X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מעניין איך מצליחים הפוליטיקאים וכלי התקשורת להסיט אותנו ממוקד הבעיה הפוליטית שלנו
▪  ▪  ▪
גנץ. יש בו מן החיובי [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

סביב מה נסובה מהערכת הבחירות הנוכחית? הקודמת? למה יזם בנימין נתניהו את הבחירות? למה הקדים את הבחירות הקודמות? התיקים שלו? 1000, 2000, 4000? - קשקוש.
שני גופים אפלים
הכל נובע משני גופים יריבים, כוחניים ואפלים, הפועלים ממניעים פסולים. הרבנים החרדים החשוכים, ובית המשפט העליון, החשוך בהתערבו בנושאים ערכיים/פוליטיים כמו גיוס החרדים.
צר לי, אני לקוח של בתי המשפט לעיתים, ממש ברגעים אלה אני מרעיד מערכות כלכליות במדינה בדרכי לעתירה בבית המשפט העליון. אני משוכנע שאזכה שם לדין צדק למרות דברי לעיל ולהלן, כי לבית המשפט העליון יש שתי פנים. יש הפן המשפטי בו מתערב בית המשפט בדין מכוח בקיאותם הרבה וניסיונם הרב של השפוטים בחומר המשפטי, ויש הפן הפוליטי החשוך, בו מתערב בית המשפט מכוח דעות חשוכות של שופטיו.
גם לרבנים החשוכים יש פנים יפות, יש בהם חוכמה, יש בהם חסד, מדברים אידיש שוטף, אבל גיוס החרדים הוא סדין אדום עבורם, סדין שחור יותר נכון, ואז נופלת העלטה.
ישראל מקרטעת בין חושך לחושך
ובין שתי הקהילות החשוכות האלה מתנהלת הפוליטיקה של מדינת ישראל. מה זה מתנהלת? מקרטעת. מחד החרדים רוצים להיות פרזיטים בהיבט זה של שירות צבאי/לאומי, ומאידך בית המשפט העליון המחזיק נבוט של החלטות אשר אם הממשלה לא תקיימן היא נופלת, ונתניהו, במטרה למנוע נפילתה מפיל אותה מבלי לספר לנו את הרקע, על-אף שהרקע ברור לאור תאריכי האולטימטום ההזויים של בית המשפט העליון.
החושכה הרבנית החרדית, הנתמכת על-ידי השבאב החרדי, ואפילו אינה נתמכת בידי חלק ניכר מההנהגה של הפוליטיקה החרדית, ההנהגה הפוליטית, מבינה שחלה חובה להתפשר בנושא הגיוס. כי מי שלא מתכופף נשבר בסופו של דבר, ואם לא נשבר, אז שוברים אותו. שוברים - לכל רוחב הגזרה. ולחרדים יש המון מה להפסיד משבירה כזו. נתניהו כבר עשה להם זאת פעם אחת, כשר אוצר בממשלת שרון, והוא יכול לעשות זאת שוב, לו רק ירצה.
הכנסת ה-20, ה-21, וה-22
על-מנת לפתור את הבעיה פוזרה הכנסת ה-20 טרם זמנה, והבחירות לכנסת ה-21 דווקא החריפו מאוד את המצב. החרדים התחזקו, או לפחות מרגישים שהתחזקו, והשתן עלה לרבנים לראש. ליברמן כמעט נמחק, הימניים הדתיים הרכים (בנט) נמחקו, ואין כוחות בשלטון מלבד נתניהו שיכולים לאזן אותם. אך תוצאות הבחירות, נטרלו את כוחו אצלם. ואז חלה חובה לטרוף את הקלפים, מה שנתניהו עשה, בחוכמה רבה, לטובת עם ישראל.
במקביל לטריפת הקלפים נוצר גוף ימני במהותו, נוגד חרדים, הצובר עוד ועוד כוח, ואני מאוד מקווה שיגיע למספר דו ספרתי גבוה מאוד של מנדטים, 20 מנדטים, על חשבון המעברה הדולפת הנקראת כחול לבן. וליברמן יד אחת עם נתניהו, יד אחת עם הפוליטיקאים הדתיים והחרדים, לפחות רובם, יושיעו אותנו מהעלטה הדוחה הזו. כוחו של ליברמן, על חשבון כחול לבן, הוא נושא המפתח בבחירות האלה - וכמה שיותר. כמובן אין ביטחון שאפלת בית המשפט תוכרע, כי האינטרסים הפוליטיים העומדים מאחוריה ברורים, אך יש לקוות שבית המשפט העליון, על כל שופטיו, יקרא את הטור הזה. אולי הם בניגוד לרבנים האפלים, עדיין הפיכים, שופטי בית המשפט העליון נמצאים באפילה הזו רק עשרים שנה, וייתכן שעדיין לא חדרה לדמם.
אפלה ועלטה גם יחד
מדוע הרבנים הם אפלים, לא צריך להסביר. אנחנו גזענים, ובעיניים שלנו, הצפונבונים, יש אקסיומה, חרדים=אפלים, לא חשוב כמה אור יש בקהילה הזו. אז כל מה שקשור בחברה הזו הוא אפל. כך אומרת סביבתי הקרובה. ואני מסכים ושם ידי רק על הקביעה הזו בנוגע לצמרת הרבנית החולה שלהם.
אבל איך אני, הליברל הידוע, הצפונבון, קורא לבית המשפט העליון אפל? ובכן קראו מי הם העותרים בעתירה. יש שם עמותה אחת, ויש עמותה אחרת, מפלגה, בשם "יש עתיד", וכאשר בית המשפט העליון הופך כלי בידי מפלגה פוליטית על-מנת להשפיע בעימות פוליטי - זה חושך. זה שיא החושך.
כן, בשרתו את מפלגת "יש עתיד" תוך שהיא במקביל מנסה לכבוש את כס ראש הממשלה, פוגע בית השפט העליון באורח אפל ביותר בהפרדת הרשויות, נכנס לנושאים ערכיים שאסור לו להתערב בהם, מקים ומפיל ממשלות בשם אותה התערבות חולה ואפלה גם יחד.
הקוני למלים - ייכשלו
צמד הקונילמלים בני גנץ ויאיר לפיד ייכשלו. גנץ לא ידע לאיזה מאורת נחשים הוא נקלע עם השותפות הזו, מי יודע אם יצליח להציל את שמו ממנה. סה"כ יש בו מן החיובי, הוא הרי היה רמטכ"ל. פקק, אבל רמטכ"ל. הטיפשות הקורנת מהליברליזם החולה בישראל (ואולי בכל העולם) היא כה קשה, כה חולנית, כה אנושה, כך שגם להיכשל הם לא מצליחים עד הסוף, והם ימשיכו לקרטע וימשיכו לגסוס עד אשר יוחלפו בקונילמלים "ליברליים" אחרים, ובמקביל שלטון הימין, נתניהו, ליברמן, בשיתוף דתיים, חרדים, ומפלגת העבודה כאשר תתייצב תרתי משמע, יישאו בנטל ההנהגה, וימשיכו להוביל אותנו לעשור הבא.
ימין מצביע נתניהו, מרכז מצביע ליברמן, ושמאל מצביע לעמיר פרץ - כוח להם הוא כוח למדינה. את חבורת הברזלנים, אהוד ברק, גנץ, יעלון ואשכנזי, המלווים בטר"ש לפיד ראוי לזרוק לפח האשפה הפוליטי הקרוב.

