהפלשתינים הם יוצאי חלציהם של הכנענים המקוריים. מערכת החינוך של מחמוד עבאס, המעודדת ילדי גן ובית ספר להצטרף לטרור המתאבדים, מהדהדת את ההונאה ואף טוענת שממצאים ארכיאולוגים המתעדים את 3,000 שנות השורשים היהודים בארץ ישראל "מהווים מאמץ יהודי למחיקת המורשת הפלשתינית... והצגת ירושלים כאילו הייתה יישות ציונית...." (לימודי חברה, כרך 1, כיתות ו' ז').
בניגוד לסילופי עבאס, מקור השם "פלשתינה" אינו קשור להיסטוריה ערבית, אלא לארץ הפלישתים (פלשת) שנעקרו במאה ה-13 לפני הספירה מאיי הים האיגאי ביוון ופלשו במאה ה-12 לפני הספירה לדרום רצועת החוף בארץ ישראל. ב-136 לספירה דיכא הקיסר הרומי אדריאנוס את מרד בר-כוכבא, ושינה את שמה של יהודה (ארץ ישראל) לפלשתינה כדי למחוק את זכר העם, הדת והארץ היהודיים.
בניגוד לטענת עבאס, רוב ערביי המנדט הבריטי היו מהגרים ויוצאי חלציהם של גל הגירה ערבית 1947-1832 ממצרים, מסודן, מלבנון, מסוריה, מירדן, מעירק, מסעודיה, מבחריין, מתימן, מצפון אפריקה, מבוסניה, מהודו, מאפגניסטן, וכו'. בריטניה עודדה הגירה ערבית ובלמה עלייה יהודית. על היקף ההגירה הערבית לארץ ישראל אפשר ללמוד מראיון פאתחי חמאד שהיה שר הפנים של חמאס: "לכולנו שורשים ערביים... מסעודיה, מתימן, ועוד... חצי מהחמולה שלי ממצרים... 50% מהפלשתינים הם ממצרים...."
מרק טווין תיעד ב-1869 את העזובה בפלשתינה בספרו "מסע תענוגות בארץ הקודש": "הגבעות שוממות... העמקים מדבריים... המקום חסר-תקווה... פלשתינה שוממה ולא-נעימה למראה...." הגיאוגרף המוביל פרופ' משה ברוור מהאוניברסיטה העברית תיעד במאמרו "הגירה כגורם בגידול הכפר הערבי בארץ ישראל" את המשקל הקריטי של ההגירה הערבית משנות ה-20' וה-30' של המאה הקודמת, שבאה בעקבות ההגירה שפרצה בשנות הכיבוש המצרי (1840-1832): מאז מלחמת העולם הראשונה הגיעו גלי הגירה ערבית כתוצאה מביקוש רב לכח עבודה חיוני לשדרוג תשתיות צבאיות, כבישים, מסילות ברזל ומחסנים על-ידי המנדט הבריטי, בנוסף להרחבה משמעותית של פעילות מסחרית, חקלאית (במיוחד פרדסים) ובנייה פרטית של האוכלוסייה היהודית.
לפי ברוור, שיעור גידול האוכלוסייה הערבית, בעיקר בשפלת החוף שמשכה את המהגרים, היה גדול לאין שיעור משיעור הריבוי הטבעי (ילודה פחות תמותה).
לדוגמה, מ-1880 עד 1919 זינקה האוכלוסייה הערבית בחיפה מ-6,000 ל-80,000 תושבים, רובם מהגרים. מלחמת העולם השנייה הגבירה את הביקוש לכח עבודה ואת היקף ההגירה. מ-1831 עד 1947 צמחה האוכלוסייה הערבית של יפו, חיפה ורמלה פי 17, 12 ו-5 בהתאמה. ב-1917 היו ביפו ערבים מ-25 מדינות ויותר. פרופ' אפריים קארש מביא נתונים מ"וועדת פיל" הבריטית: "מ-1922 עד 1931 עלה מספר תושבי חיפה, יפו וירושלים [שמשכו מהגרים] ב-86%, 62% ו-37% בהתאמה, לעומת אוכלוסיית שכם וחברון [שלא משכו מהגרים] שגדלה רק ב-7% ואוכלוסיית עזה שירדה ב-2%".
לסיכום, האוכלוסייה הערבית איננה בארץ ישראל מאז ומקדם; פלשתינה/ארץ ישראל משכה הגירה ערבית, אך שורשיה אינם ערביים; והחתירה לשלום חייבת להתבסס על קרקע המציאות ולא על סילופי היסטוריה, חינוך-לשנאה והרהורי-לב.

תאריך:  05/09/2019   |   עודכן:  05/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגירה ערבית לארץ ישראל/פלשתינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
מחבלים קיצונים הצליחו להפתיע את מנגנוני הביטחון של חמאס ולבצע בעיר עזה מתקפת טרור נגד מחסומי המשטרה של חמאס. הקיצוניות הדתית גוברת ברצועה אך חמאס מאשים את הרש"פ
גרשון הכהן
עם התכנסות היהודים לריכוזי הערים נטלו הפלשתינים בפועל את הריבונות במרחב הפתוח והותירו ליהודים ריבונות פרסונלית באזורי מגוריהם. המגמה מתקיימת לא רק ביהודה ושומרון. גם בנגב, בגליל ובעמק יזרעאל מתכנסים היהודים למגדלי הדירות והמרחב הפתוח הולך ונשלט בידי לא יהודים
אליקים העצני
לו ידע העם לבטח שלא תעשה לו 'מעשה שרון', לא תהפוך את 'המחנה הלאומי' לקבלן ביצוע של מדיניות מרץ, אין ספק שהיה בוחר רק בך, והיה עושה הכל כדי לגרום מפלה אלקטורלית "לצמד הזה"
ד"ר רפאל בוכניק
קיימת היתכנות כי מאחורי מסע "רק לא ביבי" מסתתרת מעין תוכנית הונאה מתוחכמת רוויית fake news, הכופרת מכל וכל בתוחלתה של "עסקת המאה" ומקדמת באדיקות ובעורמה את פתרון "שתי המדינות"
עידן יוסף
נפגע באורח קל מזיקוקים שיידו פורעים פלשתינים    כספי טרור בעשרת אלפים שקל נתפסו בבנימין    22 מבוקשים החשודים בטרור נעצרו על-ידי הצבא והשב"כ
רשימות נוספות
מטען חבלה התגלה סמוך לחטמ"ר שומרון  /  איציק וולף
טראמפ: תוכנית השלום - אולי לפני הבחירות בישראל  /  עידן יוסף
נתניהו: להקים שכונה חדשה בדולב  /  עידן יוסף
עזה איננה רוצה מלחמה  /  יוני בן-מנחם
רחוק מעזה  /  ציפי לידר
איומי סרק  /  שאול מנשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il