X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
קוריאה הצפונית, אירן, סוריה, רוסיה, קובה

מאוחדות נגד העיצומים

ניוזוויק מצביע על הקשרים המתהדקים בין המדינות הנתונות לעיצומים ומכסים אמריקניים - הן במישור הדיפלומטי והן בנסיונות להתגבר עליהם
▪  ▪  ▪
היריד הבינלאומי בדמשק

רוסיה, סין, אירן, סוריה וקובה מחפשות דרכים לסייע זו לזו מול העיצומים האמריקניים המוטלות עליהן – מדווח ניוזוויק. כך למשל, שר החוץ הקובני צייץ בשבוע שעבר, כי העיצומים של ארה"ב נגד ישויות ימיות אירניות מהוות הפרה של החוק הבינלאומי, בתגובה לצעדים עליהם הכריז הממשל.
למחרת העביר הלאה עמיתו האירני את הציוץ, וכתב: "הטרור הכלכלי האמריקני נגד קובה, סין, רוסיה, סוריה ואירן פוגע במכוון באזרחים, בניסיון להשיג מטרות פוליטיות בלתי לגיטימיות באמצעות איומים על אזרחים חפים מפשע. ההתנהגות האמריקנית כוללת כעת פיראטיות, שוחד וסחיטה. אנחנו מצדיעים לקובה וניצבים לצידה".
ניוזוויק מציין, כי הנשיא דונלד טראמפ הרחיב מאוד את השימוש בעיצומים ובאמצעים כלכליים אחרים ככלי פוליטי. בראש עומדת כמובן מלחמת הסחר עם סין, שהיקפה מאות מיליארדי דולרים. אבל יום אחד לפני ההודעה על החמרת העיצומים על אירן, פורסם כי סין עומדת להשקיע 280 מיליארד דולר בתעשיית הגז והנפט האירנית. דובר משרד החוץ הסיני אמר שאינו יודע על עסקה כזאת, אך הוסיף: "סין ואירן נהנות מיחסים ידידותיים ומנהלות שיתוף פעולה ידידותי ומועיל בשורה של תחומים במסגרת החוק הבינלאומי".
השבועון מזכיר, כי רוסיה וסין חתמו – לצידם של האיחוד האירופי, ארה"ב, צרפת וגרמניה – על הסכם הגרעין עם אירן ב-2016. כידוע, למרות פרישתה של ארה"ב ממנו, יתר החותמות מנסות להציל את ההסכם. אולם בעוד מדינות אירופה נמנעות מלהפר את העיצומים המחודשים שהטילה ארה"ב על אירן, הרי שרוסיה וסין ממשיכות לעשות עסקים איתה.
תנועת המיכליות של אירן ספגה מכה קשה בחודש יולי, כאשר ארה"ב החרימה את אחת ממיכליות הענק שלה, כאשר ניסתה לייצא נפט לסוריה דרך גיברלטר. משטרו של בשאר אסד זוכה לתמיכתן של מוסקבה וטהרן, למרות שהוא מואשם בביצוע שורה של פשעי מלחמה. בהפגנת תמיכה הודיע מושל מחוז קרים, גאורגי מוראדוב הפרו-רוסי, כי הוא יאפשר למיכליות אירניות להיכנס לים התיכון דרך תעלת הנהרות וולגה-דון והים השחור. רוסיה סיפחה את קרים בשנת 2014 ומאז גם היא נתונה לעיצומים אמריקניים.
טראמפ מנסה גם להפוך את מדיניותו של ממשל ברק אובמה, אשר הקל את העיצומים על קובה לאחר קרוב לשישה עשורים. בסוף השבוע שעבר נפגש סגן ראש ממשלת קובה עם שגריר סוריה, וכלשון ההודעה הרשמית – "חזר ואישר את תמיכתה של ארצו במלחמתה של סוריה נגד הטרור והדגיש את הצורך לחזק את הקשרים בין שתי המדינות בכל התחומים, ובמיוחד בכלכלה". באותו יום גם הסתיים היריד המסחרי הבינלאומי ה-61 בדמשק, בו השתתפו – למרות אזהרתה של ארה"ב שהיא עלולה להטיל עיצומים על המשתתפים – חברות מבלארוס, סין, קובה, אינדונזיה, אירן, עירק, קוריאה הצפונית, צפון מקדוניה, עומן, פקיסטן, הפיליפינים, רוסיה, ונצואלה ואיחוד האמירויות.
ונצואלה היא מטרה לאסטרטגיית "הלחץ המירבי" של ממשל טראמפ – כמו אירן. למרות שארה"ב ובעלות בריתה ניתקו את הקשרים עם ממשלו של הנשיא ניקולס מדורו, ממשיכות עשרות מדינות לשמור על היחסים עימו ובהן רוסיה, סין, אירן, סוריה וקובה. תומכת נוספת של מדורו היא קוריאה הצפונית, אשר עדיין נתונה לעיצומים אמריקניים שהם אולי הגרסה הנוקשה ביותר של "הלחץ המירבי". בימים האחרונים נפגשו נציגים של מדינה זו עם סגן שר החוץ הסיני ועם סגן שר החוץ הרוסי, במטרה להדק את היחסים עם מדינותיהם.

תאריך:  18/09/19   |   עודכן:  18/09/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
יוני בן-מנחם
מדינות המערב ובראשן ארה"ב חייבות להגיב על ההתקפה האירנית על מתקני הנפט בסעודיה, כל איחור בתגובה או תגובה רפה יעודדו את אירן להמשיך בתוקפנותה. ישראל חייבת להפיק את הלקחים המבצעיים והמודיעיניים מהצלחת ההתקפה האירנית בסעודיה ולהיערך לכך שאירן תנסה ליישם את אותן שיטות נגדה
מירב ארד
טראמפ: "החדשות אמרו שאני מוכן להיפגש עם אירן ללא תנאים. זו אמירה לא נכונה"    אירן ממשיכה להכחיש כי תקפה בסעודיה: "האשמות לא מקובלות וחסרות בסיס"
איציק וולף
איציק וולף
רשת בלומברג דיווחה כי ויכוח שהתקיים בבית הלבן ביום ראשון בעקבות רצון הנשיא האמריקני להקל בעיצומים על אירן במטרה להביא לפגישה בינו לבין נשיא אירן, והתנגדות היועץ לביטחון לאומי היא שעמדה ברקע לפיטורי בולטון
איציק וולף
נשיא ארצות הברית הצהיר שאין לו כל בעיה להיפגש עם נשיא אירן, חסן רוחני    "הם נמצאים עכשיו בעמדה רעה מאוד והם יכולים להתיישר בקלות רבה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il