X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אפשר להגיד על הנשיא הפופולרי ש"השמאיל" - אי-אפשר להגיד עליו שהוא מתעלם מהמורשת או מסתיר אותה נהפוך הוא, רובי ש"נולד לח'ת", כביטויו, היה ונשאר גם בבית הנשיא חרותניק בכל מאודו
▪  ▪  ▪
ריבלין. אהדה גורפת [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

ברכות לכבוד נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין, שהגיע, על-פי התאריך הלועזי (יום ב', 9.9.19) - לגבורות. איך אומרים אצלנו? רובי מחליף קידומת, וזו הפעם השמינית. האזרח הראשון חוגג כשהוא במלוא אונו, צעיר ברוחו, מתרוצץ מאירוע לאירוע, פעלתן חסר מנוחה, מפציע בציבור ובדיבור בכל הזדמנות בין בהופעה על הבמה ובין מעל המסך, ממלכתי עד הקצה. עובדה אחת תעיב לבטח על החגיגה. מותה השנה של רעייתו נחמה ז"ל.
אינני יודע מה היה סדר יומו המלא של הנשיא ביום רביעי שעבר, אבל חזיתי בו, ושמעתי אותו פעמיים באותו יום. לראשונה בצהריים, כשהגיע להיכל התרבות בקרית-ארבע, לנאום בכנס על לקחי תרפ"ט, במלאת 90 שנה לטבח, והשקת הכרך החדש של כתבי זאב ז'בוטינסקי, ובו מאמרים העוסקים בכך. בפעם שנייה בו בערב, כשבירך את ההסתדרות הלאומית למלאת לה 85 שנה. זה היה בסרטון שהוקרן על חומת מגדל דוד בירושלים.
בשני המופעים היה זה רובי השורשי, הז'בוטינסקאי, הבית"רי, איש ארץ-ישראל השלמה, שמדבר על זכותנו לעיר האבות ולחבלי המולדת מצד אחד, ועל חמש המ"מים מצד שני. בשני האירועים הוא גרף מחיאות כפיים רמות. אפשר להגיד על הנשיא הפופולרי ש"השמאיל" - אי-אפשר להגיד עליו שהוא מתעלם מהמורשת או מסתיר אותה. נהפוך הוא, רובי ש"נולד לח'ת", כביטויו, היה ונשאר גם בבית הנשיא חרותניק בכל מאודו.
לא רק הנשיא מחליף קידומת. בקרוב גם ראש הממשלה יחליף, וזה יהיה בפעם השביעית. ב-21 באוקטובר יחגוג בנימין נתניהו את הגיעו לשיבה, יום הולדתו ה-70. האם יקבל לקראת המועד הזה מתנת יום הולדת בדמות ניצחון הליכוד בבחירות הקרובות? שבוע לפני המועד ה"גורלי" - מי נביא ויידע?
גם את נתניהו שמעתי באותו יום רביעי בחברון. הוא נאם למרגלות מערת המכפלה בטקס האזכרה הממלכתי לטבוחי תרפ"ט בידי פראי אדם ערבים. כמו רובי, גם ביבי מחובר לשורשים. הוא מרבה לצטט את הרצל וז'בוטינסקי, להזכיר את אביו וסבו ולשאוב מהם השראה. הן הנשיא והן ראש הממשלה דיברו בנאומיהם על הקשר בל-יינתק בין עם ישראל לעיר האבות, על פיתוח היישוב היהודי וחיזוקו, אבל לא השאירו "שטר התחייבות" בנושא ספציפי כלשהו. למשל - החזרת שטח השוק הסיטונאי לידי היהודים, בעליו החוקיים.
עבר היסטורי
מרחק קצר יחסית מפריד בין קרית-ארבע לבין מערת המכפלה, אבל שני המנהיגים, שלא במפתיע, לא נפגשו ולא נועדו. אפילו חברון, שאותה פקדו ביום אחד, בשעות שונות, יחד עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, לא גישרה בין שני האישים רמי המעלה, שהעבר ההיסטורי של עמנו זורם בדמם, אבל חום רב אינו שורר ביחסים ביניהם.
