X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ארגון חיזבאללה החל בישום האסטרטגיה החדשה של הגנרל קאסם סולימאני להגיב על כל תקיפה ישראלית בחזיתות השונות. חסן נסראללה קיבל גיבוי לאסטרטגיה הזו מממשלת לבנון וצבא לבנון אמור לסייע לו בהפלת כלי טיס ישראלים
▪  ▪  ▪
סולימאני. הכתיב אסטרטגיה חדשה [צילום: AP]

מנהיג חיזבאללה החל ליישם את המשוואה החדשה שלו ושינוי כללי המשחק שהיו נהוגים בין ישראל לארגון חיזבאללה מסוף מלחמת לבנון השנייה ועד היום. ב-9 בספטמבר הודיע ארגון חיזבאללה כי הפיל רחפן ישראל בשמי הכפר ראמיה בדרום לבנון, הוא לא הודיע כיצד נעשה הדבר אך מסר כי הירוט נעשה "באמצעים המתאימים" וכי הוא מחזיק ברחפן, דובר צה"ל מסר כי אכן נפל רחפן ישראלי בדרום לבנון אך לא הכחיש כי הרחפן הופל בידי ארגון חיזבאללה. בכך הגיע ל-3 מספר הרחפנים הישראלים שבידי חיזבאללה שטוען כי הוא לומד אותם מבחינה טכנית ומודיעינית.
ארגון חיזבאללה מיהר לנכס לעצמו את הפלת הרחפן כדי "לצרוב את התודעה" ולהראות לתושבי לבנון כי החל ליישם את משוואת ההרתעה החדשה מול ישראל. הפלת הרחפן הישראלי על-ידי חיזבאללה היא חלק מאימוץ האסטרטגיה החדשה של הגנרל קאסם סולימאני כי חברי "ציר ההתנגדות" יגיבו על כל תקיפה של ישראל מהחזיתות בלבנון, עירק, סוריה ורצועת עזה ובאה בהמשך לירי רקטות לעבר החרמון הישראלי על-ידי פעילי המליציות השיעיות בסוריה, ערב פגישת ראש הממשלה נתניהו עם הנשיא פוטין.
בכל מקרה, אירוע הפלת הרחפן הישראלי בשטח לבנון שוב מחדד את המתיחות בין ישראל לארגון חיזבאללה, והאופן שבו חיזבאללה יחצן את האירוע מעיד כי חסן נסראללה נחוש לממש את ההבטחות שנתן בנאומו ב-25 באוגוסט לאחר שישראל תקפה חוליה של רחפני נפץ אירנית בסוריה ואחד ממתקני הטילים המדויקים בשכונת א-דאחייה בביירות באמצעות 2 רחפנים.
בנאום שנשא קבע חסן נסראללה את עיקרי משוואת ההרתעה החדשה ביחס למרחב האווירי הלבנוני שתהווה את התגובה של חיזבאללה על תקיפת 2 הרחפנים בשכונת א-דאחייה בביירות. חסן נסראללה הכריז מלחמה על המל"טים והרחפנים הישראלים שחודרים למרחב האווירי הלבנוני, על-פי נתונים שפירסם אתר "אלמנאר" של חיזבאללה, בחודשיים האחרונים היו 481 חדירות של כלי טיס ישראלים למרחב האווירי הלבנוני.
"מעתה ואילך אנחנו נתעמת עם הרחפנים הישראלים בשמי לבנון,כאשר הרחפנים הישראלים יכנסו לשמי לבנון אנחנו נפיל אותם" הבטיח נסראללה. ישראל לא לקחה באופן רשמי את האחריות לתקיפה בשכונת א-דאחיה אך הדליפה לעיתון "טיימס" הבריטי כי מטרת התקיפה הייתה לפגוע במתקן של יצור הטילים המדויקים של חיזבאללה, האירוע יצר פחד גדול אצל חסן נסראללה, עד היום מכחישים גורמים בלבנון כי מטרת התקיפה הישראלית הייתה לפגוע במתקן הטילים המדויקים וטוענים כי מדובר היה בניסיון חיסול של בכיר בחיזבאללה.
גאוותו והכבוד של חסן נסראללה נפגעו קשות מהתקיפה על מעוזו בשכונת א-דחייה והוא נחוש לשקמם. מבחינת נסראללה, מדובר בהפרה הראשונה והגדולה של כללי המשחק בין ישראל לחיזבאללה שהיו נהוגים מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006 והוא מנסה כעת להרתיע את ישראל מלהחדיר מל"טים ורחפנים למרחב האווירי הלבנוני כדי למנוע את הפיכתה של לבנון לעירק שבה מסיירים מל"טים ישראלים במרחב האווירי באין מפריע.
