X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
המצלמה היא רק עין, ומעתה תעשיה אדירה שצריכה לברר מה עין זאת ראתה משנסת מתניה ועושה בתוך הציבור ולעיני המצלמות של מהדורות החדשות ומול מדליפים את מלאכתה מעוררת החמדה
▪  ▪  ▪
תהליכים הרסניים [צילום: דוד כהן/פלאש 90]

אני משווה לנפשי בריכת שחייה נאה, במקום נאה, ומימיה טובים וצלולים ונקיים ויש בה מציל, לא אחד אלא מציל בדרומה ומציל בצפונה, ואין כמוה עוד בריכה ברמתה ובעונג הצרוף שהיא עתידה להעניק לשוחיה ולרוגעים סביבה. אבל היא ריקה מאדם. כל כך למה? מפני שבעליה ומפעיליה אינם מוכרים כרטיסי כניסה אלא למי שקונה בו במקום גם גלגל הצלה.
שבע ביום מכריזים ברמי קול ובמיני מודעות מלוות באיורים ססגוניים המושכים את הלב של מי שאינו אוהב לקרוא עוד, כי הסיבה האחת והבלבדית להחלטה לחייב כל שוחה - אם איש או אישה, אם נער שובב ואם סבתו שכבר לא שוחה ולא באה אלא כדי לשחרר את הורים מחובת ההשגחה על ילדיהם - בגלגל הצלה היא הדאגה הכנה לשוחים, אבל השוחים, המודים בקרב לב לנדיבי עם הדואגים כל כך לביטחונם האישי שלהם, אומרים לליבם כי הבעלים הדורשים גלגל הצלה יודעים משהו על הבריכה המפוארת שלהם ואינם אומרים, ומכל מקום, גלגל ההצלה הנדרש הפך את הבריכה לסכנת חיים, זה מעתה דימויה, וזה שמעה, וזה טיבה, ואין שומר נפשו רוחץ במקום המסומן כמסוכן מראש. הבריכה ריקה.
המשל המשונה הזה עלה על מסכי מוחי למקרא הדברים הנאמרים על המצלמות בקלפיות. בלא מצלמות בהיכל, קיים חשש גדול, אומרים הבעלים, כי יגנבו את הבחירות. רק מצלמות יבטיחו את טוהר הבחירות. מי יילך למקום המסומן כנגוע כל כך מראש? יש ועדת קלפי, יש משגיחים הדומים למצילים שבמשל המופרך שלי, אבל זה לא מספיק, גונבי בחירות עליך ישראל, ואלא אם כן יילכדו בעדשות - יפשטו על הבחירות ויסתלקו עם שלל קולות שיימכרו בשווקים האפלים של הדמוקרטיה הישראלית לכל המרבה במחיר.
האמנם? אוי לך ארץ שכל אזרחיה חשודים כגונבי בחירות. אוי לך ארץ בה יישרי לב יאמרו בחירות שאלא אם כן הן מצולמות - הן מזוהמות, ומבחירות כאלה שומר נפשו מתרחק ת"ק פרסה על ת"ק פרסה. אוי לך דמוקרטיה ששריה מוציאים עליה שם רע כל כך. גלגל ההצלה מעליל על הבריכה שמוטב לא להיכנס בה. המצלמות מעידות על הבחירות שהן כזב ושקר. והן לא. המצלמות הן הכזב.
מצלמות בהיכל אינן הנמשל המדויק של משל גלגלי ההצלה. הן סיפור דומה אבל שונה. צילום איננו מונע פריצה. הוא ממציא לפני החוקרים עדות שהיה פורץ, אם אינו עוטה מסכה, צילום מגלה גם פניו, ואם יש מזל, יש במאגר פנים העונות לפני הפורץ, ואחרי מנגנון מסועף של חוקרים ודורשים ומומחים, מובאים החשודים לבירור אשמתם, ופרקליטים במשחק, ועדים, ושופטים, ומחוקקים שהכינו כבר לוח עונשים וסוהרים.
המצלמה היא רק עין, ומעתה תעשיה אדירה שצריכה לברר מה עין זאת ראתה משנסת מתניה ועושה בתוך הציבור ולעיני המצלמות של מהדורות החדשות ומול מדליפים את מלאכתה מעוררת החמדה. מצלמות בקלפי, מצלמות בידי כל סיעה המתמודדת על הקול, לא מצלמה אחת בקלפי אחת אלא לכל פתק הצבעה מצלמה משלה, לא מונעת את גנבי הבחירות מלגנוב, ביחוד לא במהומה שכל הצלמים כולם שידחפו אלה את אלה כדי למצא זווית צילום בכירה. היא משנה את המשטר בישראל. היא מטילה צל ענק על המדינה בבחירות, אחרי הבחירות, עד ליום בו עלולים בכלל לבטל בחירות, כי מי רוצה בהן כשמצלמה בהיכל משיקה תהליכים הרסניים כל כך...

תאריך:  05/09/2019   |   עודכן:  05/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
צ'לו רוזנברג
איפה עובר הגבול בין חשד למניעת מידע מן הציבור לבין חשדות לשיתוף פעולה עם החשוד נתניהו? זה מערער את אמון הציבור
מירב ארד
התחייב: "לא אשב תחת נתניהו בממשלה. נקודה"    קרא לרה"מ להפסיק את המסעות בעולם וללכת לקריית שמונה    הוסיף: "נתניהו הופך עצמו לקורבן של התקשורת"
מירב ארד
הבהיר: "כאזרח מס' 1 אעשה הכל שלא יהיו בחירות שלישיות"       על האפרות שיבקש להקים ממשלת אחדות של הליכוד ושל כחול לבן: "האפשרויות כמובן תלויות בתוצאות הבחירות"
מירב ארד
מבהיר במכתב: "הצבת מצלמות ע"י גופים פוליטיים היא מפלה"    "נותנים לנתניהו ואנשים יכולת לעורר פחד בקרב הציבור הערבי"
דן מרגלית
מתניהו הפועל כמו ת"פ של נתניהו איבד את הלגיטימיות שלו    אני קורא לכל עמיתיי לפעול כפי שידענו כולנו בעבר ולמצוא את הדוח האסור, ולצפצף ולפרסם אותו כמו בתקופת העיתונות החשאית-מחתרתית ברוסיה הסובייטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il