תאריך:  14/09/2019   |   עודכן:  14/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפלת היום
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תודה על ההסבר
ארי כספי  |  14/09/19 17:13
 
- הכסף טבוע בשם שלך
ה.א  |  14/09/19 18:28
2
גנץ לא מתאים להיות מספר אחד
אקטואלי  |  14/09/19 21:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
חיים משגב
מה שמציעים לנו כעת במקום נתניהו, כדרך אלטרנטיבית, יכול בקלות להוביל אותנו לקטסטרופה לאומית    העגלה העמוסה כל הטוב בזכות העגלון המוכר והטוב, החכם, המיומן, השקול, זה שאינו מחפש קיצורי דרך
עידן יוסף
ראש הממשלה אומר כי מתוך עשרות סקרי עומק שנערכו, עוצמה יהודית עברה רק בסקר אחד, אך בכל הסקרים האחרונים אין סיכוי שתעבור    בן-גביר: פני נתניהו לממשלת אחדות
גרשון הכהן
תוצאת בחירות שתחרוץ את גורל ההתיישבות בארץ ישראל לחורבן נוסף, תהיה קשה ומכרעת פי כמה מתוצאת בחירות שתחשוף את מדינת ישראל לפגמים נוספים בצביונה היהודי-הלכתי
טובה ספרא
ערב הבחירות השניות השנה, וברקע המתיחות הביטחונית המתמשכת, מה אומרים הכוכבים על הקשיים עימם יתמודד ראש הממשלה הבא נתניהו, על ההתפרקות הצפויה של כחול לבן ועל התוצאות לימינה, למחנה הדמוקרטי ולעבודה-גשר
עידן יוסף
מחקר עומק שערכה נעם מעלה כי לא תצליח לעבור את אחוז החסימה    עוד מאותו מחקר: לעוצמה יהודית חסרים כ-20 אלף קולות, וסיכוייה לעבור תלויים באחוז הצבעה נמוך במגזר הכללי ואחוז הצבעה גבוה בימין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il