לבנון הגישה תלונה למועצת הביטחון של האו"ם כי ישראל הפרה את החלטה 1701 בכך שתקפה בשכונת א-דאחייה בביירות אך נסראללה יודע ששום תלונה לאו"ם לא תעצור את נחישות ישראל לעצור את פרויקט הטילים המדויקים, לכן לקח את המשימה על עצמו והוא מנסה להרתיע את ישראל מבלי להגיע למצב של מלחמה כוללת עמה.
החשש של ארגון חיזבאללה הוא כי המשך טיסת המל"טים והרחפנים הישראלים בשמי לבנון נועד להכין את מכת המנע הישראלית על מתקני הטילים המדויקים של ארגונו. "הרחפנים הישראלים שנכנסים ללבנון בעינינו הם אינם עוד רחפנים שנועדו להפר את הריבונות של לבנון, או רחפנים שנועדו לאיסוף מודיעין, אלה הם רחפנים תוקפים לפיצוץ, התאבדות והרג" הבהיר נסראללה. ארגון חיזבאללה נהנה מהגיבוי של הצמרת הלבנונית ומועצת ההגנה העליונה, צבא לבנון קיבל הוראה לסייע לארגון חיזבאללה לסייע במאמץ להפלת כלי הטיס הישראלים החודרים לשמי לבנון.
כצפוי, גם אירן מגבה את המשוואה החדשה של חיזבאללה, חוסיין אמרי עבד אלוהיאן, היועץ הבינלאומי של יו"ר הפרלמנט האירני, שיבח ב-9 באוגוסט את חיזבאללה על הפלת הרחפן הישראלי בדרום לבנון ואמר: "מדובר בתגובה מתאימה על התוקפנות הנמשכת של ישראל, ישראל משחקת באש, אז האש בודאי תשרוף אותה".
המשוואה החדשה שחסן נסראללה מנסה ליצור בשמי לבנון היא מסוכנת לישראל ועלולה להגביל את חופש הפעולה של חיל-האוויר הישראלי, במיוחד אם ארגון חיזבאללה יקבל אמצעי הגנה אווירית מתקדמים מאירן כדי ליירט את כלי הטיס הישראלים ולהגביל את היכולת של ישראל לאסוף מודיעין חשוב וחיוני בלבנון.
ישראל צריכה לפעול בהקדם ולא לאפשר לחסן נסראללה לקבע כללי משחק חדשים שיסכנו את ביטחונה, הדרג המדיני חייב לשקול ברצינות הנחתת מכת מנע עוצמתית על מפעל הטילים המדויקים של חיזבאללה ולהתמודד עם כל ההשלכות של פעולה כזו.

תאריך:  10/09/2019   |   עודכן:  10/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
אורי שרגיל
זוכרים את חניון הברזל העירוני שקרס בת"א (5.9.18) ממש לפני מסירתו להפעלה, שישה נהרגו, וכן הלאה? כל זה התרחש בילדותנו ועד היום הפיל הלבן, המקומט הזה, ניצב עומד שריר, קיים ומסריח ללא ריח במחסני החוק, במרתפי המשטרה ובמסדרונות בתי המשפט
איציק וולף
כך מדווח מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם    כלי טיס תקפו מן האוויר במהלך הלילה בגבול סוריה-עירק מטרות המזוהות עם אירן ועם חיזבאללה
ד"ר רונן יצחק
כלומר, לדעת רבים, אחד מגורמי יציבות המשטר ההאשמי בירדן הוא מעמדו בירושלים שניתן לו מתוקף התפקיד ההיסטורי של המשפחה ההאשמית כשומרת המקומות הקדושים לאיסלאם
דן מרגלית
לא תהיה ברית הגנה מפני שהיא מחייבת, כי אם ישראל רוצה לבצע מהלך צבאי, שהוא יותר מסיור של ביטחון שוטף לאורך הגדר בעזה או בצפון, היא צריכה השיג הסכמה של השותף האמריקני, שעלול למצוא עצמו במלחמה שאינו מסכים לה
יוני בן-מנחם
נשיא טורקיה ארדואן רוצה לצייד את ארצו בנשק גרעיני כדי לחזק את מעמדה האזורי. טורקיה עלולה לפנות לרוסיה או לפקיסטן שיסייעו לה להשיג נשק כזה, דבר שיסכן גם את ישראל ויגביר את מרוץ החימוש באזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il