אם אין צורך הכרחי להיפגש, אם אין צורך להימצא זה במחיצת זה, כי אז שניהם יימנעו מכך. זה קורה רק באירועים ממלכתיים, שמאלצים אותם להימצא יחדיו על אותה במה, ישובים זה לצד זה, ואז שפת הגוף של השניים אומרת הכל. מעט שיח, חילופי דברים מאולצים, מתח באוויר... שני אישים דגולים, שני מנהיגים, שצמחו מאותו שורש, מאותה שכונה, מאותה סביבה, מאותה תנועה. מאותה אידיאולוגיה - ואיזה קור. מה חבל.
הנשיא זוכה לאהדה גורפת בכלל הציבור, וייאמר הדבר לזכותו. הבית"רי רובי השכיל להיות נשיא של כולם, מקובל ברבים וקצת שנוי במחלוקת, כשהוא משמיע לרוב דברים מאחדים. הוא אינו נמנע מעקיצות, שהוא משלח כפעם בפעם לכיוונו של נתניהו. גם עתה, כאשר ראש הממשלה נמצא בעיצומו של מאבק עז על חייו הפוליטיים, שיוכרע ב-17 בספטמבר. קרב איתנים, אמיץ ואיתן, שהוא מנהל מול ביקורות והשמצות, שכמותן לא הוטחו אי-פעם במנהיג אחר כלשהו בישראל.
דומני שהרוב בעם היה רוצה לראות בקרוב פגישה בין השניים, כאשר הנשיא שוב יטיל על נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה. נראה שהרוב בעם מקווה, שהפעם יצלח הדבר בידי המועמד ותקום בהקדם הממשלה הבאה. משימות כבדות משקל ניצבות בפניה. הרוב בעם גם מקווה להפשרה ביחסים בין הנשיא לראש הממשלה, ליתר הבנה ושיתוף ביניהם, בשעה שהאחד נכנס לעשור התשיעי בחייו והשני לעשורו השמיני. החלפת הקידומות - אולי זו הזדמנות לכך?
כבוד הנשיא וכבוד ראש הממשלה, עיני הכל נשואות אליכם, בתקווה שתפיחו בעם רוח של אחדות. היא מתחילה בצמרת וגולשת מטה. הדעות בקרבנו ימשיכו להיות חלוקות, כמו בדמוקרטיה אמיתית, אבל ערך האחדות אל מול אתגרי העתיד הלא-רחוק חשוב יותר מכל. בידיכם גם יחד, הנשיא וראש הממשלה, להתעלות ולהפגין זאת.
מזל טוב רובי. מזל טוב ביבי, ושנה טובה לכם!

פורסם לראשונה במעריב, 9.9.2019.
תאריך:  10/09/2019   |   עודכן:  10/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחליפים קידומת
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הנשיא לא מייצג את רוב העם
מוטי הקרייתי  |  10/09/19 10:21
2
ובכל זאת...
עובד 1  |  10/09/19 22:42
3
ראובן רבלין לא בגד בליכוד
בן נאמן  |  12/09/19 14:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
תוצאות הבחירות מאוד צפויות, הרצון של נתניהו להקטין את הזיופים אצל הערבים ברורה
אפרים הלפרין
אין מקום לשילוב מצלמות בקלפיות בהליך זריז, הגם שאם יעבור החוק, בית המשפט העליון יפסול אותו, ובצדק
טובי דיקמן
הוא משקף עולם של שמירה והרמוניה עבור הדבורים ועבורנו בני האדם    צריכה של דבש אורגני מבטיחה דבש בריא וטעים והמשך שמירה וטיפול בדבורים בסטנדרטים הוגנים ומכבדים לדבורים ולאדם    מהו דבש אורגני ומדוע כדאי להעדיף אותו על פני מוצרי דבש אחרים? על כך במאמר שלפניכם
ארי בוסל
תודה כפולה - ליעקב אחימאיר על הכתבה, כמו גם לדיויד ביידין על פועלו    ביידין עושה זאת לא בשל מחיה, ולא בגלל החוצפה, וגם לא בגלל החרדה לגורל העם והמדינה    ביידין עושה זאת כיון שאף אחד אחר לא עשה את הנדרש - לא הממשלה, לא הצבא, לא הארגונים השונים המגייסים כספים ללא הרף
איתן קלינסקי
את חזון העבודה העברית המרנו בעבודת אדמה תאילנדית זולה ורווחי עתק לחברות קבלן, המייבאות את כוח האדם הזול מעבר לים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il